2011-05-05, 18:07
Medlem
Tja, har läst och förstått att man kan döda gräs (och allt annat levande växtligt runtomkring) med hjälp av diesel.

Testade detta på ett litet område, tog kanske några centiliter på några kvadratcentimeter, dagen efter så är det i princip ingen skillnad. Kanske en nyansskillnad bara. Spred ut en halvliter med sprayflaska över ett lite större område också och det blev ingen skillnad då heller såklart.

Varför fungerar inte detta? Hur mycket måste man ta för att det ska fungera egentligen?

OBS: Jag vet hur diesel påverkar miljön så miljömuppar behöver inte skriva
Citera
2011-05-05, 18:14
Medlem
t4ruless avatar
när jag sprejar med roundup så tar det upp till ett par dagar innan det dör.. kanske en vecka.. roundup är dyrare än diesel.. men kan inte skriva miljövänligare för det vet jag inte
Citera
2011-05-05, 18:14
Medlem
kh31d4rs avatar
mättad saltlösning fungerar fint.
Senast redigerad av kh31d4r 2011-05-05 kl. 18:16.
Citera
2011-05-05, 18:49
Medlem
Hoppas att det funkar mot ogräs jag skall testa
Citera
2011-05-05, 19:24
Medlem
Bluebeast72s avatar
Era jävla miljöbovar, hälla ut diesel mot ogräs Varför inte dra på med råolja, bensen samt tungmetaller så blir marken garanterat sjuk o otjänlig även för era barn.

Rensa för fan för hand eller låt det växa.
Citera
2011-05-05, 19:28
Medlem
Farligt farligt.

Se till att det inte är grundvatten under eran tomt. Kan ställa till en jävla massa problem.

Under en militärövning lyckades vi spilla ca 1 dl disel i skogen. Detta var förödande då det fanns grundvattenkälla under typ. Brandbil och en stor grävskopa fick komma och gräva upp X antal kilo jord och fylla med sanering av något slag.

Bara ett tips .)
Citera
2011-05-05, 19:54
Medlem
Tack, nu förstår jag att det tar några dagar för det att verka

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem