2007-05-02, 02:21
Medlem
Guybrushs avatar
Tjena,
Finns det nån sida som har en sammanställning på olika läkemedelsföretag som söker testpersoner för olika läkemedel?
Citera
2007-05-06, 12:53
Medlem
du vet att folk dör titt som tätt i såna tester, endel får bestående men och liknande. det är inte värt det.
Citera
2007-05-08, 22:35
Medlem
Trinnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caap
du vet att folk dör titt som tätt i såna tester, endel får bestående men och liknande. det är inte värt det.

Att folk "dör titt som tätt i såna tester" är skitsnack. Det pågår massor av läkemedelstester runtom i sverige, hela tiden, och de allra flesta ger inga större problem och inga bestående men. I regel övervakas man bra under försöken, de sker enligt regelverket med substanser som har testats på djur, och alla försök involverar inte ens administration av läkemedel utan kan vara rena metodstudier, ske på studienivå, eller bara vara intervjuer och liknande för kvantitativ forskning.

Givet att man inte kan förutse alla biverkningar, men i en nästan uteslutande mängd av fall rör det sig inte om att folk dör eller får men för livet. Just nu kan jag inte erinra mig ett enda försök där folk har kroknat, möjligtvis med undantag för Londonstudien, men jag kan ha dåligt minne.

Är man sedan så dum att man tror att man får 50 000 bara för att läkemedelsföretagen är så snälla, så...tja...Då behöver man iallafall inte oroa sig för biverkningar på hjärnan.

Vill man inte syssla med forskning/läkemedelsstudier finns
också olika produkttester som livsmedelsbolag startar upp, där man tex får provsmaka mat för en peng. Brukar dock inte vara mycket pengar. Kolla i metro efter annonser, både för det och forskningsstudier.

Vad jag vet så finns det annars tre bra sätt att tjäna pengar: Aktier om man begriper den marknaden, poker om man är bra på det, och sist men inte minst lägenhetshandel.
Citera
2007-05-15, 11:27
Medlem
Jag läste en rätt rolig grej som nån tysk gjorde en gång för nåt år sen.. Kanske är ett gammalt trick?

Ta gisslan, till exempel en söt liten kanin, kattunge, marsvin eller nåt liknande som små tjejer och känsliga personer tycker väldigt mycket om.

Ta en bild på dig och djuret där du håller en kniv mot strupen på det stackars lilla djuret.

Sen skriver du att om du inte har fått in 50 000 euro på ditt konto inom, säg 2 månaders tid så kommer du skära halsen av djuret och äta upp det. På hemsidan ska du då också ha en progress bar, så folk ser hur mycket som har sats in och hur mycket som fattas.

Och ja, om du har fått in stålarna så skickar du djuret till nån fin gård på landet där den kan leva resten av sitt liv lyckligt..

Om inte....
Citera
2007-05-15, 17:07
Medlem
Jag är intresserad av hur man kan tjäna pengar på Internet. Har startat en blogg där jag listar olika program. Inte hittat något mirakelprogram än men man kan ändå göra stora pengar! Länk finns i min signatur.

De största pengarna gör man genom att värva folk, man får då ta del av dem man värvars intänkter.

Är det någon fler som har erfarenheter av att tjäna pengar på internet?
Citera
2007-05-15, 21:25
Medlem
Guybrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetpengar
blabla...Pyradmidspel

Finns det folk som fortfarande går på sån idioti?
Citera
2007-05-15, 23:35
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetpengar
Är det någon fler som har erfarenheter av att tjäna pengar på internet?

Troligen... Dock kan du glömma det du gör just nu. Där finns inga större pengar att hämta. Hur du fixar större stålar får du räkna ut själv! Lycka till!
Citera
2007-05-16, 22:32
Medlem
Tobias123s avatar
l

www.leepoker.com erbjuder just nu 20$ till alla nya kunder, bonuskod 20GUS.
gör gnr sånna konto, säg 5st så vips har du 100$ spela sedan över det till en kompis så tar han ut det och ni delar på pengarna (alternativ du slår ner honom och tar alla pengar )
Citera
2007-05-17, 19:57
Medlem
chekiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
www.leepoker.com erbjuder just nu 20$ till alla nya kunder, bonuskod 20GUS.
gör gnr sånna konto, säg 5st så vips har du 100$ spela sedan över det till en kompis så tar han ut det och ni delar på pengarna (alternativ du slår ner honom och tar alla pengar )

fan, fick upp att bonuskoden har upphört.
Citera
2007-05-20, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush
Tjena,
Finns det nån sida som har en sammanställning på olika läkemedelsföretag som söker testpersoner för olika läkemedel?

ge dig inte in i sånt.
Citera
2007-05-30, 17:32
Medlem
lexitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drop
Smuggla och sälja sprit från tyskland, grymt lönsamt!

Köpa vodka för 40kr flaskan o sälja för 150, lite mer än 3 dubbelt upp

ja. det är gratis med bensin, åka färjor och matkostnader osv... min mor och sambo gjorde en sån här resa en gång och köper alkohol för ca 25-30k. allt som allt kanske de tjänade 2-3000.
Citera
2007-05-31, 07:09
Medlem
Tänkte bidra med några knep jag och polarna använde oss av när vi var lite yngre och behövde snabba pengar, inga jätte summor men enkelt och snabbt!
(har naturligtvis inte orkat läsa tråden så jag vet inte om det har varit uppe förr)

1. Plocka golfbollar "florida bollar"
Ta er till närmsta golfbana, plocka på er ett scorekort och kolla vilka vattenhål som ligger riktigt jävlig till. Hoppa i vattnet och börja gräva i leran efter bollar! vattenhålen innehåller ofta iglar och metangas, glamoröst som fan!
Lägg bollarna i ett stort kärl och häll på vatten och klorin alt. myrsyra, låt ligga några timmar och spola med vatten!
Hittade själv som mest runt 1000 bollar på ett par timmar, men ofta runt 400-500. På den tiden ringde vi runt till golfshopar och sålde bollarna för 5kr st men tror inte man får så mycket längre. Bättre är en annons på blocket skulle jag tro. Inga jättesummor som sagt men enkla pengar, finasierade en Kos resa på två nätters arbete en gång!

OBS! Golfare är i regel dryga och jobbiga jävlar som inte gillar att man håller till på deras golfbana, så arbetet bör ske nattetid! Dom har dessutom ofta kort stubin så ibland hittar man bonusar i vattenhålen som tex golfklubbor, bagar och liknande.

2. sälja julgranar
Dra ut en annons på blocket, lokaltidningen, trapphus osv. "julgranar - fri hemkörning" och ta typ 300kr st. När ni har 15-20 svar hyr ni ett släp och beger er till närmsta skogsdunge, akta er för markägaren!
Sålde ca 20 granar om dan från slutet av november och fram till jul i en stad med ca 30 000 innevånare, rätt ok extrapengar hur man än räknar!

(bägge dessa metoder är säsongs baserade, vi märkte fort att efterfrågan på julgranar var högst strax före jul för att sedan sjunka drastiskt efter den 24e, likaså är det för kallt att bada i dyhål i januari!)
Men oftast ju behovet av pengar störst sommar och jul så det kanske är till nån hjälp ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in