2011-05-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vollz
Hej. Jag har en stationär Packard Bell DATA. (Se bild) http://www.engadget.com/2009/07/11/p...me-desktop-pc/

Kan det inte vara något med grafikkortet? Förr så körde jag Wow på högsta grafiken och nu kan jag inte ens välja den (det är rött där).

Beror nog på att grafiken är lite bättre nu på high än den var för ett tag sedan..

Floox-Quad, bara fram med skruvmejsel och köra igång, omöjligt att vara för dålig för att skruva bort 2 skruvar
Citera
2011-05-12, 21:29
Medlem
Legaliserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurynomos
Som de andra säger:

Överhettning. Köp extra fläktar eller plocka bort sidplåten.
Dammsug också! Glöm dock inte att stänga av och ladda ur (du trycker på startknappen efter att du stängt av nätagget/dragit ur sladden) innan.
Citera
2011-05-12, 21:43
Medlem
Beykers avatar
Blir det svart direkt?

Råkade ut för något liknande, vilket inte var en överhettning. Tillslut visade det sig vara en förbrukad SSD.
Citera
2011-05-12, 22:19
Medlem
SpeedyWeedys avatar
Du spelar väll för dåligt.
Citera
2011-05-13, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legalisering
Dammsug också! Glöm dock inte att stänga av och ladda ur (du trycker på startknappen efter att du stängt av nätagget/dragit ur sladden) innan.

Dammsug??? Är du helt jävla galen!

Det blir enormt med statisk elektricitet vid dammsugning.
Ett överslag på fel ställe räcker för att bränna en komponent utan ett ens märka det.

Du får garanterat bluescreen efter det om burken ens startar.

Vad fan försöker du sabotera för den stackars nooben för?
Senast redigerad av jamesubu 2011-05-13 kl. 01:53.
Citera
2011-05-13, 02:02
Medlem
Flytande_argots avatar
Gör ren datorn. Genom att blåsa luft - inte med dammsugare. Finns burkar med speciell "datorluft" att köpa, men det funkar rätt bra att helt enkelt blåsa rejält med munnen också (om du inte är allergisk mot damm). Peta rent mellan kylflänsarna med en tandpetare för där fastnar det lätt en massa skit. Till sist så tar du en tops (eller en näve) och torkar av varje fläktblad individuellt. Det byggs upp smuts längst ut på bladen som gör att fläktarna tappar väldigt mycket i effekt eftersom bladen inte längre skär genom luften på rätt sätt.

Sen rekommenderar jag att du installerar om drivrutinerna för ditt grafikkort. Men innan du gör det så rensar du bort alla spår av gamla drivare med hjälp av detta program:

http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

Verkar som det är fler som har samma problem?

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=197588
Citera
2011-05-13, 12:21
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:

NEJ! Man rör inte en dator med dammsugaren! Ens dator är skitkänslig för statisk elektricitet och dammsugare delar ut stötar till höger och vänster om de kommer i kontakt med ens hårdvara!

Skaffa tryckluft (ta datorn till macken och blås rent, eller köp luft på burk) och använd det istället.
Citera
2011-05-17, 12:12
Medlem
Legaliserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
NEJ! Man rör inte en dator med dammsugaren! Ens dator är skitkänslig för statisk elektricitet och dammsugare delar ut stötar till höger och vänster om de kommer i kontakt med ens hårdvara!

Skaffa tryckluft (ta datorn till macken och blås rent, eller köp luft på burk) och använd det istället.

Dammsuger du bara fläktarna och inte är på kretskorten och suger så är det helt klart ingen fara!
Citera
2011-05-17, 12:28
Medlem
Legaliserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesubu
Dammsug??? Är du helt jävla galen!

Det blir enormt med statisk elektricitet vid dammsugning.
Ett överslag på fel ställe räcker för att bränna en komponent utan ett ens märka det.

Du får garanterat bluescreen efter det om burken ens startar.

Vad fan försöker du sabotera för den stackars nooben för?

Hahaha, va helvete jag brukar ju göra så. Är man bara på fläktarna, vilket jag trodde han fattade, så är det ju inga problem!
Citera
2011-05-17, 12:59
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Dammsuger du bara fläktarna och inte är på kretskorten och suger så är det helt klart ingen fara!

Jovisst, men personligen brukar jag inte låta dammsugaren komma i närheten för att vara på säkra sidan.
(Psst, du vet väl att du kan citera flera personer i ett & samma inlägg? ;D )
Citera
2011-05-17, 14:15
Medlem
Xel2oXs avatar
Jag jobbade tills alldeles nyligen på ett dataföretag som reparerade och byggde datorer till kund. Dom dammsög datorerna. Jag försökte förklara för dom att det var skadligt för komponenterna, men ingen lyssnade.
Hur som helst kan det ju inte vara alltför skadligt, då man tycker de borde märkt någonting då.
Citera
2011-05-18, 13:57
Medlem
Legaliserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Jovisst, men personligen brukar jag inte låta dammsugaren komma i närheten för att vara på säkra sidan.
(Psst, du vet väl att du kan citera flera personer i ett & samma inlägg? ;D )

Jag vet men ja glömmer hela jäkla tiden. Har inte blivit någon vana eftersom jag inte är så aktiv ^^,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in