Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-24, 18:06
  #3853
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spottie
Nepp, inga problem alls. Du kan ha båda "hemma" utan strul också. Jag pendlade själv mellan min 360 och X1 nu innan jag fick min 360 såld... fungerade som sagt utan problem.

Säkert? Så man kan vara inloggad på sin gamertag på båda samtidigt? Gott snack!
Citera
2014-10-24, 22:13
  #3854
Medlem
Spotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Säkert? Så man kan vara inloggad på sin gamertag på båda samtidigt? Gott snack!

Nepp, Självklart går det inte samtidigt, har aldrig sagt det heller! Och vad finns det för mening med att vara inloggad på två maskiner samtidigt?
Citera
2014-10-24, 22:46
  #3855
Medlem
Jag har ägt min xbox i två månader nu. Haft många roliga speltimmar. köpt ett tiotal spel och är klart nöj över spelupplevelsen.

Kvaliten på xboxen är jag dock mindre lycklig över.
Handkontrollerna suger. Följde med ett och köpte till en extra kontroll.
Märkte att ena joysticken gick att dra ut.
Sen fungerar ibland inte A knappen utan man får ofta dubbelklicka.

Sen suger batteri tiden nå otroligt. Jag kastar in nya batterier var tredje dag och då spelar jag inte hela tiden heller.

bäst med xbox : ligga i sängen och spela minecraft, netflix..
sämst med xbox: kvalite, xbox gold
Citera
2014-10-24, 22:51
  #3856
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spottie
Nepp, Självklart går det inte samtidigt, har aldrig sagt det heller! Och vad finns det för mening med att vara inloggad på två maskiner samtidigt?

Nähe. Jo man har ju nedladdade spel, achievements osv. Allt sånt försvinner ju från den ena konsolen då.
Citera
2014-10-25, 01:07
  #3857
Avstängd
Sanna mina ord att försäljningen av xbox one kommer skjuta i höjden om/när det går att spela nedladdade spel.

Var tidigare Playstation då jag hade PS1 och PS2 men i.o.m att PS3 inte gick att spela backups på så köpte jag 360 och tittade aldrig tillbaka. Skönare kontroller får man faktiskt leta efter. Inväntar bara en cfw på xbox one så blir det en köp.
Citera
2014-10-25, 03:02
  #3858
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggeh
Jag har ägt min xbox i två månader nu. Haft många roliga speltimmar. köpt ett tiotal spel och är klart nöj över spelupplevelsen.

Kvaliten på xboxen är jag dock mindre lycklig över.
Handkontrollerna suger. Följde med ett och köpte till en extra kontroll.
Märkte att ena joysticken gick att dra ut.
Sen fungerar ibland inte A knappen utan man får ofta dubbelklicka.

Sen suger batteri tiden nå otroligt. Jag kastar in nya batterier var tredje dag och då spelar jag inte hela tiden heller.

bäst med xbox : ligga i sängen och spela minecraft, netflix..
sämst med xbox: kvalite, xbox gold
Låter som du haft extremt otur med kontrollen, kan hålla med om att det inte är samma "den går inte att ta sönder" känsla i xbone kontrollen som det var på 360 modellen, min ena kontroll knakar lite men inget jag stör mig på. Och när det kommer till batteritiden så vet jag inte, jag köpte deras "charge-kit" & där håller batteriet bra tycker jag!
Citera
2014-10-25, 10:24
  #3859
Medlem
Spotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Nähe. Jo man har ju nedladdade spel, achievements osv. Allt sånt försvinner ju från den ena konsolen då.

Det är precis det som inte händer! Du kan pendla mellan dom båda maskinerna, men inte ha dom igång samtidigt av självklara skäl
Citera
2014-10-26, 13:54
  #3860
Medlem
Link85s avatar
Har beställt en Xbox one med FIFA 15 efter att ha solt min ps4. Ska bli kul att få pröva Xbox! några nybörjare tips som man bör tänka på? Har även tänkt spela online med mina kusiner från USA, kommer det fungera utan några konstigheter?

Är det mer värt att lägga 200kr på att köpa Xbox med Kinect (utan spel) eller Xbox med FIFA och spara 200kr? Hur tycker ni Kinect fungerar?

Är sjukt taggad på att börja spela så tips uppskattas!
Citera
2014-10-26, 18:22
  #3861
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link85
Har beställt en Xbox one med FIFA 15 efter att ha solt min ps4. Ska bli kul att få pröva Xbox! några nybörjare tips som man bör tänka på? Har även tänkt spela online med mina kusiner från USA, kommer det fungera utan några konstigheter?

Är det mer värt att lägga 200kr på att köpa Xbox med Kinect (utan spel) eller Xbox med FIFA och spara 200kr? Hur tycker ni Kinect fungerar?

Är sjukt taggad på att börja spela så tips uppskattas!

Kinect är mega-onödigt nu efter den senaste uppdateringen.
Citera
2014-10-26, 20:55
  #3862
Medlem
Link85s avatar
Kan man köpa xbox live från Tyskland och använda det på mitt xbox one utan problem? Såg att det var billigare nämligen.
Citera
2014-10-26, 22:14
  #3863
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Kinect är mega-onödigt nu efter den senaste uppdateringen.

När jag tittar på listan över innehållet i den senaste uppdateringen så ser jag inte något som uppenbart gör Kinect mindre användbart än tidigare? Personligen är jag inte så säker på att det var användbart innan heller, men varför blev det mer onödigt nu?
Citera
2014-10-26, 22:16
  #3864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
När jag tittar på listan över innehållet i den senaste uppdateringen så ser jag inte något som uppenbart gör Kinect mindre användbart än tidigare? Personligen är jag inte så säker på att det var användbart innan heller, men varför blev det mer onödigt nu?
Grejen är att dem har förbättrat upplevelsen för dem utan Kinect, "Snap" ex fungerar bättre nu utan voice-commands.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback