Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-08, 14:18
  #1
Medlem
hejsan, jag har 4gb ram minne, och när jag spelar wow används ca 3gb ram minne, vilket jag tycker låter ganska mycket? eftersom wow själv bara tar upp ca 700 mb ram.jag har 55 processer igång, är det normalt? datorn är nästan nyformaterad, och jag kör ccleaner, och memcleaner varje dag.

http://imageshack.us/photo/my-images/831/namnlsoi.png/
kan jag ta bort några utav dom? om det är något som är onödigt att ha
Citera
2011-05-08, 14:40
  #2
Medlem
*sn0wflake*s avatar
Internet explorer är ju förbannat onödigt, byt till en vettig webbläsare.
Citera
2011-05-08, 14:46
  #3
Medlem
okej, är google chrome bra?
Citera
2011-05-08, 14:55
  #4
Medlem
*sn0wflake*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zwichz77
okej, är google chrome bra?

Jag kör på den och jag älskar den.

Nu kommer kanske inte webbläsarbytet att hjälpa till så mycket för ditt minne, men något snålare än IE lär den vara. Du kommer dock att få en betydligt trevligare upplevelse när du är ute på nätet.

Kollade igenom listan på processer snabbt och såg inget som verkade konstigt. Du har igång rätt mycket saker, webbläsare, anti-virus, skype, msn, vlc och lite andra bakgrundsprogram samtidigt som ett spel så tycker inte att 3GB låter så orimligt mycket.
Citera
2011-05-08, 16:03
  #5
Medlem
okej, hade det installerat så kör med det då


okej, visste bara inte hur mycket som var normalt :P fast för en del andra jag känner som bara har 2gb ram, kommer det inte upp i fullt, fast det kanske beror på hur mycket ram minne man har?
tack för hjälpen iallafall
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback