2012-08-03, 14:12
Medlem
Milizers avatar
Hittade svaret på min fråga på http://support.mozilla.org/sv-SE/questions/746530

Så här:

The missing link instructions to perform after completing all the above suggestions are:

Type about:config in the URL bar and press enter twice (there is no warranty that comes with FF) Disregard the warning message.

In the filter area type Babylon and press enter. This will bring up entries associated with this search engine.

FF entries that contain values to babylon and it's url, simply change to your preferred search engine. (these entries will not have babylon in the name.)

Entries that have babylon in the name (any location), right click on the entry and select reset.

Close FF and reopen. Magic, it's gone.

Jag provade. Och det funkar.

Men var noga med vad du gör om du går in på about:config Känns som att man kan fucka upp saker rätt rejält om man gör fel där.
Citera
2012-08-14, 15:35
Medlem
Meisjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Hittade svaret på min fråga på http://support.mozilla.org/sv-SE/questions/746530

Så här:

The missing link instructions to perform after completing all the above suggestions are:

Type about:config in the URL bar and press enter twice (there is no warranty that comes with FF) Disregard the warning message.

In the filter area type Babylon and press enter. This will bring up entries associated with this search engine.

FF entries that contain values to babylon and it's url, simply change to your preferred search engine. (these entries will not have babylon in the name.)

Entries that have babylon in the name (any location), right click on the entry and select reset.

Close FF and reopen. Magic, it's gone.

Jag provade. Och det funkar.

Men var noga med vad du gör om du går in på about:config Känns som att man kan fucka upp saker rätt rejält om man gör fel där.

Höll på att bli rejält galen på Babylon! Verkar som om den jäveln installerar sig själv vad man än gör och hur mycket man än avinstallerar och grejar runt!!

Såg ett tidigare inlägg om att ladda ner en massa andra extra program för att genom dem ta bort Babylon: BIG no no!
Tipset ovanför (för FF users) funkar alldeles utmärkt och inga extra configuraitions är nödvändiga!
Citera
2012-08-15, 12:25
Medlem
hur i helvette får man bort skit programet
Citera
2012-08-17, 00:30
Medlem
pajkastarns avatar
Jag fick samma i veckan. Fick bort själva babylonskiten rätt lätt men i sviterna av det har jag något som heter stdrt.exe. Ett virus som dyker upp som "Media Dashboard" i volymkontrollen och spelar upp random radioljud hela tiden. Ljudet går att stänga av men det drar ändå hur mycket cpu som helst. Finns det något program som kan ta bort skiten? Hittar bara en massa trådar om hur man tar bort det manuellt.
Citera
2012-08-17, 02:30
Medlem
pajkastarns avatar
Jag TROR jag blev av med det genom att bara radera cacheminnet och cookies i Chrome. Men man vet aldrig, skiten dyker kanske upp igen vid nästa omstart...
Citera
2012-08-17, 02:34
Medlem
Om det nu är en såkallad Maleware, så koppla genast ut din internet kabel ur nätverket, för malware har en funktion som gör sig att den lägger sig på linan och alla som connectar till själva i-netet får då automatiskt viruset. Sätt det hända flertal gånger, men det bästa du kan göra utifall det skulle vara det är att antingen formatera om hårddisken eller köpa en ny disk bara.
Citera
2012-08-17, 02:40
Medlem
pajkastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa
Om det nu är en såkallad Maleware, så koppla genast ut din internet kabel ur nätverket, för malware har en funktion som gör sig att den lägger sig på linan och alla som connectar till själva i-netet får då automatiskt viruset. Sätt det hända flertal gånger, men det bästa du kan göra utifall det skulle vara det är att antingen formatera om hårddisken eller köpa en ny disk bara.

I värsta fall får det bli så. Kanske kan en professionell tekniker rädda datorn annars?
Men som sagt så tror jag viruset är borta nu. Datorn är snabb igen och den där falska Media center-ikonen är borta.

Dessutom gick det att ta bort stdr.exe från Temp-mappen efter att jag rensade cachen. Det gick inte innan eftersom den användes av ett annat program då.
Citera
2012-08-17, 11:43
Medlem
pajkastarns avatar
Det kom tillbaka efter ännu en omstart. Har nu blockat stdrt.exe i Windows 7 manager. Där fanns processen med, till skillnad mot i windows egen aktivitetshanterare. Nu Kan man iaf starta om datorn utan att skiten börjar låta igen och datorn håller sig snabb. Duger för mig tills vidare.
Citera
2012-08-17, 16:38
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkastarn
Det kom tillbaka efter ännu en omstart. Har nu blockat stdrt.exe i Windows 7 manager. Där fanns processen med, till skillnad mot i windows egen aktivitetshanterare. Nu Kan man iaf starta om datorn utan att skiten börjar låta igen och datorn håller sig snabb. Duger för mig tills vidare.
Varför inte SKANNA datorn?
Citera
2012-08-17, 17:12
Medlem
pajkastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Varför inte SKANNA datorn?

Självklart har jag gjort det, men Norton 360 hittade inget.
Citera
2012-08-17, 17:19
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkastarn
Självklart har jag gjort det, men Norton 360 hittade inget.
Skanna med Malwarebytes (länk hittar du i min signatur). Glöm inte att uppdatera innan skanning! Om MBAM hittar något., lägg upp loggen på www.pastebin.com och posta sedan länken här, eller i ett privat PM till mig.
Citera
2012-08-19, 18:19
Medlem
Babylon search

Hjälp! Jag installerade Ad-aware och får helt plötsligt babylon search som startsida och samma som toolbar det har jag lyckats få bort MEN nu till problemet, varje gång jag öppnar en ny flik i Firefox får jag upp den där j****a babylonsearch som är så otroligt seg att ladda och jag måste aktivt med backspaceknappen radera babylonadressen. Hur i hela friden får jag bort det från flikarna? jag vill att dom helst ska vara tomma alt ha google som start. Jag hittar ingenting med babylon i datorn när jag söker och har testat AVG och malwarebytes fortfarande samma elände, måste jag formatera min disk nu
Så tacksam för hjälp!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in