• 1
  • 2
2011-05-12, 17:07
Medlem
Hallo! Jag har ett stort problem. När jag spelar spel som Cod 4, MW2 och Starcraft 2 så dör min data. Själva datan stängs inte av, det börjar brusa i hörlurarna och skärmen blir svart och det står "no signal". Jag måste då tvångsavsluta datan och starta om. Vad är det för fel? Och vad ska jag göra? Detta är mycket akut och viktigt. HJÄLP!

mvh

V
Citera
2011-05-12, 17:09
Medlem
Sternops avatar
Det är mycket möjligt att den överhettas. Kolla så att det inte är en massa damm i burken.
Om det inte är damm så är det nog fortfarande överhettning men någon annan faktor som gör att detta sker än damm.
Citera
2011-05-12, 17:10
Medlem
Vad är det för sorts data som dör? Rådata?
Citera
2011-05-12, 17:10
Medlem
Kolla om fläkten på ditt grafikkort har pajat.
Citera
2011-05-12, 17:13
Medlem
Fick samma problem på min förra dator, då var det överhettning som var problemet.
Citera
2011-05-12, 17:27
Medlem
Eurynomoss avatar
Som de andra säger:

Överhettning. Köp extra fläktar eller plocka bort sidplåten.
Citera
2011-05-12, 17:27
Medlem
asdfarns avatar
Kan även vara nätagget som börjar säga upp sig, har du köpt ett paket från komplett och byggt ihop själv så är sannolikheten att du fått ett bajsnätagg ganska så stor. Har du ett annat du kan prova att byta med så gör det och se ifall det blir bättre.

Men som sagt, kolla om datorn blir varm först och främst.
Citera
2011-05-12, 17:35
Medlem
Hej. Jag har en stationär Packard Bell DATA. (Se bild) http://www.engadget.com/2009/07/11/p...me-desktop-pc/

Kan det inte vara något med grafikkortet? Förr så körde jag Wow på högsta grafiken och nu kan jag inte ens välja den (det är rött där).
Citera
2011-05-12, 17:37
Medlem
Christoffer.s avatar
DATOR för i helvete
Citera
2011-05-12, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christoffer.
DATOR för i helvete
Förlåt hehe. Jag är i chock

Men kan det inte vara grafikkortet? (jag kan inte mycket om datorer)

mvh

V
Citera
2011-05-12, 20:08
Medlem
muglerts avatar
Det kan mycket väl vara grafikkortet som blir ÖVERHETTAT som det har sagts tidigare i tråden. Kolla upp det först...återkom sen.
Citera
2011-05-12, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vollz
Hallo! Jag har ett stort problem. När jag spelar spel som Cod 4, MW2 och Starcraft 2 så dör min data. Själva datan stängs inte av, det börjar brusa i hörlurarna och skärmen blir svart och det står "no signal". Jag måste då tvångsavsluta datan och starta om. Vad är det för fel? Och vad ska jag göra? Detta är mycket akut och viktigt. HJÄLP!

mvh

V

EXAKT det här händer mig med! Det började med MW2 och Starcraft 2, har försökt en massa saker för att fixa den, det enda jag inte provat är att öppna datorn eftersom jag e så oteknisk.
I feel ya, bro!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in