2015-07-23, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av D-Reign
... Verkar ju inte som att Ron Pearlman anlitats för Fallout 4 ...
Ron Perlman har anlitats för Fallout 4. Han gör rösten till nyhetsuppläsaren i trailern som berättar om att kriget påbörjats. Det betyder så klart inget annat än att han är rösten för nyhetsuppläsaren i trailern, men vad tror du är mest rimligt: a) Ron Perlman anlitades för att göra "berättarrösten" som vanligt och blev tillfrågad om han inte kunde göra några fler röster när han ändå höll på eller b) Ron Perlman blev tillfrågad om han kunde ställa upp med sin röst för en nyhetsuppläsare i en trailer men inte som berättarrösten för Fallout 4 och ställde upp på det?
Citera
2015-07-23, 12:35
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Att få till ett så stort Fallout som man vill ha är nog omöjligt, en variant hade ju vart att ha kvar ett kartsystem från fallout 1/2, där varje stad ungefär är lika stor som New Vegas kartan. Iallafall de största städerna. Sen kan de ju dra ner på de mindre ställena. Sen borde de få in lite mer random encounters, likt den när man träffar Frank Horrigan första gången i Fallout 2. Sen vill jag ha fler uppdrag som får följder, dödar man någon så ska det finnas random encounters där någon vill ha hämnd. Morton från Fallout 2 är ju ett lysande exempel.

Hur mycket unique encounters fanns det i F3/F:NV? Tyckte dessa var riktigt roliga tidigare. Sen hade F3/F:NV bra variation på sina quests ändå, de som låg utanför mainstory. Tex spökhuset eller det där vaultet där man hamnade i en drömvärld, eller kannibalbyn.

I övrigt så hoppas jag att allt kommer gå att lösa med tillräckliga mängder våld i fyran. Inte nödvändigtvis direkt våld utan smyga på folk apterade bomber och dylikt som var min favoritaktivitet i 1/2. Det mest tråkiga med spel där man inte kan vara tillräckligt ond är att man förlorar väldigt mycket content på att vara ond. 90%+ av questsen går oftast att lösa endast som god. Fable gjorde detta rätt bra.

Sen vill jag spela som ghoul eller mutant.
Citera
2015-07-23, 19:27
Medlem
Mindre än 24 timmar kvar tills Todd Howard stövlar upp på scenen i Dallas, Texas på QuakeCon 2015 för att visa "convention-exclusive footage" från Fallout 4. I den bästa av världar dyker ju hela kalset upp på Youtube strax efter, men i vilket fall som helst så lär den samlade spelpressen ha sitt att säga. Vet inte om någon annan än Todd Howard kommer få klämma och känna på det faktiska spelet, men lite sammanhängande gameplay vore inte fel.

Ju mer jag ser av F4, desto mer orolig blir jag för Power Armor-delarna. Jag får akut magknip vid tanken på att PA:t ska vara mandatory i alltför stor utsträckning, när det gäller quest. Det gameplay som har visats ser förbannat tröttsamma ut, och även om det gick att hänga på sig en mustig Gaitling-gun i F3 och New Vegas, så var det aldrig någonting jag ville ägna mig åt; springer hellre runt med en mesig bössa och skjuter slut hela mitt ammo-förråd, än att bara kötta fram längs Bostons gator och förstör allt i min väg. Hoppas innerligt att PA-delarna är välbalanserade och heeeelt optional.
Citera
2015-07-23, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Ron Perlman har anlitats för Fallout 4. Han gör rösten till nyhetsuppläsaren i trailern som berättar om att kriget påbörjats. Det betyder så klart inget annat än att han är rösten för nyhetsuppläsaren i trailern, men vad tror du är mest rimligt: a) Ron Perlman anlitades för att göra "berättarrösten" som vanligt och blev tillfrågad om han inte kunde göra några fler röster när han ändå höll på eller b) Ron Perlman blev tillfrågad om han kunde ställa upp med sin röst för en nyhetsuppläsare i en trailer men inte som berättarrösten för Fallout 4 och ställde upp på det?

Jag hoppas så klart att du har rätt i ditt retoriska resonemang. Att Pearlman anlitats som nyhetsuppläsare hade jag helt missat.

Att jag dragit slutsatsen att han inte är 'berättarröst' beror på att jag vid något tillfälle, i något av alla det Youtube-clip som jag tittat på angående F4 har hört berättarrösten ('... and war, war never changes..') och jag fick i alla fall då intrycket att det var samma röst som gör huvudkaraktären i 4:an och inte Ron Pearlman.

Hoppas så klart att jag har fel. Så länge Pearlman lever så borde ingen annan få vara narrator till Fallout.
Citera
2015-07-23, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Tar man för övrigt bort VATS så kommer det ju bli ännu mer TES: The Post Apocalyptic Mod.

