Tänkte direkt på detta:
1) Packa inte alls ned tobak/snus utan ta tillfället att sluta med nikotin
2) Köp en bok om stavningsregler och kom till rätta med särstavningen
Men nu kan det också vara läge att köpa en eller annan bok kring något ämne du velat lära dig mer om. Du kommer med all säkerhet att läsa den hur faktaspäckad och tråkig den än är.
Citat:
Ursprungligen postat av Mskin
Ett fiskespö med tillhörande drag och reserv lina hade nog varit bra, kanske sagt men ursäkta mig då. (Mycket roligare tidsfördriv än fiskenät)
Precis. Du kommer att få mycket tid över - så se till att ha lite tidsfördriv. Att fiska med spö är rogivande och mer spännande än nätfiske.
Men jag blev fundersam över att en av orsakerna till att göra detta är att du vill slippa vänner och kvinnor. Ska man leva ensam i naturen så ska man göra det för att man älskar naturen - inte för att man vill fly människor. Jag har träffat en och annan ung man i min dagar som inte velat ha med människor att göra och flytt(at) till en koja. Och det har inte slutat bra - skogstokig och psyket. Har själv ägt en stuga i den västerbottniska skogen i ungdomens dagar, men inte för att fly människor utan för att ta mig tid att läsa, skriva och njuta av naturen.
Om du har problem med människor så kommer problemen att finnas kvar när du kommer tillbaka. Och om du inte älskar ensamheten, utan vill vara själv för att slippa människor - ja, då kan du bli mer eller mindre knäpp av att vara helt på egen hand. Så ta dig en funderare över vad som är dina motiv och om du är mentalt stabil. Klarar ditt psyke av att inte få utbyta tankar med andra? Klarar ditt psyke av att lyssna bara på dina egna tankar? Har du någonsin varit ensam längre än en vecka? Brukar du ha tankar om att andra har något emot dig, att de vill dig illa - att det är andra människor som är orsaken till dina problem? Om du haft minsta tendens till depression, svårigheter att umgås med andra människor eller har psykisk sjukdom i släkten så brukar inte ensamma månader i en stuga göra en friskare och stabilare. Men är du mentalt stark och orädd - och blir lugn i själen och tillfreds av att rå dig själv - så kommer du ha en härlig stund