2009-05-05, 16:08
Medlem
Frottefiltens avatar
* samla burkar (fråga om nån affär ställt ut påsar med burkar som tex pizzerior mm om du får dem)
* sälj gamla serietidningar i seriebörser
* sälj på tradera
* klipp gräs hos folk och ta betalt
* sitt barnvakt mot betalning
Citera
2009-05-06, 02:16
Medlem
gör hembränt och sälj ! det kostar bara 500 kr att komma igång och sedan kostar det ca. 14 kr litern inkl el !
Citera
2009-05-06, 14:23
Awaiting Email Confirmation
ta hem olika spritdrycker och öl från ex tyskland. köp nån vagn eller skåpbil. gör det till en minibar och stå och sälj egna groggar och ölburkar för dyra priser. man bör ju stå på en bra plats också. när klockan är sen och ställena stänger brukar en öl inte vara svårsåld.
Citera
2009-05-06, 20:58
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laivuri
ta hem olika spritdrycker och öl från ex tyskland. köp nån vagn eller skåpbil. gör det till en minibar och stå och sälj egna groggar och ölburkar för dyra priser. man bör ju stå på en bra plats också. när klockan är sen och ställena stänger brukar en öl inte vara svårsåld.

haha, egentligen ingen dum idé, men man måste vara lite "flexibel" så att säga
Citera
2009-05-07, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otto.
gör hembränt och sälj ! det kostar bara 500 kr att komma igång och sedan kostar det ca. 14 kr litern inkl el !

Jag skulle istället satsa på att jäsa eget vin. Om man har yngre kompisar är det här alternativet väldigt framgångsrikt eftersom du kan sälja en pet-flaska för en hundralapp. Sedan är vinsatser inte speciellt dyra.
Citera
2009-05-07, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Varför? För att förhindra fusk. Så att inte samma person ska skapa massa användare och sitta vid samma bord etc.

Men det är ju en sak och vara inloggad på flera accounts samtidigt och en sak och ha fler accounts. jag tror övervakar så man inte är inloggad på samma ip men kollar de verkligen om man regar på samma ? jag har 2 accounts än så länge.
Citera
2009-05-08, 20:11
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fratboy
Jag skulle istället satsa på att jäsa eget vin. Om man har yngre kompisar är det här alternativet väldigt framgångsrikt eftersom du kan sälja en pet-flaska för en hundralapp. Sedan är vinsatser inte speciellt dyra.
dom ska vara mycket yngre då...
under 16.
känns bara för B!
Citera
2009-05-08, 22:29
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ne0_89
Men det är ju en sak och vara inloggad på flera accounts samtidigt och en sak och ha fler accounts. jag tror övervakar så man inte är inloggad på samma ip men kollar de verkligen om man regar på samma ? jag har 2 accounts än så länge.

Ska du försöka ta ut pengar och de ser att du har 2 konton låter de inte dig ta ut dem, bara onödigt att chansa då de ändå måste godkänna allt du gör sen..
Citera
2009-05-09, 16:48
Medlem
Kom på att man skulle kunna förfalska rikskuponger för eget bruk. Borde det inte räcka med en färgkopiator? Jag vet att det finns en bit på kupongen som är silvrig och skiftar färg. Men om du ska betala under lunch-rush när det är mycket folk kan väl inte kassörskorna kolla så noga? Har inga större erfarenheter att betala med just rikskuponger men borde inte detta vara möjligt?
Citera
2009-05-09, 18:52
Medlem
onemanarmys avatar
Är man hungrig kan man ju göra såhär:

http://www.youtube.com/watch?v=27NX_MMIkLY&feature=fvsr

Så har man sparat 70 spänn.
Citera
2009-05-10, 16:21
Medlem
wreplai06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
Är man hungrig kan man ju göra såhär:

http://www.youtube.com/watch?v=27NX_MMIkLY&feature=fvsr

Så har man sparat 70 spänn.

Haha! klockrent, det där måste prövas!
Citera
2009-05-10, 19:23
Medlem
waxizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fratboy
Kom på att man skulle kunna förfalska rikskuponger för eget bruk. Borde det inte räcka med en färgkopiator? Jag vet att det finns en bit på kupongen som är silvrig och skiftar färg. Men om du ska betala under lunch-rush när det är mycket folk kan väl inte kassörskorna kolla så noga? Har inga större erfarenheter att betala med just rikskuponger men borde inte detta vara möjligt?

borde vara möjligt, har själv stått i kassan under lunchrusningen, se bara till att det är lite styvare papper så det känns likadant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in