2011-05-14, 04:08
Medlem
Ett fiskespö med tillhörande drag och reserv lina hade nog varit bra, kanske sagt men ursäkta mig då. (Mycket roligare tidsfördriv än fiskenät)
Citera
2011-05-14, 05:09
Medlem
Transmissons avatar
Oftantliga mängder gräs och/eller LSD.
Citera
2011-05-14, 05:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Tänkte direkt på detta:

1) Packa inte alls ned tobak/snus utan ta tillfället att sluta med nikotin
2) Köp en bok om stavningsregler och kom till rätta med särstavningen

Men nu kan det också vara läge att köpa en eller annan bok kring något ämne du velat lära dig mer om. Du kommer med all säkerhet att läsa den hur faktaspäckad och tråkig den än är.

Citat:
Ursprungligen postat av Mskin
Ett fiskespö med tillhörande drag och reserv lina hade nog varit bra, kanske sagt men ursäkta mig då. (Mycket roligare tidsfördriv än fiskenät)

Precis. Du kommer att få mycket tid över - så se till att ha lite tidsfördriv. Att fiska med spö är rogivande och mer spännande än nätfiske.

Men jag blev fundersam över att en av orsakerna till att göra detta är att du vill slippa vänner och kvinnor. Ska man leva ensam i naturen så ska man göra det för att man älskar naturen - inte för att man vill fly människor. Jag har träffat en och annan ung man i min dagar som inte velat ha med människor att göra och flytt(at) till en koja. Och det har inte slutat bra - skogstokig och psyket. Har själv ägt en stuga i den västerbottniska skogen i ungdomens dagar, men inte för att fly människor utan för att ta mig tid att läsa, skriva och njuta av naturen.

Om du har problem med människor så kommer problemen att finnas kvar när du kommer tillbaka. Och om du inte älskar ensamheten, utan vill vara själv för att slippa människor - ja, då kan du bli mer eller mindre knäpp av att vara helt på egen hand. Så ta dig en funderare över vad som är dina motiv och om du är mentalt stabil. Klarar ditt psyke av att inte få utbyta tankar med andra? Klarar ditt psyke av att lyssna bara på dina egna tankar? Har du någonsin varit ensam längre än en vecka? Brukar du ha tankar om att andra har något emot dig, att de vill dig illa - att det är andra människor som är orsaken till dina problem? Om du haft minsta tendens till depression, svårigheter att umgås med andra människor eller har psykisk sjukdom i släkten så brukar inte ensamma månader i en stuga göra en friskare och stabilare. Men är du mentalt stark och orädd - och blir lugn i själen och tillfreds av att rå dig själv - så kommer du ha en härlig stund
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2011-05-14 kl. 05:23.
Citera
2011-05-14, 13:18
Medlem
Poissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringla
Det låter ju som en bra idé att renovera lite i stugan. Min tanke med att målargrejer var lite att du skulle ha något att göra och jag tror att du skulle bli bättre.

Men om du inte känner för att måla så tänk efter om det finns någon grej som du alltid velat kunna, typ spela dragspel eller virka. Du kommer ha ett tag på dig att öva. Du kanske inte tar fram det första dagen men efter ett tag kan det vara kul att bryta rutinerna. Det är svårare att tröttna på något som man hela tiden gör framsteg med.

Jo men det har jag redan tänkt på som jag skrev ska jag ju ta med min Banjo så kommer ju spela en hel del hehe sen luftgevärskytte, mycket fiske, renovering, nog finns det alltid saker att göra så man inte blir helt sysslolös o uttråkad =)
Citera
2011-05-14, 13:19
Medlem
Poissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DubStepBooy
Jag gissar på att du är någon gubbe på 70+ som spenderar hela dagarna med att röka vattenpipa och gunga gungstol.

Fel Jag är 20 år men som trivs bättre på landet och i skogen än med folk tätt i en stad :P
där alla känner alla
Citera
2011-05-14, 13:21
Medlem
Poissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerschlarFundron
Great Earths C-vitamin. Gradvis utsöndring i kroppen under ca 10 timmar. Till hösten lär du behöva D-vitamin också. Multivitamin+mineral-tabletter finns att köpa. (Great Earth TNT Vitaminer & Mineraler) Då får du i dig det mesta. Gradvis utsöndring innebär att kroppen långsamt tillgodogör sig vitaminerna, istället för att du snabbt pissar ut dom.

Ta även med lite sköna porrbilder för runkfridens skull, eller har du tänkt dig att knulla renkossor?...

japp får kolla upp kosttilskotten du nämnde

haha någon porrblaska får man allt släpa med ^^ visserligen finns det i stugan men dom e väl från 70 talet och dom kvinnorna på dom bilderna lär ju vara pensionärer idag
Citera
2011-05-14, 13:22
Medlem
Poissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mskin

Jodå Ambassadeur fiske rulle och kastspö har jag redan med. men eftersom jag tyckte det var en sån självklarhet hade jag inte med det i listan :P fiskenätet är ifall det nappar dåligt på fluga.
Citera
2011-05-14, 13:23
Medlem
Poissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transmisson
Oftantliga mängder gräs och/eller LSD.

