2011-05-09, 08:22
Medlem
JerryGarcias avatar
Sälj knark! Det ska man tjäna mycket på.

Alternativt plugga klart så du kan få ett jobb, men att sälja knark är att föredra
Citera
2011-05-09, 08:25
Medlem
Majeztics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dizastah
Har varit fattig hur länge som helst nu pga att de har förekommit lite lån här och var i familjen. Jag är snart 20 år. Varit utan gott ställt sedan 17 och vet fan inte vad jag ska göra!

Hoppat skolan och ska gå till arbetsförmedlingen men är det ett bra alternativ? Får man jobb lätt?
Kan man inte göra något annat för att tjäna snabba cash? MÅSTE HA PENGAR!!! Dessa lånen kan ju fan ta typ 2-3 år innan allt är betalt och de suger.

what to do?

Slacker generationen börjar visa sig nu. Alla som tror att man inte alls behöver plugga, och som hellre lirar dataspel eller som vill chilla och lyssna på musik och hänga med polarna.

Dags att sätta dig ner och fundera på vad du vill göra med ditt liv. Sen börja plugga. Kommer kanske ta ett par år men det går fort. Dags att tänka vuxet nu.
Citera
2011-05-09, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majeztic
Slacker generationen börjar visa sig nu. Alla som tror att man inte alls behöver plugga, och som hellre lirar dataspel eller som vill chilla och lyssna på musik och hänga med polarna.

Dags att sätta dig ner och fundera på vad du vill göra med ditt liv. Sen börja plugga. Kommer kanske ta ett par år men det går fort. Dags att tänka vuxet nu.
Party Hard, die Young...

OnT. Kontakter leder till jobb. Om du verkligen vill så kan du få jobb på teleförsäljning och dylikt.
Citera
2011-05-09, 12:04
Medlem
District9s avatar
Börja göra porr.... och sälj på nätet... cash money heroooo's
Citera
2011-05-09, 12:59
Medlem
vixis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dizastah
Hoppat skolan och ska gå till arbetsförmedlingen men (1)är det ett bra alternativ? (2)Får man jobb lätt?
(3)Kan man inte göra något annat för att tjäna snabba cash?

Nej,
Nej,
...och Nej!

Du kan alltid bli kriminell, men hur smart är det? Du kommer inte att få ett jobb lätt och även om du får det så är det ingen dans på rosor. Gå tillbaka till plugget och om du inte orkar just nu så ta vilket skitjobb som helst tills du tröttnar och vill tillbaka till skolan.

Fan, jag känner mig som en gammal kärring när jag ser vad du skriver! Blir helt paff över dagens ungdom och glömmer bort att jag faktiskt är i din ålder. Vad tror du egentligen? Att man bara kan hoppa av plugget och bli rik?
Citera
2011-05-09, 13:06
Medlem
Du är bara 20 bast, det är lugnt.

1) se till o plugga, då får du fast inkomst om än låg. Om du inte gillar plugget, välj då att läsa Yrkesteknisk högskola, då får du en utbildning som garanterat ger jobb.
2) ta ett extrajobb, betala av lånen med detta först, sen sparar du.
3) se till att spara, man blir faktiskt rik på att spara.
4) kom till insikten att du inte blir gladare av prylar. jag tjänar rätt bra, men har av livets hårda skola lärt mig att prylar är rätt värdelösa, de gör livet mer komplicerat och ofta sämre.
5) kolla lyxfällan o få inspiration
6) ta aldrig mer lån annat än studielån.
Citera
2011-05-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av todiloo1001
Du är bara 20 bast, det är lugnt.

1) se till o plugga, då får du fast inkomst om än låg. Om du inte gillar plugget, välj då att läsa Yrkesteknisk högskola, då får du en utbildning som garanterat ger jobb.
2) ta ett extrajobb, betala av lånen med detta först, sen sparar du.
3) se till att spara, man blir faktiskt rik på att spara.
4) kom till insikten att du inte blir gladare av prylar. jag tjänar rätt bra, men har av livets hårda skola lärt mig att prylar är rätt värdelösa, de gör livet mer komplicerat och ofta sämre.
5) kolla lyxfällan o få inspiration
6) ta aldrig mer lån annat än studielån.

Tillägg till pkt 6: Bolån är också helt ok att ta.
Citera
2011-05-09, 13:20
Medlem
1. Studera.
2. Skaffa dig ett arbete vid sidan av studierna. Det finns många arbeten som bara kan sökas av studenter eftersom de är en bisyssla.
3. Låna bara ifrån CSN.
4. Låna aldrig ut pengar till någon annan.
Citera
2011-05-09, 14:29
Bannlyst
Ta reda på vad du är bra på och kom på sätt att tjäna pengar på det.
Citera
2011-05-09, 14:36
Medlem
Hoppa inte på hamsterhjulet och börja jobba som de lesta gör och längtar sen till sin pension, för varför längtar dom för? Jo, för att de inte trivs med sitt arbete. Gör det du tycker är roligt och skapa en affärsidé utifrån det, och därmed starta eget.
Citera
2011-05-09, 14:40
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Nej nej, gå inte till arbetsförmedlingen. Där kan du ju få jobb.

Mina erfarenheter av andras erfarenheter så brukar arbetsförmedlingen sällan ge något jobb. Om man inte räknar med alla praktikjobb vill säga.

De jag känner som varit arbetslösa, men inte är det längre, har fått jobb utan arbetsförmedlingens hjälp.
Citera
2011-05-09, 14:42
Medlem
Arbetsförmedlingen är till för individer som inte vet hur man söker jobb på egen hand och för att prångla ut bidrag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in