2011-11-22, 22:35
Medlem
Psyko Dads avatar
Vet att mina utländska polare använder en trådmetod som jag skulle vilja se hur det fungerar. De har beskrivit det & det verkar väldigt smidigt.
Citera
2011-12-08, 11:17
Medlem
montpleass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrreee2
Undrar varför så många tjejer inte tar bort sin moustache. Många av dom ser ut som att dom bryr sig om klädstil, mode m.m , de har vackra ansikten fast moustachen förstör det. Ser det oftast när jag står i matkön och en tjej är framför/bakom mig. Ofta vita/ljusa hårstrån fast väldigt många och kanske 1-5 millimeter

* dålig badrumsbelysning
* dålig syn
* tror inte att nån annan skall se

jag är av det kvinnliga könet och jag har sedan lång tid tillbaka haft komplex för min mustach, så att säga...
kvinnor har ju i regel oxå samma som alla män en egen mustasch...vet inte ens hur det ordet stavas men skit samma.

jag har dessutom mörkt hår på huvudet, så min mustasch syns väldigt väl. jag tar bort den för det ser så manligt ut.
jag är ju kvinna och gillar mode och styling så att inte ta bort den finns inte för mig. jag ser många som är ute på stan men som heller inte bryr sig, eller ser inte ens att de har en själva...

det är verkligen okvinnligt att ha mustasch. jag fick kommentarer att jag hade detta som liten, innan den tiden kom när jag började ta bort den.
jag skämdes när folk sade till mig att jag hade en mustasch. så nu som vuxen tar jag gärna bort den innan den kommer fram igen, vilket jag är petnoga med idag..

jag har dock inte kommit på den bästa lösningen för att ta bort den, men provat allt som går, raka bort, vaxa bort, dra bort med pincett, mm.

hur gör ni själva för att ta bort eran??? tips, någon??
Citera
2011-12-08, 12:36
Medlem
Kyotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montpleas
jag är av det kvinnliga könet och jag har sedan lång tid tillbaka haft komplex för min mustach, så att säga...
kvinnor har ju i regel oxå samma som alla män en egen mustasch...vet inte ens hur det ordet stavas men skit samma.

jag har dessutom mörkt hår på huvudet, så min mustasch syns väldigt väl. jag tar bort den för det ser så manligt ut.
jag är ju kvinna och gillar mode och styling så att inte ta bort den finns inte för mig. jag ser många som är ute på stan men som heller inte bryr sig, eller ser inte ens att de har en själva...

det är verkligen okvinnligt att ha mustasch. jag fick kommentarer att jag hade detta som liten, innan den tiden kom när jag började ta bort den.
jag skämdes när folk sade till mig att jag hade en mustasch. så nu som vuxen tar jag gärna bort den innan den kommer fram igen, vilket jag är petnoga med idag..

jag har dock inte kommit på den bästa lösningen för att ta bort den, men provat allt som går, raka bort, vaxa bort, dra bort med pincett, mm.

hur gör ni själva för att ta bort eran??? tips, någon??

Jag bleker den, men det beror väl kanske på hur pass kraftig den är. Visserligen klagar ju folk i den här tråden även på LJUSA mustacher, men jag tycker det är väldigt överdrivet och jag känner inte att jag går miste om något om någon väljer att inte umgås med mig pga det, så det blir ett utmärkt sätt att sålla bort dom värsta idioterna.
Citera
2011-12-10, 01:04
Medlem
jennyjennyehhs avatar
Jag tar bort håret på överläppen, inte för att det syns så mycket men för att jag använder foundation och puder mångagånger framhäver detta stråna så de blir extra tjocka och långa, lite som mascara!

ot:Men innan vi börjar hoppa på tjejer som väljer att vara naturliga tycker jag vi ska se till att killarna plockar sina monobryn och trimmar håret under armarna/kuken
Citera
2011-12-14, 21:12
Medlem
haha ska tjejerna ta bort den, använd för fan inte rakhyvel isåfall, använd PINCETT. eller vax. men pincett. ja. INTE RAKA
Citera
2011-12-14, 21:19
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica182
Jag kan inte fatta hur andra tjejer INTE gör något åt denna musche.
Jag har själv lite blonda fjun som pryder min överläpp, men inte fan låter jag dom sitta kvar. Om man kollar från sidan i bra ljus så ser det ut som en hel skog!

Å andra sidan gillar jag inte hår. Jag rakar armarna också.
Jag tar bort allt förutom det på huvudet. Och ja, ögonfransar och ögonbryn har jag ju...

Duktig flicka

Citat:
Ursprungligen postat av jennyjennyehh
ot:Men innan vi börjar hoppa på tjejer som väljer att vara naturliga tycker jag vi ska se till att killarna plockar sina monobryn och trimmar håret under armarna/kuken

Jag trimmar inte, jag kör rakning rakt av
Citera
2011-12-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Vet att mina utländska polare använder en trådmetod som jag skulle vilja se hur det fungerar. De har beskrivit det & det verkar väldigt smidigt.
sjukt bra med tråd både för ögonbryn och mustasch, mina utländska vänner använder också det, har testat jag också, ögonbrynen blev sjukt fina med långvarigt och fräscht resultat. synd att det oftast bara är folk från mellanöstern osv som kan den tekniken, fast många svenskar har börjat lära sig hur man använder tråd, det är ju sjukt lätt egentligen! kommer säkert bli lika vanligt som att raka/noppa inom en snar framtid
Citera
2011-12-14, 22:53
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reshine
sjukt bra med tråd både för ögonbryn och mustasch, mina utländska vänner använder också det, har testat jag också, ögonbrynen blev sjukt fina med långvarigt och fräscht resultat. synd att det oftast bara är folk från mellanöstern osv som kan den tekniken, fast många svenskar har börjat lära sig hur man använder tråd, det är ju sjukt lätt egentligen! kommer säkert bli lika vanligt som att raka/noppa inom en snar framtid

Kan ni länka mig en bild vad som är ett tråd? Min hjärna står still och vet inte hur jag ska söka på google just det där.

mvh M
Citera
2011-12-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Kan ni länka mig en bild vad som är ett tråd? Min hjärna står still och vet inte hur jag ska söka på google just det där.

mvh M

http://www.youtube.com/watch?v=ajmC6y2gdq4 kanske ger en klarare bild av "tråd"
Citera
2011-12-15, 02:19
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reshine
http://www.youtube.com/watch?v=ajmC6y2gdq4 kanske ger en klarare bild av "tråd"
Vet du ngn salong som kör detta? Måste testa.
Citera
2011-12-15, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Vet du ngn salong som kör detta? Måste testa.
nja vet ingen specifik, men i förorterna och ställen med frisörer med utländsk bakgrund kan ibland kunna. t.ex. i södertälje, i ronna finns det en som gör på sin salong, vet dock inte vad den heter.
Citera
2011-12-15, 12:49
Medlem
Applesins avatar
Tog ca 4-5 behandling med Diode-laser, gick på 150€. Nu har jag bara s.k peachfuzz, men det är nog lite svårt och få bort det utan att lämna fula ärr som syns när man blir äldre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in