Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-10-08, 15:54
  #1
Medlem
Man eldar ju ofta på biten när man ska röka...

Är det bara för att kunna dela den lättare eller har det nåt med effekten och göra för själva rökandet?...

Om jag tex har en bit som jag kan dela i smulor utan och elda.. kan jag då göra detta och stoppa i en joint för att sedan röka det kanske 3 dagar efteråt?....

Det jag violl veta är alltså om själva eldningen har nån kemisk reaktion... eller är det bara för att lättare kunna smula sönder biten?
Citera
2004-10-08, 15:55
  #2
Medlem
Nemesis1s avatar
Det är bara för att kunna smula sönder stenhårt fulhasch man eldar... Har du hyffsat röka behövs det inte...
Citera
2004-10-08, 15:55
  #3
Medlem
zewmahs avatar
det är enbart för att mjuka upp biten, snarare så bryter värme ner THC.
Citera
2004-10-08, 17:55
  #4
Avstängd
cronologixs avatar
haha

.. (kanske bara tar tillfället i akt) men de är väll grundskolefysik vi snackar om nu. Almänbildning damer och herrar. men men.. har därimot tänkt på en sak - för att återgå till någonitng annat.- som jag glömde att fråga min gammle fysiklärare, och de är varför saker och ting stelna när man värmer upp det, då uppvärmning av molekyler bode har motsatt effekt. Ta tillexempel när man kokar ägg. (visst det innehåller fettmolekyler som kan koegulera.. men med den inställningen skulle man ju inte kunna tillexempel smälta smör)..

ps. om detta inte är läsligt eller förståeligt så kan det ha att göra med att jag är ltie bäng just nu

ps.en uppvärmd bit stelnar. precis som t.ex. smör, du kan inte smällt det ställa det i diskhon övernatten och sen förvänta sej att det fortfarande är smällt helt enkelt. På samma sak med Haschet, du eldar det för att få en tillfällig uppmjukning så du lättare kan smula sönder ditt medelmåttiga shit..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback