• 2
  • 3
2011-06-06, 03:38
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1kolli
Om man får reda på att man kommer att dö om 10 år så måste det ju innebära att man inte kan dö tidigare, vilka möjlighter det skulle kunna innebära, snacka om att kunna leva livet fullt ut
Där kom du på något riktigt bra! Tänk att hoppa fallskärm och "glömma" fallskärmen!

Citat:
Ursprungligen postat av 1kolli
oandra sidan så utesluter ju inte dett att man blir totalt vanstäld och/eller förlamad i rästen av sitt liv :/
... fan då.

OnT: Ja, jag skulle vilja veta.
Citera
2011-06-06, 15:01
Medlem
trashitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffbord
Givetvis vill man veta. Anser att alla som inte vill veta är hypokriter...

Du placerade precis dig själv i ditt nämnda fack om du anser dig kunna döma vad alla andra vill.

I mitt fall hade det endast gjort marginell skillnad om jag fått veta eller inte då jag inte önskar något mer i mitt liv, jag är nöjd. Hade inte kunnat leva mer "fullt ut".
Citera
2011-06-06, 16:52
Medlem
therebells avatar
Jag hade nog valt att avstå vetskapen om, när jag ska dö. Bättre att vara ovetande men levande, än att vara närvarande men redan död!
Citera
2011-06-07, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trashits
Du placerade precis dig själv i ditt nämnda fack om du anser dig kunna döma vad alla andra vill.

I mitt fall hade det endast gjort marginell skillnad om jag fått veta eller inte då jag inte önskar något mer i mitt liv, jag är nöjd. Hade inte kunnat leva mer "fullt ut".
Om du läser mitt inlägg så ser du att jag inte dömer utan levererar fakta. Vår art planerar hela tiden om allt och alla. Ergo man är hypokrit om man väljer att inte vilja veta eftersom det krävs för att kunna fortsätta planera sitt liv.
Citera
2011-06-07, 16:16
Det man inte vet, det lider man inte av. Tror jag hade lidit av att veta när jag skall dö så därför hade jag inte velat det. Att veta hur man kommer att dö är en mer intressant tanke! .
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in