2009-02-19, 13:06
Medlem
rogga9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoneyMaker89
Om du vill tjäna pengar snabbt, ska du besöka denna sida!

www.moneymakedforyou.com

Din sida känns ju sjukt seriös, speciellt med tanke ordet "maked". Med hyffsad högstadieengelska hade man skrivit "made".
Citera
2009-02-19, 13:06
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piketbussAB
Antingen delar du med dig i tråden eller så skiter du i det överhuvudtaget, jag tror till hundra procent att du ska försöka scamma någon.

Instämmer
Citera
2009-02-19, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piketbussAB
Antingen delar du med dig i tråden eller så skiter du i det överhuvudtaget, jag tror till hundra procent att du ska försöka scamma någon.

Självklart vill jag dela med mig av det. Men slänger jag ut hela idén här så kan jag förvänta mig att det är ett antal snorisar som snor idén utan att på något sätt bidra till att idén utvecklas. Risken finns också att "luckan" upptäcks om allt för många börjar utnyttja detta. Hur osannolikt det än låter så har jag inte för avsikt att scamma någon här, utan det handlar helt enkelt om att jag i första hand vill ha hjälp att utveckla idén, men även att dela med mig av den till någon som förstår och har disciplin nog att kunna genomföra det. Har skrivit ihop en beskrivning av hela händelseförloppet som är på 3 sidor, vilket jag ogärna bara droppar här, bara så där.

Hittills har jag bara fått ett seriöst svar, men det kanske är tillräckligt.

EDIT: Man kan självklart bli fundersam över fåtalet inlägg jag gjort här på flashback, det har jag full förståelse för.
Citera
2009-02-19, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rogga9
Din sida känns ju sjukt seriös, speciellt med tanke ordet "maked". Med hyffsad högstadieengelska hade man skrivit "made".

Oj då, det visste jag inte! Eller inte?!
Tog den domänen eftersom både "make" och "made" fanns redan, nöt!
Citera
2009-02-19, 13:53
Bannlyst
Förresten!
Varför skulle namnet på sidan, ha någon betydelse för innehållet!
Citera
2009-02-20, 13:07
Medlem
benusas avatar
Någon som sett filmen 21? Är det möjligt att göra?
Citera
2009-02-21, 03:44
Medlem
rogga9s avatar
Citat:
Oj då, det visste jag inte! Eller inte?!
Tog den domänen eftersom både "make" och "made" fanns redan, nöt!

Ja, du är ju verkligen någon att uttala sig om vem som är nöt. Du sitter ju där med dina IT-miljoner du håvat in på den fantastiska sida, vem är jag att uttala mig?

Allvarligt talat, inte för att vara elak, jag tänker inte sitta och tjaffsa med dig eftersom du verkar vara för dum för att förstå det själv. "Moneymadeforyou" är inte en upptagen domän, kolla själv:
http://www.surftown.se/Domain.aspx?domain=moneymadeforyou

Angående namnet på en sida är det självklart att ett bra namn är bättre än ett dåligt, tänker inte ens förklara det utförligare. Skriver man på helt retarderad engelska som du gjorde ger det inte ett särskilt seriöst intryck.
Citera
2009-02-21, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rogga9
Ja, du är ju verkligen någon att uttala sig om vem som är nöt. Du sitter ju där med dina IT-miljoner du håvat in på den fantastiska sida, vem är jag att uttala mig?

Allvarligt talat, inte för att vara elak, jag tänker inte sitta och tjaffsa med dig eftersom du verkar vara för dum för att förstå det själv. "Moneymadeforyou" är inte en upptagen domän, kolla själv:
http://www.surftown.se/Domain.aspx?domain=moneymadeforyou

Angående namnet på en sida är det självklart att ett bra namn är bättre än ett dåligt, tänker inte ens förklara det utförligare. Skriver man på helt retarderad engelska som du gjorde ger det inte ett särskilt seriöst intryck.

Varför sitter du bara och skriver skit? Har du verkligen sån tid att göra det?
"Inte för att vara elak" (nähe okej) sedan skriver du "du verkar vara för dum för att förstå det själv". Är det snällt?
Du verkar vara väldigt elak om du frågar mig, förresten är detta ett forum, så om du vill komma med något konstruktivt, gör det!
Okej, det kanske fanns nu, men när jag gjorde en fanns det inte, kanske det blev något fel Ursäkta mig! Orka bry sig om sådant...
Citera
2009-02-21, 20:58
Medlem
klisssters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benusa
Någon som sett filmen 21? Är det möjligt att göra?

Nej det är det inte, inte alls som dom göra iallfall.
Citera
2009-02-22, 01:50
Medlem
Problemet med multi level marketing är väll att det finns för många som marknadsför värdelösa produkter = scam och dåligt rykte för mlm i stort. Det finns dock seriösa företag med bra produkter. Vemma är ett sådant exempel, där det faktiskt är produkten som säljer/talar för sig själv.

Kolla in videon på min sida överst på sidan. http://www.myvemma.eu/hallon/
Citera
2009-02-22, 04:17
Medlem
rogga9s avatar
Citat:
Varför sitter du bara och skriver skit? Har du verkligen sån tid att göra det?
"Inte för att vara elak" (nähe okej) sedan skriver du "du verkar vara för dum för att förstå det själv". Är det snällt?
Du verkar vara väldigt elak om du frågar mig, förresten är detta ett forum, så om du vill komma med något konstruktivt, gör det!
Okej, det kanske fanns nu, men när jag gjorde en fanns det inte, kanske det blev något fel Ursäkta mig! Orka bry sig om sådant...

Du har rätt, jag är ganska elak, men nästan bara mot folk som förtjänar det. Du har en sida som lovar guld och gröna skogar till folk som inte förstår bättre, du får dem att slösa både pengar och tid, du lurar dem till en framtid som de aldrig kommer att få. Och detta gör du för din egen profit. Det är fanimej elakt.

Men jag ska inte vara för hård mot dig, att döma av ditt nick är du knappt 20 år och du vill förstås lyckas som alla andra. Inget fel med det och det verkar som om du är driftig i och med att du fixat en egen sida. Men fan, du förstår väl att de inte går bra för dem som går på skiten på sidorna du länkar till? Inte för att de blir ruinerade eller något (hoppas jag) men de förlorar väl iaf 100-200 kr per erbjudande de går på. Lägg därtill tiden de förlorar. Sidorna du länkar till är internets svar på lurendrejarna med 3 koppar och en boll. Gör ditt eget samvete en tjänst och stäng sidan.
Senast redigerad av rogga9 2009-02-22 kl. 04:32.
Citera
2009-02-22, 14:22
Medlem
Rätta mig om jag har fel men det enda sättet att tjäna pengar på en hemsida(förutom om du säljer saken på den sidan såklart)
är att du har reklamer från andra företag på den sidan?
(i förutsatt med att du får många besökare på hemsidan)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in