Citat:
Ursprungligen postat av caap
du vet att folk dör titt som tätt i såna tester, endel får bestående men och liknande. det är inte värt det.
Att folk "dör titt som tätt i såna tester" är skitsnack. Det pågår massor av läkemedelstester runtom i sverige, hela tiden, och de allra flesta ger inga större problem och inga bestående men. I regel övervakas man bra under försöken, de sker enligt regelverket med substanser som har testats på djur, och alla försök involverar inte ens administration av läkemedel utan kan vara rena metodstudier, ske på studienivå, eller bara vara intervjuer och liknande för kvantitativ forskning.
Givet att man inte kan förutse alla biverkningar, men i en nästan uteslutande mängd av fall rör det sig inte om att folk dör eller får men för livet. Just nu kan jag inte erinra mig ett enda försök där folk har kroknat, möjligtvis med undantag för Londonstudien, men jag kan ha dåligt minne.
Är man sedan så dum att man tror att man får 50 000 bara för att läkemedelsföretagen är så snälla, så...tja...Då behöver man iallafall inte oroa sig för biverkningar på hjärnan.
Vill man inte syssla med forskning/läkemedelsstudier finns
också olika produkttester som livsmedelsbolag startar upp, där man tex får provsmaka mat för en peng. Brukar dock inte vara mycket pengar. Kolla i metro efter annonser, både för det och forskningsstudier.
Vad jag vet så finns det annars tre bra sätt att tjäna pengar: Aktier om man begriper den marknaden, poker om man är bra på det, och sist men inte minst lägenhetshandel.