Citat:
Ursprungligen postat av krigsmat
Jag hatar att friskriva. Men letar man efter blåmärken så hittar man ju dom utan att man vet var dom kommer i från. Vem vet, du kanske har livlig fantasi och rör dig under drömmen, och kanske slår dig lite grand? Det är inte helt otänkbart.
Däremot är plötsliga blåmärken tecken på en lever som inte mår så bra. Jag behöver inte ens vara insatt i problematiken för att veta det!
Haha jo, så kan det ju absolut vara!
Men det konstiga är att de sitter i precis samma höjd på båda benen och har samma form. Just nu har jag ett på insidan av låret på vardera ben och två på "utsidan" av benen, strax ovanför knäna, vid sidan om sådär. De över knäna är lite avlånga och ser ut att ha formerna av något land, medan de på insidan av låren är helt runda.
Grejen är att de sitter på sådana skumma ställen att slå sig på, för det är ju rätt svårt att komma åt insidan av låret sådär. Det går ju, men det är rätt konstigt.
När jag pratade om det med mina vänner (som har sovit med mig i festivaltält, hotellrum, hemma hos mig/de etcetc) så sa de att jag ligger stilla som en bebis i sömnen. Att jag knappt rör mig, som om jag vore död.
De gulaktiga tänkte jag kunde bero på blodtryck, då jag känner en tjej som har rätt lågt blodtryck och får gul/gröna märken på benen. Dock har jag inte FÖR lågt blodtryck, då det ligger på 100/60, och dessutom så är blåmärkena inte gul/gröna, men äsch. Jag vet inte faktiskt!
Jag har en tid hos läkaren nu, så jag får svar nästa vecka.