Man har inte tagit bort VATS däremot har man förändrat mekaniken så att saker och ting går i slow-motion snarare än att (som tidigare) stoppas helt under tiden som man väljer hur man ska spendera sina action points.

Är lite kluven inför denna förändring. Å ena sidan är det roligt att det blir lite "realistisk" stress förenad med att använda VATS, å andra sidan så var väl mycket av behållningen med VATS just att man i lugn och ro kunde välja mål och sedan luta sig tillbaka och få en unik 'videosekvens' uppspelad.
Citera
2015-07-24, 08:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Man har inte tagit bort VATS däremot har man förändrat mekaniken så att saker och ting går i slow-motion snarare än att (som tidigare) stoppas helt under tiden som man väljer hur man ska spendera sina action points.

Är lite kluven inför denna förändring. Å ena sidan är det roligt att det blir lite "realistisk" stress förenad med att använda VATS, å andra sidan så var väl mycket av behållningen med VATS just att man i lugn och ro kunde välja mål och sedan luta sig tillbaka och få en unik 'videosekvens' uppspelad.
Visst, jag vet att VATS utvecklades för att annars hade striderna i FO 1 och 2 hade blivit jävligt statiska annars. Är det som du säger att det bara är mekaniken som har ändrats så har jag inget emot det direkt men jag delar din kluvenhet.
Citera
2015-07-24, 09:53
Avslutad
Citat:
Jag hoppas så klart att du har rätt i ditt retoriska resonemang. Att Pearlman anlitats som nyhetsuppläsare hade jag helt missat.

Att jag dragit slutsatsen att han inte är 'berättarröst' beror på att jag vid något tillfälle, i något av alla det Youtube-clip som jag tittat på angående F4 har hört berättarrösten ('... and war, war never changes..') och jag fick i alla fall då intrycket att det var samma röst som gör huvudkaraktären i 4:an och inte Ron Pearlman.

Hoppas så klart att jag har fel. Så länge Pearlman lever så borde ingen annan få vara narrator till Fallout.

Inte för att Fallout Wikia är en officiell sida, men de har riktigt bra koll på Falloutuniversumet och de listar Perlman som berättarrösten i Fallout 4. Bethesda kan inte vara så dumma att de hoppar över Perlman, då hade de gjort det redan i Fallout 3. Är det detta klipp du lyssnat på? Det är Perlman som säger "war, war never changes" i det.

http://fallout.wikia.com/wiki/Ron_Perlman
Citera
2015-07-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Inte för att Fallout Wikia är en officiell sida, men de har riktigt bra koll på Falloutuniversumet och de listar Perlman som berättarrösten i Fallout 4. Bethesda kan inte vara så dumma att de hoppar över Perlman, då hade de gjort det redan i Fallout 3. Är det detta klipp du lyssnat på? Det är Perlman som säger "war, war never changes" i det.

http://fallout.wikia.com/wiki/Ron_Perlman

Ahh.. Det stämmer. Det är ju definitivt Pearlman nu när jag lyssnar på det igen.
Dock säger han den ikoniska frasen 'war never changes' i ett aningen annat tonläge jämfört med tidigare Fallout-versioner vilket nog är vad som fick mig att spontant tro att det någon annan..

Bra då. Ja inte fan skulle de ditcha Pearlman..
Citera
2015-07-25, 02:37
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Mindre än 24 timmar kvar tills Todd Howard stövlar upp på scenen i Dallas, Texas på QuakeCon 2015 för att visa "convention-exclusive footage" från Fallout 4. I den bästa av världar dyker ju hela kalset upp på Youtube strax efter, men i vilket fall som helst så lär den samlade spelpressen ha sitt att säga. Vet inte om någon annan än Todd Howard kommer få klämma och känna på det faktiska spelet, men lite sammanhängande gameplay vore inte fel.
Vad nytt om Fallout 4 lärde vi oss från presentation på QuakeCon 2015?

Enligt IGN fick vi bland annat reda på följande (min sammanfattning följer, baserat på IGN:s livebloggande från presentationen):
Citera
2015-07-25, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Vad nytt om Fallout 4 lärde vi oss från presentation på QuakeCon 2015?

Enligt IGN fick vi bland annat reda på följande (min sammanfattning följer, baserat på IGN:s livebloggande från presentationen):
Tack för din sammanfattning. Mycket rolig information man fick på en och samma gång. Mina förväntningar på spelet blev inte mindre av detta.
Citera
2015-07-25, 11:25
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:

Oooohhh..... kan vi kanske få liknande situation som i Gecko?
Citera
2015-07-25, 11:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Vad nytt om Fallout 4 lärde vi oss från presentation på QuakeCon 2015

Vi lärde oss också att alla följeslagare skall vara möjliga att starta en romans med oavsett spelarens kön så vi lär nog se samma typ av idioter krypa fram ur murverket som med Mass Effect 2 och 3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in