2011-05-14, 03:03
Nu har jag bestämt mig för att Flytta ut till min sommarstuga i norrbottens Djupaste skogar i juni.
stugan byggde min far när han var ung och där har man spenderat varje sommar sen man var nyfödd. nu ska jag för första gången flytta ut dit själv tills vintern kommer och den första snön lägger sig.
Har planerat i flera månader och skrivit inköps listor som jag ska inhandla om några dagar,
ska bli riktigt skönt att komma ut i skogen och leva på fiske, jakt och naturen, utan Socialt umgänge som kvinnor och vänner i några månader men det kommer bli underbart.
tänkt att föra loggbok Varje dag och ska även medföra min banjo då jag just börjat spela och tänkt att finns det något bättre en att sitta ute i skogen framför öppen brasa och spela och äta torrkött och bara njuta. Har ni några goda råd att ge mig som ska ut, vad bör jag tänka på och har ni något att tillägga min packlista?
Det jag tänkt ta med mig är följande:
Radio . batteridriven
Uppvevningsbar Ficklampa
Tändstickor tändstål.
stearin ljus
t röd för stormkök
storm kök
bra kniv /Morakniv/Samekniv
plunta
vatten dunkar
fritidsdusch ifall man vill tvätta av sig lite smidigt, måste ta en dusch inte lukta usch
varmt täcke
kuddar
myggnät för huvudet
myggmedel
batterier till Radio och andra onödigheter som kan vara bra att ha
burkmat
Nudlar, konserver mjöl
jäst torkad mat
Havregryn
Pasta
Ris
salt
peppar
kaffe
olivolja
luftgevär
motorsåg
yxa
såg
rep
nål&tråd
lyktor
flera par skor och strumpor
slittåliga handskar
presenning
loggbok
många kalsonger
skjortor
luftgevärs skott
toa papper
fryslåda
kikarsikte till luftgevär
tvål
tvättmedel
galler till eldstad
frön för växter ( om ja har lust att odla något)
tandborste + tandkräm,
konservöppnare
huvudvärkstabletter
fiskenät ( har bäck och fin sjö bredvid så kommer bli mycket fiske.
kräfttionor
batteridriven klocka
rulltobak
någon stock snus
rizzla
Ca 4000 kronor kommer detta gå på om jag inhandlar smart
varav konserver och mat för 1500
räcker till augusti
Vad tror ni om detta?
vill ni tillägga något jag borde ta med?
vilka matvaror och Dyl har längst bästföredatum och kan hålla sig några månader?
tänkt baka mycket bröd och liknande.
jag kommer åka med en 7000 kronor som jag ska lägga på allt.
klarar jag mig på den summan fram tills snön kommer tror ni?
Sen undrar jag även över vandrar hem på vägen upp åker som sagt E4an norröver uppsala
blir 60 mils etapper jag kommer stanna och sundsvall, och skellefteå lär jag stanna och behöva sova.
150 mil tar resan upp hemifrån mig. vet ni några bra billiga vandrarhem på vägen?
vågar man sova i bilen? med tanke på vägtjuvar och så.
Jätte tacksam för era synpunkter och tips. har säkert glömt tillägga massa men då får jag skriva det sen
stugan byggde min far när han var ung och där har man spenderat varje sommar sen man var nyfödd. nu ska jag för första gången flytta ut dit själv tills vintern kommer och den första snön lägger sig.
Har planerat i flera månader och skrivit inköps listor som jag ska inhandla om några dagar,
ska bli riktigt skönt att komma ut i skogen och leva på fiske, jakt och naturen, utan Socialt umgänge som kvinnor och vänner i några månader men det kommer bli underbart.
tänkt att föra loggbok Varje dag och ska även medföra min banjo då jag just börjat spela och tänkt att finns det något bättre en att sitta ute i skogen framför öppen brasa och spela och äta torrkött och bara njuta. Har ni några goda råd att ge mig som ska ut, vad bör jag tänka på och har ni något att tillägga min packlista?
Det jag tänkt ta med mig är följande:
Radio . batteridriven
Uppvevningsbar Ficklampa
Tändstickor tändstål.
stearin ljus
t röd för stormkök
storm kök
bra kniv /Morakniv/Samekniv
plunta
vatten dunkar
fritidsdusch ifall man vill tvätta av sig lite smidigt, måste ta en dusch inte lukta usch
varmt täcke
kuddar
myggnät för huvudet
myggmedel
batterier till Radio och andra onödigheter som kan vara bra att ha
burkmat
Nudlar, konserver mjöl
jäst torkad mat
Havregryn
Pasta
Ris
salt
peppar
kaffe
olivolja
luftgevär
motorsåg
yxa
såg
rep
nål&tråd
lyktor
flera par skor och strumpor
slittåliga handskar
presenning
loggbok
många kalsonger
skjortor
luftgevärs skott
toa papper
fryslåda
kikarsikte till luftgevär
tvål
tvättmedel
galler till eldstad
frön för växter ( om ja har lust att odla något)
tandborste + tandkräm,
konservöppnare
huvudvärkstabletter
fiskenät ( har bäck och fin sjö bredvid så kommer bli mycket fiske.
kräfttionor
batteridriven klocka
rulltobak
någon stock snus
rizzla
Ca 4000 kronor kommer detta gå på om jag inhandlar smart
varav konserver och mat för 1500
räcker till augusti
Vad tror ni om detta?
vill ni tillägga något jag borde ta med?
vilka matvaror och Dyl har längst bästföredatum och kan hålla sig några månader?
tänkt baka mycket bröd och liknande.
jag kommer åka med en 7000 kronor som jag ska lägga på allt.
klarar jag mig på den summan fram tills snön kommer tror ni?
Sen undrar jag även över vandrar hem på vägen upp åker som sagt E4an norröver uppsala
blir 60 mils etapper jag kommer stanna och sundsvall, och skellefteå lär jag stanna och behöva sova.
150 mil tar resan upp hemifrån mig. vet ni några bra billiga vandrarhem på vägen?
vågar man sova i bilen? med tanke på vägtjuvar och så.
Jätte tacksam för era synpunkter och tips. har säkert glömt tillägga massa men då får jag skriva det sen