Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-18, 22:11
  #3253
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Nej, det går inte. Games with gold på Xbox one gäller bara spel för Xbox one.
Det sög ju.. Tack för svar :P
Citera
2014-08-19, 00:54
  #3254
Medlem
Riktigt glad att jag köpte paketet med kinect hade tänkt strunta i det funkar perfekt!. Titanfall är även riktigt kul o då har man bara spenderat en dag med xbox one
Citera
2014-08-19, 01:01
  #3255
Medlem
Troligtvis dum fråga men har bara kört Playstation(inte 4an) och ska nu när Nordic Edition kommer byta. Hur fungerar det med Live, om man köper för 12 månader kommer det live på alla gamertags eller enbart på det man köper så man måste köpa live till varje gamertag.
Citera
2014-08-19, 08:14
  #3256
Medlem
Howdi

Jag funderar på att skaffa Xbox One men har lite funderingar.

Jag har redan tänkt skaffa en VPN för nerladdning av film och så, då tänkte jag använda en VPN som gör att jag får en amerikansk IP (om det går). Finns det möjlighet att ansluta direkt till vpn via Xbox One?

Vet ni då om jag kommer kunna använda EA Access som jag betalar med mitt svenska Visa? Kommer man kunna spela på europeisk/svenska servrar (välja server) när man lirar online eller blir jag låst till amerikanska? Det är inga specifika spel jag tänker på utan mer generellt.
__________________
Senast redigerad av icairutan 2014-08-19 kl. 08:20. Anledning: Ytterligare fråga
Citera
2014-08-19, 11:45
  #3257
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icairutan
Howdi

Jag funderar på att skaffa Xbox One men har lite funderingar.

Jag har redan tänkt skaffa en VPN för nerladdning av film och så, då tänkte jag använda en VPN som gör att jag får en amerikansk IP (om det går). Finns det möjlighet att ansluta direkt till vpn via Xbox One?

Vet ni då om jag kommer kunna använda EA Access som jag betalar med mitt svenska Visa? Kommer man kunna spela på europeisk/svenska servrar (välja server) när man lirar online eller blir jag låst till amerikanska? Det är inga specifika spel jag tänker på utan mer generellt.

Det finns inte så mycket information om EA Access mer än vad det kostar. Det är en intressant fråga dock.
Citera
2014-08-19, 11:46
  #3258
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingakrusiduller
Troligtvis dum fråga men har bara kört Playstation(inte 4an) och ska nu när Nordic Edition kommer byta. Hur fungerar det med Live, om man köper för 12 månader kommer det live på alla gamertags eller enbart på det man köper så man måste köpa live till varje gamertag.

Det räcker att en gamertag har gold så kan alla på samma box få tillgång till gold.

http://support.xbox.com/en-US/xbox-o...aring-features
Citera
2014-08-19, 15:24
  #3259
Medlem
Värt att köpa xbox enbart för titanfall, finns ju inga spel man inte redan har till ps4 upptäckte jag?
Citera
2014-08-19, 15:32
  #3260
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facemash
Värt att köpa xbox enbart för titanfall, finns ju inga spel man inte redan har till ps4 upptäckte jag?
Mjah... Hade jag varit i din sits så hade jag väntat tills det finns lite fler spel som lockar. En konsol för ett spel finner jag inte som ett motiverat köp, såvida du inte har massa cash över förstås
Citera
2014-08-19, 15:44
  #3261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noremlac
Mjah... Hade jag varit i din sits så hade jag väntat tills det finns lite fler spel som lockar. En konsol för ett spel finner jag inte som ett motiverat köp, såvida du inte har massa cash över förstås
Tror jag väntar då, masterchief edition är spelet jag väntar på.
Citera
2014-08-19, 16:53
  #3262
Medlem
Yamals avatar
Bara jag som längtar efter Mortal Kombat X? Tänker köpa Xbone när NHL 15 kommer ut, tillsammans med UFC & sen är det bara vänta tills Mortal kommer i princip.. Någon som har nån lista över vilka spel som kommer komma 2014/2015?
Citera
2014-08-19, 17:44
  #3263
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Bara jag som längtar efter Mortal Kombat X? Tänker köpa Xbone när NHL 15 kommer ut, tillsammans med UFC & sen är det bara vänta tills Mortal kommer i princip.. Någon som har nån lista över vilka spel som kommer komma 2014/2015?

Sunset overdrive och Rise of the Tomb Raider kommer bli riktigt grymt. Även Crackdown kommer bli bra.
Citera
2014-08-20, 03:45
  #3264
Medlem
Skaffa absolut ingen Xbox one i nuläget om ni tänkt köpa spel i affären som man själv gjorde. http://forums.xbox.com/xbox_forums/x....aspx?pi7962=3
One klarar inte att läsa spel från skiva efter senaste uppdateringen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback