• 1
  • 2
2011-05-16, 21:39
Medlem
TS, om du verkligen är orolig så kan du ju alltid gå till VC för några prover. Det lär gå väldigt snabbt och enkelt att "screena" för leverpåverkan eller hematologisk defekt.

Själv hade jag förmodligen väntat ett tag och sett om det fortsatte/blev värre.

Det är förresten lite svårt att få ett tidsperspektiv. Vad menar du med senaste tiden? En vecka? Månader?

Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Har du provat med C-vitamin? Dubbel dos i ett par veckor och se om det förbättrar?
(överskott av C-vitamin går ut med urinen men man ska givetvis inte ta hur mycket som helst under lång tid)

Kan du utveckla det där? Hur skulle det fungera?
Citera
2011-05-16, 22:01
Medlem
pokereves avatar
C-vitamin behövs för att bygga (hydoxylera prokollagen) kollagen, lindrig brist kan ge ökad risk för blödning. Dock ovanligt.
Citera
2011-05-17, 17:32
Medlem
Det har hållit på i ungefär ett halvår och inte mindre, så jag har ju försökt med det här att vänta och se vad som händer.
Tror inte att det är någonting jättefarligt, men det är ju lite jobbigt att inte veta vad fan det är.
Citera
2012-06-16, 06:12
Medlem
JonRogs avatar
Den enklaste förklaringen till något är oftast den mest rätta. Eftersom du säger att blåmärkena är på samma ställe fast på olika ben så är det nog störst chans att du i en avsiktlig handlingen placerat dina ben mot något, när du tränat kanske eller någon annan vardaglig handling som sedan resulterat i att du fått två blåmärken på samma ställe fast på olika ben.

Jag tror det är rätt säkert att uttrycka sig så här; den procentuella chansen att två blåmärken skulle placeras sig på nästan exakt samma punkt fast på olika ben, utan att vara relaterade till varandra vad gäller orsaken till deras uppkomst, är extremt liten tror jag.
Citera
2012-06-16, 07:04
Medlem
peligrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonRog
Den enklaste förklaringen till något är oftast den mest rätta.
Inte alltid.. Börja kolla vid 5.09 http://www.youtube.com/watch?v=8TsWu...feature=relmfu

Fuck you I´m from Skåne!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in