Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-12, 23:16
  #1
Medlem
pokemontrainers avatar
Hej.

Jag har förmodligen feber och har ont och är öm i kroppen, illamående, lite ont i magen.
Vet ni vad det kan vara och om ni vet någon kur mot det snabbt innan man ska sova?
Jag har haft det i två dagar nu förresten.

Tack på förhand!
Citera
2011-05-12, 23:20
  #2
Medlem
galne-golems avatar
Influensa försök sova
Citera
2011-05-12, 23:20
  #3
Medlem
Det kan vara tusentals olika saker i princip. Antagligen har du någon förkylning eller influensa men ingen lär kunna svara exakt på vad det är. Ta det lugnt och vila mycket så borde det bli bra av sig själv om det inte är något allvarligt.

Vill du bli av med illamåendet snabbt så kör ner fingrarna i halsen och spy. Tycker det funkar bättre än att bara sitta och vänta på det.
Citera
2011-05-12, 23:31
  #4
Avstängd
krigsmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer
Hej.

Jag har förmodligen feber och har ont och är öm i kroppen, illamående, lite ont i magen.
Vet ni vad det kan vara och om ni vet någon kur mot det snabbt innan man ska sova?
Jag har haft det i två dagar nu förresten.

Tack på förhand!

Det låter dumt, men drick en halv liter vatten. Varken mer eller mindre. Då kommer du må bättre!

En halv liter vatten består av 20 procent vatten en människa vanligen behöver under ett dygn. Att ligga under den nivån kan inte vara bra.

Jag inser nu (lite senare) att tipset var lite korkat, men min poäng var väl att upprätthålla vätsebalansen! Det skadar ju inte heller!
__________________
Senast redigerad av krigsmat 2011-05-12 kl. 23:46.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback