2011-09-27, 15:25
Medlem
Tjenare jag undrar om någon har några bra tips på hur man kan tjäna några tusen lappar så snabbt som möjligt kom med så många förslag som möjligt !
Citera
2011-09-27, 15:27
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taytoo
Tjenare jag undrar om någon har några bra tips på hur man kan tjäna några tusen lappar så snabbt som möjligt kom med så många förslag som möjligt !

sälj något?
Citera
2011-09-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
sälj något?
om man inte kan de då behöver något annat som inte hinner håller att sälja eller ha pengar
Citera
2011-09-27, 15:31
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taytoo
om man inte kan de då behöver något annat som inte hinner håller att sälja eller ha pengar

För det första, se över din meningsuppbyggnad. Det kanske är jag som har problem med att läsa men jag förstår knappt vad du menar.

Iallafall, om du verkligen inte något som du kan sälja så får du låna pengar från föräldrarna(gör det ej från kompisar, blir bara problem). Annars försök hitta ett extraknäck men det har du nog redan tänkt på. Då vet jag ej, stjäl något men det innebär att du måste sälja.
Citera
2011-09-27, 22:53
Medlem
Citat:
Detta gjorde jag när jag var yngre, runt 13-14år Stal fina cyklar o lämnade in till polisen, kom ihåg att jag fick någon hundring max
men om man för tillbaka dom så kan man sälja och tjäna storo stålar.
Citera
2011-09-28, 19:19
Medlem
Dreamerss avatar
Nu är det såhär att jag bor väldigt nära en ganska populär Frisbee-golfbana som används dagligen.
På ett av hålen ska man kasta över damm, ett väldigt svårt hål med andra ord.

Vad jag har märkt så är det väldigt många missar och kastar ner discen i dammen.
Dessutom har banan funnits i flera år så dammen borde i praktiken vara näst intill överfylld med dessa discar, då jag aldrig sett en människa någonsin som vadat efter sina discar i dammen.

Dammen är förövrigt väldigt, väldigt sunkig och används flitigt av änder och andra fåglar. Sedan dumpas det mängder med sopor där också.

Hursomhelst har jag kollat upp att de flesta discar kostar runt 50-150 kronor styck och kollar man på tradera/blocket finns det nästan bara annonser från butiker. Nu har jag ingen aning om hur många discar jag kommer hitta, men uppåt åtminstonde 100 stycken om jag även letar igenom resten av banan.

Så vad tror ni Flashback, kan det tjänas pengar här?
Citera
2011-10-01, 09:47
Medlem
Jane.Does avatar

Så fort en disc träffar ett träd och börjar få lite märken i sig så ändras dess egenskaper. Hittar du hyfsat fina discar och säljer av dem för en tjuga styck så kan det nog funka. Dock så brukar många ägare skriva sitt namn och mob.nr. inne i discarna. Måla över dessa väl isf. Sen är frågan vart du ska stå och sälja dem. Men en tjuga styck så hade jag nog köpt ett par som såg ok ut bara för att testa nya discar.
Citera
2011-10-01, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamers
Nu är det såhär att jag bor väldigt nära en ganska populär Frisbee-golfbana som används dagligen.
På ett av hålen ska man kasta över damm, ett väldigt svårt hål med andra ord.

Vad jag har märkt så är det väldigt många missar och kastar ner discen i dammen.
Dessutom har banan funnits i flera år så dammen borde i praktiken vara näst intill överfylld med dessa discar, då jag aldrig sett en människa någonsin som vadat efter sina discar i dammen.

Dammen är förövrigt väldigt, väldigt sunkig och används flitigt av änder och andra fåglar. Sedan dumpas det mängder med sopor där också.

Hursomhelst har jag kollat upp att de flesta discar kostar runt 50-150 kronor styck och kollar man på tradera/blocket finns det nästan bara annonser från butiker. Nu har jag ingen aning om hur många discar jag kommer hitta, men uppåt åtminstonde 100 stycken om jag även letar igenom resten av banan.

Så vad tror ni Flashback, kan det tjänas pengar här?

Sälj tillbaka dem till de som kastat dem i dammen. Eller erbjud dig att dyka i för en peng
Citera
2011-10-04, 01:59
Medlem
Tjäna 3000kr på 2dagar, möjligt?

Hej, jag behöver som sagt tjäna 3000kr på 2dagar.. Jag har inget jag kan sälja eller något sånt. Ett svart jobb hade kunnat funka.
Anledning: Jag har ett mobil abonomang och räkningen går på 3500 jag har 500kr själv. Om jag inte betalar in inom 2dagar så får jag betalnings anmärkning :/
Seriösa svar snälla. Tack på förhand
Citera
2011-10-04, 02:04
Medlem
Zelogaths avatar
Varför kan inte människor använda sökfunktionen längre?
Här finns 113 sidor med massa bra tips om att tjäna pengar: https://www.flashback.org/t153779
Ett hett tips från mig är annars att kontakta din Operatör och be dem att du får ta fakturan på avbetalning.
Har själv bett om detta en gång och det var absolut inga problem.
Citera
2011-10-04, 02:06
Medlem
GeeStyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleBroren
Hej, jag behöver som sagt tjäna 3000kr på 2dagar.. Jag har inget jag kan sälja eller något sånt. Ett svart jobb hade kunnat funka.
Anledning: Jag har ett mobil abonomang och räkningen går på 3500 jag har 500kr själv. Om jag inte betalar in inom 2dagar så får jag betalnings anmärkning :/

Jaaduu vill du inte ha "betalnings anmärkningar" så borde du inte ha ringt till din nya flickvän med annan operatör för 3000kr. Nu finns det bara en sak för dig att göra nämligen...
Citera
2011-10-04, 02:08
Medlem
Mister-urbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleBroren

Du får ingen betalningsanmärkning om två dagar...

För att få det måste det gå till fogden och då har du ytterligare 10 dagar på dig att svara EFTER du blivit delgiven.

Dessutom kan du förlänga det ytterligare med MINST ett par månader genom att bestrida kravet.

Så... sitt lungt i båten bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in