• 1
  • 2
2011-05-09, 01:59
Medlem
dizastahs avatar
Har varit fattig hur länge som helst nu pga att de har förekommit lite lån här och var i familjen. Jag är snart 20 år. Varit utan gott ställt sedan 17 och vet fan inte vad jag ska göra!

Hoppat skolan och ska gå till arbetsförmedlingen men är det ett bra alternativ? Får man jobb lätt?
Kan man inte göra något annat för att tjäna snabba cash? MÅSTE HA PENGAR!!! Dessa lånen kan ju fan ta typ 2-3 år innan allt är betalt och de suger.

what to do?
Citera
2011-05-09, 02:03
Medlem
Ta något extra jobb och plugga klart!
Citera
2011-05-09, 02:05
Medlem
Vet inte vart du bor (storstad el glesbygd) men jag finner mer och mer att jobb söks via kontakter. Har dock vid ett tillfälle lyckats få ett jobb från platsbanken, men det var först efter att ha skaffat mig 1 års erfarenhet av den branchen, annars hade jag aldrig fått det jobbet. Dra i alla trådar du kan är mitt tips, hör runt med vänner och bekanta. Har inga bra tips på snabba cash dock.

sms-lån?
Citera
Medlem
Gör om, gör rätt.

1. Plugga klart.
2. Eventuellt plugga ännu mer.
3. Skaffa ett jobb.

Å för 5hundrade gången, gör inte av med pengar du inte har tjänat.
Citera
Medlem
FrankRosenthals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megrabb
Ta något extra jobb och plugga klart!

Kunde inte sagt det bättre själv!

TS, du kommer tjäna på att plugga klart i längden. Försök dra ner på dina utgifter istället.
Citera
2011-05-09, 02:06
Medlem
Bli kriminell?
Om du har hoppat skolan är du körd. Nu konkurrerar du med första generationens invandrare om typ städjobb.
Citera
2011-05-09, 02:59
Medlem
Sweetnrtims avatar
Ta in ett hegge rökish och börja bäckna Haha nä det leder bara till sämre saker.

Sitter i samma sits som dig 18 år utan jobb hoppade av skolan. Ska nu göra om allt och ska göra rätt. Snabbaste till sucess försök hitta något du är bra på, sök till t.ex. yrkeslinje då du inte behöver lära dig alla ämnen bara det som kan leda till bra jobb.
Citera
2011-05-09, 03:16
Medlem
annanmedlems avatar
Är det andras lån eller dina eller du som har lånat ut till familjen?
Citera
2011-05-09, 03:21
Medlem
DanteAlighieris avatar
Nej nej, gå inte till arbetsförmedlingen. Där kan du ju få jobb.

Citera
2011-05-09, 03:37
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Jag har också varit fattig länge och nu håvar jag in i snitt 24-30 tusen efter skatt per månad. Allt löser sig.. Ha tro på vad du kan och lita på dig, tro mig, det är det enda bästa tips som finns. Utbildning är för de som verkligen behöver det. Är man smart ser man var man går.
Citera
2011-05-09, 03:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av london-eye
Bli kriminell?
Om du har hoppat skolan är du körd. Nu konkurrerar du med första generationens invandrare om typ städjobb.

Man kan studera upp det mesta man gått miste om i gymnasiet på komvux osv, det kostar lite visst men det tar igen sig när du har ett jobb sen. Känslan av att vara ekonomiskt städad är mycket skönare än känslan av att skita i att plugga. Tro mig, jag får också gå den långa vägen. Men min situation kanske inte är lika akut som din då jag faktiskt arbetar vid sidan av mina studier.

jag citerade bara london för att strö lite ljus i hans mörka tillvaro
Citera
2011-05-09, 05:13
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dizastah
Jag är snart 20 år.
Omg, skaffa dej en utbildning och ett jobb i stället för att låna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in