Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-09, 13:38
  #1
Medlem
Gaggias avatar
Hallå! skriver att kort arbete om hur manodepressivitet påverkar den sjuka fysiskt, inte den psykologiska biten. väldigt tacksam för utförliga svar!

Mvh Gaggia
Citera
2011-05-09, 13:52
  #2
Medlem
dag-ottos avatar
Jag är manodep. och mig påverkar den inte fysiskt alls på så sätt. Dock kan jag under depressiva svackor bli så mentalt svag att jag inte orkar göra fysiska aktiviteter utav det skälet ist.
Dock kan jag tänka mig att man kan få för slöa muskler om man har långa djupa deppsvackor pga att man inte gör något. Och det kan leda till fysiska besvär.
Sen kanske man kan lägga till att man antingen kan stressäta och lägga på sig i vikt, eller inte äta alls och tappa massor av vikt.
Det är väl det jag kan komma på såhär på rak arm iaf
Citera
2011-05-09, 14:13
  #3
Medlem
Gaggias avatar
tack så mycket för att du tog dig tid att svara! kommer du på något mer så ska du inte vara blyg!

mvh!
Citera
2011-05-09, 14:46
  #4
Avstängd
Stoi!s avatar
Jag kan utan att veta det exakt tänka mig att biverkningar på vissa mediciner gör att aptiten påverkas, och då kan man ju bli fet t.ex.
Citera
2011-05-09, 15:33
  #5
Medlem
dag-ottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggia
tack så mycket för att du tog dig tid att svara! kommer du på något mer så ska du inte vara blyg!

mvh!

Va heller inte blyg att PM'a om du har fler frågor
Citera
2011-05-09, 22:17
  #6
Medlem
immenses avatar
Jag hade ingen ork. ingen lust att sköta min hygien lika noggrant, för man känner ingen mening med att ta hand om sitt yttre. Ryggsmärtor och övriga smärtor i leder och muskler pga alldeles för lite fysisk aktivitet (satt i mitt rum 90 % av tiden i två år).

Får man fråga varför du undrar?
Citera
2011-05-09, 23:06
  #7
Medlem
aabesees avatar
Hjärtat kan ju ta en del stryk under manierna, när de drabbade i många fall varken sover eller äter ordentligt...

Edit: Det sägs även att obehandlad manodepressiv sjukdom kan leda till hjärnskador.
__________________
Senast redigerad av aabesee 2011-05-09 kl. 23:21.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback