2015-11-17, 12:17
Medlem
Citat:
"Glowing once" droppar det. Inte så supervanliga men ser du en så slår du ihjäl den

ok tack
Citera
2015-11-17, 13:30
Bannlyst
Tror jag är klar med Fallout 4 main quest men är inte säker?

Citera
2015-11-17, 13:30
Medlem
TzOns avatar
Tips angående vapenmods. När du hittar vapen du inte vill ha så ersätt tex glowsight med en standard så har du ett glowsight sikte liggande som du kan sätta på dina andra vapen.
Så ta bort modsen innan du säljer eller bryter ner vapnet.

Det kostar visserligen att göra standard med men inte i närheten av vad andra mods kostar.
Citera
2015-11-17, 13:32
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Tips angående vapenmods. När du hittar vapen du inte vill ha så ersätt tex glowsight med en standard så har du ett glowsight sikte liggande som du kan sätta på dina andra vapen.
Så ta bort modsen innan du säljer eller bryter ner vapnet.

Det kostar visserligen att göra standard med men inte i närheten av vad andra mods kostar.
Jag har inte testat vapenmodifikationerna så mycket, men visst är exempelvis ett Glow Sight från en 10mm Pistol endast kompatibel med 10mm Pistol, och inga andra vapen?
Citera
2015-11-17, 14:04
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag har inte testat vapenmodifikationerna så mycket, men visst är exempelvis ett Glow Sight från en 10mm Pistol endast kompatibel med 10mm Pistol, och inga andra vapen?

Det stämmer men det är ju strålande att ha liggande när du hittar ett bättre vapen av samma typ. Bara att transfer över till din weaponbench så slipper du släpa på moddarna =)
Citera
2015-11-17, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Skaffade en perk som sa att man skulle se olika fienders svaga punkter i V.A.T.S.
Men jag ser ingen skillnad. Ser bara % hitchance och hur mycket hälsa varje del på kroppen har.
En bugg, eller vad gör jag fel?
Awareness var namnet på perken.

"To defeat your enemies, know their weaknesses! You can view a target's specific damage resistances in V.A.T.S."

Ser som sagt ingenting i V.A.T.S, något jag måste aktivera?
Citera
2015-11-17, 14:16
Medlem
Antar att det skiljer från de olika svårighetsgraderna för jag kan inte känna igen era problem med ammo, stimpaks och caps. När jag klarade spelet på medium hade jag runt 5000 ammo till alla kalibers, 35000 caps och 380 stycken stimpaks. I början fick jag slut på bobby pins en hel del men även där slutade jag med 500 stycken eller nåt.
Citera
2015-11-17, 14:47
Medlem
McHammereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnyxter
ok tack

Glöm Glowing One, är lvl 20 och har bara stött på en, men finns väl mer av de om man följer main questen till ett speciellt ställe antagligen.

Finns junk items med nuclear material, minns inte dock vilken/vilka just nu.
Kolla när du scrappar ditt junk så bör du se ganska snabbt.
Citera
2015-11-17, 14:51
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McHammered
Glöm Glowing One, är lvl 20 och har bara stött på en, men finns väl mer av de om man följer main questen till ett speciellt ställe antagligen.

Finns junk items med nuclear material, minns inte dock vilken/vilka just nu.
Kolla när du scrappar ditt junk så bör du se ganska snabbt.
Jag brukar kunna hitta Nuclear Material på Super Mutants. De är ju lite lättare att hitta också.
Citera
2015-11-17, 15:16
Medlem
McHammereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag brukar kunna hitta Nuclear Material på Super Mutants. De är ju lite lättare att hitta också.

Korrekt. Hur fan kunde jag glömma det? Krigade ju nyss mot sådana
Citera
2015-11-17, 15:22
Medlem
McHammereds avatar
Hur fungerar scavenger station, egentligen? Tänker mer på junket en settler drar ihop, tar settlern det som finns tillgängligt (för mig) i det faktiska området eller blir det random junk drops som jag själv inte kan hitta/inte finns?

Exempel för att förtydliga:

I Sanctuary finns inte crystal någonstans men massor av steel, kan en settler dra hem exempelvis crystal eller blir det bara steel?
Citera
2015-11-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McHammered
Hur fungerar scavenger station, egentligen? Tänker mer på junket en settler drar ihop, tar settlern det som finns tillgängligt (för mig) i det faktiska området eller blir det random junk drops som jag själv inte kan hitta/inte finns?

Exempel för att förtydliga:

I Sanctuary finns inte crystal någonstans men massor av steel, kan en settler dra hem exempelvis crystal eller blir det bara steel?

http://fallout.wikia.com/wiki/Scavenging_station
Citat:
The specific items you get and the amount seems to be random. Ordinary construction resources such as steel, wood, rubber and concrete are often found, but crop food items and some rare components (such as nuclear material) are also reported to be found. The more stations you have, more items you get
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in