Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-10-06, 12:17
  #1
Medlem
pafas avatar
hej.

är det någon i detta forum som baserar sin träning på sin egen kropps vikt??.....alltså tränar utan vikter.

har testat det några gånger med mycket blandade övningar och känner en annan typ att trötthet å lycka efter ett pass. plus att man blir betydligt mycket smidigare av det.
Citera
2004-10-06, 12:24
  #2
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pafa
hej.

är det någon i detta forum som baserar sin träning på sin egen kropps vikt??.....alltså tränar utan vikter.

har testat det några gånger med mycket blandade övningar och känner en annan typ att trötthet å lycka efter ett pass. plus att man blir betydligt mycket smidigare av det.

Kör ett par övningar med kroppen som vikt, chins och dips mest, en del crunches. Lättare att få rätt belastning med skivstänger och hantlar.
Citera
2004-10-06, 12:27
  #3
Medlem
pafas avatar
jo men endel övningar som är statiska för bål tex. är ju grymt bra...fast det beror ju på vad man har för mål med träningen.

mitt mål är ju inte å bli grov även om det tar lång tid att bli det.

som värde mätare på träningen använder jag en militär hinderbana som finns här i stockholm. ja ni som bor här vet säkert vilken jag menar
Citera
2004-10-06, 15:37
  #4
Medlem
mrtwinlabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pafa
som värde mätare på träningen använder jag en militär hinderbana som finns här i stockholm. ja ni som bor här vet säkert vilken jag menar

Nej, vilken då
Citera
2004-10-06, 15:51
  #5
Medlem
Konrad Haifas avatar
Här finns en del saker....

http://www.trainforstrength.com/


Själv händer det väl, oftast diverse mag- och ryggövningar som jag tror kommer från friidrotten.
Citera
2004-10-06, 15:54
  #6
Medlem
jag köra bara med min egen vikt plus löper 1 mil 2 ggr i veckan, tycker de e skitbra!
Citera
2004-10-06, 16:38
  #7
Medlem
bodycounts avatar
Edit by bodycount
Citera
2004-10-07, 11:06
  #8
Medlem
Jens4s avatar
Tycker att man oftast får bättre möjlighet att träna tungt med vikter och maskiner *för själva styrketräningen även om kroppen är bra vid lite mer uthållighetsinriktad träning*
I takt med att jag tränar ser jag dock till att göra mycket dips, chins etc också då man ju blir större och större och inte vill bli en sån där pinsam jätte som inte klarar at hantera sin vikt smidigt.
Citera
2004-10-11, 16:21
  #9
Medlem
Affelindos avatar
Att träna med sin egen kroppsvikt är ett utmärkt sätt att komm igång med sin styrketräning. Problemet är att styrkeutvecklingen är snabbare än massautvecklingen och därför ökar inte motståndigt proportioneligt med styrkeutvecklingen. Det gör att efter ett tags tränande kommer du att få utföra fruktansvärt många reps (jag måste t.ex. göra 60-100 armhävningar per set om jag ska köra till failure) och det kommer att bli ren mjölksyraträning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback