2012-07-04, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vicen
Tja, ska antagligen börja studera vid Lith i höst. Tror ni jag har någon chans på ett korridorsrum vid irrblosset med ca 530köpoäng?

Tveksamt.
Citera
2012-07-04, 12:40
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Tja, ska antagligen börja studera vid Lith i höst. Tror ni jag har någon chans på ett korridorsrum vid irrblosset med ca 530köpoäng?
Du är möjligen körd om du står i kö hos studentbostäder. Finns i princip aldrig några korridorsrum tillgängliga i Irrblosset och om det skulle dyka upp ett par så lär poängen ligga på 1400+. Har du inte förtur så är det bara att glömma direkt (har du förtur ser det knepigt, om än inte helt omöjligt ut). Jag skulle sikta på Ryd om du är ute efter korridorsrum.
Citera
2012-07-04, 12:48
Medlem
dubbelpost
Senast redigerad av vicen 2012-07-04 kl. 12:57.
Citera
2012-07-04, 12:55
Medlem
Förtur har jag nog då jag bor i sthlm, men tack för infon!

Jag har också en följdfråga, hur är stämningen generellt i rydkorridorer? Kan tänka mig att många nya teknologer bosätter sig i ryd, leder det till en grabbig/lökig stämning?
Citera
2012-07-04, 13:44
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Förtur har jag nog då jag bor i sthlm, men tack för infon!

Jag har också en följdfråga, hur är stämningen generellt i rydkorridorer? Kan tänka mig att många nya teknologer bosätter sig i ryd, leder det till en grabbig/lökig stämning?
Jag har aldrig upplevt korridorerna i ryd som särskilt äckliga utan är halv till välstädade beroende på vad för folk som bor där. Aldrig sett en riktigt äckligt smutsig korridor.

Dock är jag inte jättepedantisk och har inte världens högsta krav. Det blir vad du gör det till helt enkelt.
Citera
2012-07-04, 16:46
Medlem
Sapphiruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Jag har aldrig upplevt korridorerna i ryd som särskilt äckliga utan är halv till välstädade beroende på vad för folk som bor där. Aldrig sett en riktigt äckligt smutsig korridor.

Dock är jag inte jättepedantisk och har inte världens högsta krav. Det blir vad du gör det till helt enkelt.

Många av korridorerna i Ryd är även nyrenoverade, så de kan mycket väl vara betydligt fräschare än de i Irret (även om inte de heller är särskilt gamla).
Citera
2012-07-04, 20:13
Medlem
lulz123s avatar
Trodde det var bostadsgaranti men var tydligen i norrköping det... Nu reggar jag mig på bostads-siten och ser att man får 1 kö-poäng per dag, och alla bostäder har 500+ som krav? Är det helt jävla kört att få bostad tills mitten på augusti?
Citera
2012-07-04, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lulz123
Trodde det var bostadsgaranti men var tydligen i norrköping det... Nu reggar jag mig på bostads-siten och ser att man får 1 kö-poäng per dag, och alla bostäder har 500+ som krav? Är det helt jävla kört att få bostad tills mitten på augusti?

I samband med antagningsbeskedet släpps en ganska stor mängd korridorsrum som kräver långt ifrån 500 poäng. 20 poäng eller vad du nu kommer ha då känns dock för lite, 100+ borde man nog ha för att kunna våga hoppas på något. Om jag vore du skulle jag börja hålla utkik på anslagstavlan och ringa Graflunds (brukar inget kösystem).
Citera
2012-07-04, 21:52
Medlem
Sapphiruss avatar
Det brukar lösa sig ändå. Du kanske får bo i andra hand eller kanske kan tänka dig att bli kombo med någon kursare?
Citera
2012-07-04, 22:09
Medlem
UnderwearMans avatar
Citat:

Är inte omöjligt alls så länge du inte är från linköping och har förturen. Känner en kille som fick ett för runt 200 där vid terminsstart förra året
Citera
2012-07-05, 11:11
Medlem
Suck...

Så man får inte söka veckans omgång lägenheter som "ny" student heller? Trots att man har sitt antagningsbesked innan ansökningstiden gått ut. Irriterande då jag har en känsla av att det bara lär komma upp korridorsrum efter antagningsbeskeden anlänt och jag verkligen hade siktet inställt på en 1:a på nya irret eller T1.

Vad tror ni händer om man söker de som finns uppe nu? Jag vet ju att jag blir antagen och kommer ha antagningsbeskedet till hands när jag får ett ev. lägenhetserbjudande...
Citera
2012-07-05, 11:31
Medlem
Vounces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garrex
Suck...

Så man får inte söka veckans omgång lägenheter som "ny" student heller? Trots att man har sitt antagningsbesked innan ansökningstiden gått ut. Irriterande då jag har en känsla av att det bara lär komma upp korridorsrum efter antagningsbeskeden anlänt och jag verkligen hade siktet inställt på en 1:a på nya irret eller T1.

Vad tror ni händer om man söker de som finns uppe nu? Jag vet ju att jag blir antagen och kommer ha antagningsbeskedet till hands när jag får ett ev. lägenhetserbjudande...

En av sommarjobbarna på mitt arbete ansökte för en lägenhet för två veckor sedan utan att ha fått antagningsbeskedet. Dock var Studentbostäder stenhårda med att man var tvungen att ha beskedet så det var ingen idé och den gick vidare till nästa.

Så tyvärr är det nog bara att vänta, men det är likadant för alla andra med Det brukar i regel vara 90% korridorer som dyker upp efter antagningsbeskedet, så lite hopp finns det ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in