Nja en dunk hembrännt och någon flaska Whiskey har jag iallafall tänkt ta med
Citera
2011-05-14, 13:29
Medlem
Poissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Tänkte direkt på detta:

1) Packa inte alls ned tobak/snus utan ta tillfället att sluta med nikotin
2) Köp en bok om stavningsregler och kom till rätta med särstavningen

Men nu kan det också vara läge att köpa en eller annan bok kring något ämne du velat lära dig mer om. Du kommer med all säkerhet att läsa den hur faktaspäckad och tråkig den än är.

Precis. Du kommer att få mycket tid över - så se till att ha lite tidsfördriv. Att fiska med spö är rogivande och mer spännande än nätfiske.

Men jag blev fundersam över att en av orsakerna till att göra detta är att du vill slippa vänner och kvinnor. Ska man leva ensam i naturen så ska man göra det för att man älskar naturen - inte för att man vill fly människor. Jag har träffat en och annan ung man i min dagar som inte velat ha med människor att göra och flytt(at) till en koja. Och det har inte slutat bra - skogstokig och psyket. Har själv ägt en stuga i den västerbottniska skogen i ungdomens dagar, men inte för att fly människor utan för att ta mig tid att läsa, skriva och njuta av naturen.

Om du har problem med människor så kommer problemen att finnas kvar när du kommer tillbaka. Och om du inte älskar ensamheten, utan vill vara själv för att slippa människor - ja, då kan du bli mer eller mindre knäpp av att vara helt på egen hand. Så ta dig en funderare över vad som är dina motiv och om du är mentalt stabil. Klarar ditt psyke av att inte få utbyta tankar med andra? Klarar ditt psyke av att lyssna bara på dina egna tankar? Har du någonsin varit ensam längre än en vecka? Brukar du ha tankar om att andra har något emot dig, att de vill dig illa - att det är andra människor som är orsaken till dina problem? Om du haft minsta tendens till depression, svårigheter att umgås med andra människor eller har psykisk sjukdom i släkten så brukar inte ensamma månader i en stuga göra en friskare och stabilare. Men är du mentalt stark och orädd - och blir lugn i själen och tillfreds av att rå dig själv - så kommer du ha en härlig stund

mjo Det är nog läge att sluta med tobak o snus det har du rätt i :P

anledningen att jag vill ut i skogen är mest för att jag bor i stan annars och verkligen inte trivs där, sen har jag inte direkt mycket vänner jag umgås med är rätt ensam och folkskygg, alltid varit kommer alltid att va, men det är inte grundorsaken till att jag vill ut i skogen utan mer för jag trivs i skogen jag trivs och inte ha folk tätt inpå som undrar vad man gör och som lägger sig i, jag trivs för mig själv och nog klarar jag vara i en stuga utan el och grannar fram till vintern det är inge problem, jag är bara orolig över att maten ska ta slut och fisket ska sina så man svälter.
jag kan inte säga att mitt psyke är jätte starkt för då ljuger jag, men nog klarar jag mig i skogen utan vänner, sen om suget efter kvinna blir för stort är det bara åka in till finland som ligger några kilometer bort och skaffa sig ett :P
Citera
2011-05-14, 16:06
Moderator
v50s avatar
Mobiltelefon är bra att ha samt en solcellsladdare som du kan använda för att ladda upp den + eventuella batterier till ficklampa och radio mm kan vara värt att skaffa. Sedan kanske några dunkar hembränt kan vara kul att ha med sig för att fördriva tiden lite när det blir tråkigt
Citera
2011-05-14, 16:56
Medlem
Fogelbergs avatar
Skippa mobilen och skaffa en SPOT istället..

Den visar din position på en hemsida samt att du i den kan du förkonfigurera ett antal meddelanden samt kalla på hjälp....

t.ex
1. Jag har det bra
2. ni missar något underbart
3. jag behöver hjälp, det är INTE akut

Sen har du SOS knappen där SPOT larmar till räddningstjänsten..

till dina förkonfade meddalande kan du sätta din mamma eller farsa, flickvän... vet inte om man kan ha mer än en mottagare.. Ha en sådan + reservbatterier så slipper du bry dig om mobilen och att folk ringer dig varannan timme och frågar om det är bra med lilla pågen

http://www.findmespot.eu/en/
Citera
2011-05-14, 17:21
Medlem
Poissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Skippa mobilen och skaffa en SPOT istället..

Den visar din position på en hemsida samt att du i den kan du förkonfigurera ett antal meddelanden samt kalla på hjälp....

t.ex
1. Jag har det bra
2. ni missar något underbart
3. jag behöver hjälp, det är INTE akut

Sen har du SOS knappen där SPOT larmar till räddningstjänsten..

till dina förkonfade meddalande kan du sätta din mamma eller farsa, flickvän... vet inte om man kan ha mer än en mottagare.. Ha en sådan + reservbatterier så slipper du bry dig om mobilen och att folk ringer dig varannan timme och frågar om det är bra med lilla pågen

http://www.findmespot.eu/en/

Får se hur ja gör med det, beror helt på vad det kostar har inte så mycket o lägga ner nämligen o min packlista o mat och bensin upp kommer ta på istortsätt hela budgeten,
Kommer alternativt ha mobilen avstängd och det finns ett högt berg en bit ifrån som heter kannusvaara som har täckning högst upp, lär bli så att jag traskar dit någon gång i veckan för och ringa något samtal till morsan och meddela att allt är bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in