Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-07, 07:47
  #1
Medlem
Köpte nyligen en ny dator i form av handplockade delar och fixade ihop. Tog ett radeon HD 6950, I7:2600k och 8 gig ram samt ett lite mer nylanserad asrock moderkort.

Köpte portal 2 som invigning, maxade inställningarna (inget OC på kortet, lite smått på CPU:n än så länge) samt i ATI:s egna program för att höja grafiken.

Märkte då att det var lite illa, laddade ner fraps, såg att jag låg mellan 20-30 FPS, lyckades hitta felet i ATI:s inställningar och lyckades få att spelet gick i snitt 55-60 FPS med maxade inställningar.

Problemet är dock att under spelets gång så sänktes FPS:en till 30 och det blev lite hackigt. Detta försvann dock när jag tröck på auto-save så hoppa den tillbaka till 60 och fungerade varje gång jag fick dessa FPS-drops.

Någon som har en bra förklaring till detta? Dessa drops hände även när det knappt fanns något spec att utföra (när man sprang mellan pusslena) och funka klockrent på 60FPS när det var mycket att beräkna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback