Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-13, 16:30
  #1
Medlem
Raw.Meats avatar
Halloj! Går rakt på sak. Skulle ta bort AMD Engine Vision Control center (ett program) och så cepade min bildskärm upp. När jag kollar nu på skärmen så har jag en geggig och suddig upplösning men för några timmar sen vad de skarpt som fan.

Jag lägger upp en bild så får ni se vart problemet ligger.

http://imageshack.us/m/838/8988/durp.jpg

Jag kan inte flytta heller på den lilla plutten i de högra fältet till max. Datorn startar bara om skärmen då och så sätter den sig i mitten. Och i den vänstra rutan så fanns de massa text som är borta nu.
Citera
2011-05-13, 16:33
  #2
Medlem
crillecrilles avatar
Du har tagit bort drivrutinen till grafikkortet. Sväng in på AMD:s hemsida och ladda ner senaste så ska det nog lösa sig omgående
Citera
2011-05-13, 16:35
  #3
Medlem
Raw.Meats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du har tagit bort drivrutinen till grafikkortet. Sväng in på AMD:s hemsida och ladda ner senaste så ska det nog lösa sig omgående


Shiit. Epic facepalm på mig själv!
Kan jag ladda ner vilken som helst eller är det någon speciell?


Tack så jäääääävla mkt för hjälpen!! <3
Citera
2011-05-13, 16:37
  #4
Medlem
crillecrilles avatar
Välj rätt på hemsidan bara, tar du "fel" så är det inte värre än att det inte fungerar att installera den.
Citera
2011-05-13, 16:41
  #5
Medlem
Raw.Meats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Välj rätt på hemsidan bara, tar du "fel" så är det inte värre än att det inte fungerar att installera den.

Detta kanske är lite för mycket och begära, men du skulle inte kunna hjälpa mig och visa mig sidan, länken och allt? Skicka ett PM gärna om du vill.

Jag är väldigt okunnig inom datorer.
Citera
2011-05-13, 17:01
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raw.Meat
Detta kanske är lite för mycket och begära, men du skulle inte kunna hjälpa mig och visa mig sidan, länken och allt? Skicka ett PM gärna om du vill.

Jag är väldigt okunnig inom datorer.

Du får nog berätta mer i detalj och då inom grafikkortet. Vad och vilken typ av kort har du?
Citera
2011-05-15, 21:18
  #7
Medlem
Raw.Meats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du får nog berätta mer i detalj och då inom grafikkortet. Vad och vilken typ av kort har du?

Vilket eller vad för kort vet jag inte. Jag ska försöka hitta kvittot sen ja köpte den. (spara alltid sånt )

Men detta är allt jag vet för tillfället.'

Windows Vista™ Home Premium
System Manufacturer: HP-Pavilion
System Model: FJ421AA-UUW a6552.sc
Citera
2011-05-17, 21:32
  #8
Medlem
Raw.Meats avatar
Bump!
Citera
2011-05-17, 22:45
  #9
Medlem
epost72s avatar
Speccy är ett litet trevligt program som listar info om hårdvaran i datorn. Bild

Det är som sagt grafikkortet som är intressant.
Citera
2011-05-18, 22:36
  #10
Medlem
Raw.Meats avatar
Då tankar jag ner de och lägger upp bild.

http://imageshack.us/m/32/6355/hupp.jpg
Citera
2011-05-22, 15:41
  #11
Medlem
Raw.Meats avatar
Bump igen -_-
Citera
2011-06-12, 16:23
  #12
Medlem
Raw.Meats avatar
Hey igen. Hittade lådan till datorn och på sidan av lådan står det en lapp med massa fin text på. Om jag inte har fel så är " ATI Radeon HD 3650.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback