Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-09, 19:18
  #1
Medlem
brandenishs avatar
Jag har precis börjat med LCHF igen, min tredje gång nu tror jag. Har tidigare lagt av pga tids-pengabrist men nu ska jag köra på tänkte jag, inte så mycket för att gå ner i vikt utan mer för att jag mår bättre när jag käkar lchf.


Nu skulle jag vilja ha lite tips på efterrätter. har några på lager men känner att jag vill ha lite mer tips. speciellt eftersom jag ääääälskar att baka så är det främst den typen av recept jag är ute efter.

Tack på förhand!
Citera
2011-05-09, 19:23
  #2
Medlem
L-ass-es avatar
Grädde + apelsinklyftor.

---> Grädde på en sked på en sked.
Citera
2011-05-09, 19:49
  #3
Medlem
brandenishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-ass-e
Grädde + apelsinklyftor.

---> Grädde på en sked på en sked.

hade ju varit supergott om man fått äta apelsin. :/
Citera
2011-05-09, 19:52
  #4
Medlem
klybans avatar
Du skulle nog kunna äta en del apelsin om du ser till under övriga måltider ha mycket lågt kolhydrat värde.
Och se till att hålla dig under total mängenden för dagen.
Om du vill ha vettiga efterrätt så är nog stevia nått att fundera på, då får man ju åtminstånde lite "sötma".
Citera
2011-05-09, 23:21
  #5
Medlem
Ronilles avatar
3 äggvitor
2 msk kakao

Vispa hårt, blanda i kakaon. Strö över kokos (vet inte om man får käka det) Servera med grädde, blir som mousse.
Citera
2011-05-09, 23:48
  #6
Medlem
ducklings avatar
LCHF-tårta med bär

Bottnar:
4 äggvitor
3 dl krossade blandade nötter
2 dl kokos
2 tsk vaniljpulver (alltså inte vaniljsocker utan pulver)

Fyllning:
2 dl vispgrädde
200 g mascarpone-ost
150 g bär av valfri sort, helst färska

Vispa äggvitorna hårt. Vänd ner nötterna. Smaksätt med vaniljpulvret. Bred ut smeten i två runda bottnar på bakplåtspapper. Grädda i 150 grader i 15 min.

Vispa ihop grädden och mascarponen. Bred ut hälften på ena botten och lägg på bär. Lägg på andra botten, täck med resten av krämen och garnera med de sista bären.

Har provat detta och det är gott, mäktigt också. Vill man kan man ju fuska lite med vaniljsocker istället för pulver, men bären brukar vara söta så att det räcker.
Citera
2011-05-10, 07:47
  #7
Medlem
nikenboles avatar
http://mariannslchf.bloggsida.se/bak...-budapestrulle
Citera
2011-05-10, 10:43
  #8
Avstängd
MorotVenkats avatar
Ringla olivolja över en skopa kokosfett.
Citera
2011-05-10, 17:47
  #9
Medlem
Olivolja samt avocado blir en bra efterätt.
Citera
2011-05-11, 01:11
  #10
Medlem
Finns massor http://www.google.se/#hl=sv&source=h...88c7b366ac3e78
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback