2009-12-06, 23:56
Medlem
Knaffells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzimmon
en distanserad polare till mig reggade sig på denna site: www.500krgratis.com och fick faktiskt 500kr hemskickade med brev. det är tydligen någon som betalar ut 500kr för att lagligt få regga konton på spelsajter i andras namn. någon som har testat och kan svara på om det verkligen är så enkelt? vill gärna veta innan jag vågar testa själv.

mvh

Testade att endast skriva namn och mail-adress.

Fick då detta mail:

"Detta är ett svar från 500krgratis.com

Du har ansökt om 500kr gratis hos oss. Självklart krävs det någon motprestation av dig. Vi söker folk vars namn och vissa andra uppgifter vi kan använda och skapa konton hos olika spelbolag.Det vi behöver från dig är följande:
- ditt namn
- ditt personnr
- din postadress
- en bild på ditt ID-kort

Utöver detta kommer du att få ta emot ett brev som kommer hem till dig innehållande en kod, den koden måste du ge till oss. För detta får du 500kr. Om du väljer att vara med så kommer du även att få godkänna ett avtal så att ingen av oss kan lura den andre eftersom vi båda är beroende av varandra. I avtalet står det bland annat att vi endast får använda dina personuppgifter för att registrera oss på spelbolag och ej till andra saker. Betalningen kan ske genom banköverföring eller genom post. Svara på detta mail om du fortfarande är intresserad. Det är trots allt gratis pengar, och helt riskfritt.

Mvh 500krgratis.com"

Vad tror ni ? Kan det funka ? Borde man ge dem det de begär ?
Citera
2009-12-07, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knaffell
Testade att endast skriva namn och mail-adress.

Fick då detta mail:

"Detta är ett svar från 500krgratis.com

Du har ansökt om 500kr gratis hos oss. Självklart krävs det någon motprestation av dig. Vi söker folk vars namn och vissa andra uppgifter vi kan använda och skapa konton hos olika spelbolag.Det vi behöver från dig är följande:
- ditt namn
- ditt personnr
- din postadress
- en bild på ditt ID-kort

Utöver detta kommer du att få ta emot ett brev som kommer hem till dig innehållande en kod, den koden måste du ge till oss. För detta får du 500kr. Om du väljer att vara med så kommer du även att få godkänna ett avtal så att ingen av oss kan lura den andre eftersom vi båda är beroende av varandra. I avtalet står det bland annat att vi endast får använda dina personuppgifter för att registrera oss på spelbolag och ej till andra saker. Betalningen kan ske genom banköverföring eller genom post. Svara på detta mail om du fortfarande är intresserad. Det är trots allt gratis pengar, och helt riskfritt.

Mvh 500krgratis.com"

Vad tror ni ? Kan det funka ? Borde man ge dem det de begär ?

ja jag fick det där nu också. det borde ju vara lugnt om man får godkänna ett avtal tycker man. annars är det ju olagligt, typ urkundsförfalskning eller något. jag kommer nog testa iallafall
Citera
2009-12-07, 03:38
Medlem
Knaffells avatar
Citat:
ja jag fick det där nu också. det borde ju vara lugnt om man får godkänna ett avtal tycker man. annars är det ju olagligt, typ urkundsförfalskning eller något. jag kommer nog testa iallafall

Men tänk om man senare, själv, skulle vilja spela på någon utav dessa "spelhemsidor"
Vad definieras som "spelhemsida", själv är jag redan reggad hos några, borde man inte kunna få en lista osv ?
Citera
2009-12-07, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knaffell
Men tänk om man senare, själv, skulle vilja spela på någon utav dessa "spelhemsidor"
Vad definieras som "spelhemsida", själv är jag redan reggad hos några, borde man inte kunna få en lista osv ?

jag mailade och frågade lite vad det handlade om, men fick inte något klart svar. tydligen spelar de på säkra bets mellan ganska många olika sajter där sajterna har satt fel odds, och för att kunna göra detta måste man emellanåt byta konto. verkar rätt fair. jag har faktiskt skickat in uppgifterna men tydligen har de bytt nyligen från 500krgratis.se till www.500krgratis.com
Senast redigerad av zzimmon 2009-12-07 kl. 11:38.
Citera
2009-12-07, 16:20
Bannlyst
nu ska jag tydligen bara vänta på att ett brev kommer hem till mig, sen får jag mina 500kr!
Citera
2009-12-07, 16:27
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
nu ska jag tydligen bara vänta på att ett brev kommer hem till mig, sen får jag mina 500kr!

Zzimon är nog ett troll och det där är hans sida tror jag, han marknadsförde den igår också på ett skumt sätt.

Jag hade nog inte gett ut mitt personnr, namn, adress och bild på ID-kort. Det är ganska lätt att skapa diverse konton som det fuskas på, och man kan få skit för det.

Jag hade inte tagit risken. Lycka till!
Citera
2009-12-07, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swaydizzle
Zzimon är nog ett troll och det där är hans sida tror jag, han marknadsförde den igår också på ett skumt sätt.

Jag hade nog inte gett ut mitt personnr, namn, adress och bild på ID-kort. Det är ganska lätt att skapa diverse konton som det fuskas på, och man kan få skit för det.

Jag hade inte tagit risken. Lycka till!

haha nej det är inte min sida. däremot är det min kompis sida. han surebettar på spelsajter och behöver ständigt nya identiteter att regga konton på. det är inget fuffens. ärligt talat så kan man inte åstakomma mycket med en persons uppgifter även om man ville det. ta detta för vad det är, gratis pengar. allt annat han skulle kunna göra med uppgifterna är olagligt och straffbart.
Citera
2009-12-07, 16:43
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
haha nej det är inte min sida. däremot är det min kompis sida. han surebettar på spelsajter och behöver ständigt nya identiteter att regga konton på. det är inget fuffens. ärligt talat så kan man inte åstakomma mycket med en persons uppgifter även om man ville det. ta detta för vad det är, gratis pengar. allt annat han skulle kunna göra med uppgifterna är olagligt och straffbart.

Varför hittar du på att du bara väntar på att få pengar och dylikt? Du försöker ju få det att låta som att du inte vet nåt om sidan då?
Citera
2009-12-07, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Varför hittar du på att du bara väntar på att få pengar och dylikt? Du försöker ju få det att låta som att du inte vet nåt om sidan då?

hade fått dom instruktionerna. men nu är taktiken ändrad. anmäl er på www.500krgratis.com så får ni utförligare info.
Citera
2009-12-07, 17:09
Medlem
kaxen82s avatar
Citat:
ärligt talat så kan man inte åstakomma mycket med en persons uppgifter även om man ville det

Citera
2009-12-07, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaxen82

haha. förklara gärna vad man kan göra med en personuppgifter som främjar personen i fråga och är till skada för urkunden som ej är olagligt.

personuppgifter kan du få tag på varsomhelst, men det är olagligt att använda dem utan fullmakt. www.500krgratis.com är helt ärlig och laglig.
Senast redigerad av zzimmon 2009-12-07 kl. 17:23.
Citera
2009-12-10, 15:43
Medlem
vem är så jävla dum och agerar målvakt för 500spänn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här