2015-11-17, 16:07
Medlem
Fyra20s avatar
Vilken svårigshetsgrad spelar ni på?

Jag har på hard för tillfället som är någorlunda lätt men samtidigt så har fiender i nya områden samma level som en själv så att det inte blir för lätt senare i spelet, tycker ni hard är för lätt?
Citera
2015-11-17, 16:15
Medlem
McHammereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
http://fallout.wikia.com/wiki/Scavenging_station

Tack och bock!
Citera
2015-11-17, 16:26
Medlem
Kan folk ta sig till mitt samhälle om jag bygger den på ön i sydost?
Citera
2015-11-17, 16:39
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Awareness var namnet på perken.

"To defeat your enemies, know their weaknesses! You can view a target's specific damage resistances in V.A.T.S."

Ser som sagt ingenting i V.A.T.S, något jag måste aktivera?

Uppe under hp bar:en ser du numer lvl samt dmg resistance mot ballistiska vapen och energi vapen. Nedkämpa dem därefter
Citera
2015-11-17, 16:43
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyra20

Jag har på hard för tillfället som är någorlunda lätt men samtidigt så har fiender i nya områden samma level som en själv så att det inte blir för lätt senare i spelet, tycker ni hard är för lätt?
Jag spelar Survival via mod, där alla gör dubbel skada mot varandra. Jag fattar inte hur folk kan tycka att det är roligt att spela på högre svårighetsgrad där enda skillnaden är att fienderna tar längre tid att döda.

Metro 2033 är ett spel som satte huvudet på spiken vad gäller svårighetsgrader.
Senast redigerad av PUSClFER 2015-11-17 kl. 16:53.
Citera
2015-11-17, 16:47
Medlem
moraltanten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Tycker inte spelet är så bra, är ganska besviken att jag pröjsade drygt 500 för detta. Har ingen orka eller lust att sätta mig in i craftingsystemet, ärligt talat, ska jag behöva lägga 10 timmar bara på att samla resurser så jag kan modda mitt vapen lite grann? Det är väl för fan inget deltidsjobb att spela datorspel.

Har dessutom konstant slut på ammo till vapnen, de är också riktigt tråkiga att använda. Combat-systemet känns uselt, svårt att se vad man skjuter på när man använder vapnen, VATS är obrukbart då man dör innan man ens hinner avlossa skott. Finns inget sätt att ta skydd heller.

Companion AIn är det mest bedrövliga jag har upplevt i ett modernt spel. Tar 10 sekunder innan ain uppfattar vad man har beordrat, och hälften av gångerna ignoreras ordern.

Sen är hela UIn uppbyggd som om man spelade på en fucking xbox.

Ett spel som passar dig bättre är nog COD eller BF4, snabbt o effektivt.
Citera
2015-11-17, 17:24
Medlem
-Mystics avatar
Hur går man tillväga för att kunna använda sina items i alla settlements? Jag har lagt det mesta i en work station, samt har första perken i "local leader"

" As the ruler everyone turns to, you are able to establish supply lines between your workshop settlements."

Hur gör jag en supply line?
Citera
2015-11-17, 17:33
Medlem
Donnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Hur går man tillväga för att kunna använda sina items i alla settlements? Jag har lagt det mesta i en work station, samt har första perken i "local leader"

" As the ruler everyone turns to, you are able to establish supply lines between your workshop settlements."

Hur gör jag en supply line?

Välj en settler i workmode, så ska du kunna skicka honom på en supply line till en annan settlement. Då ska allt i workshops delas med den, vad jag förstått. Du kan inte plocka ut saker från en annan by, men du kan använda det för crafting
Citera
2015-11-17, 17:33
Medlem
Vanskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyra20

Nyss bytt till hard då normal var för lätt, inte hunnit köra så mycket på hard än men de få grejerna jag har gjort har varit ganska lätta
Citera
2015-11-17, 17:37
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donno
Välj en settler i workmode, så ska du kunna skicka honom på en supply line till en annan settlement. Då ska allt i workshops delas med den, vad jag förstått. Du kan inte plocka ut saker från en annan by, men du kan använda det för crafting

Tack!
Citera
2015-11-17, 17:38
Medlem
Kleops avatar
Finns det någonting att göra i quest-väg efter att huvud-questlinen är färdig? Typ som Dark Brotherhood eller Thieves Guild var för Skyrim.

Citera
2015-11-17, 17:39
Medlem
Vanskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Finns det någonting att göra i quest-väg efter att huvud-questlinen är färdig? Typ som Dark Brotherhood eller Thieves Guild var för Skyrim.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in