2012-08-19, 18:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trådar sammanfogade

//Mod
Citera
2012-08-19, 18:23
Medlem
stopbitchings avatar
Hitman pro eller emsisoft brukar få bort det..

Jag skulle inte behålla ad-aware heller om jag var du.
Citera
2012-08-27, 22:51
Medlem
Inte kollat igenom hela tråden efter svar. Men jag har själv haft Babylon Toolbar, det är inget virus och skit lätt att få bort. Tryck på Start > Kontrollpanelen > Avinstallera ett program sen letar du efter "Babylon Toolbar" trycker på avinstallera. Lätt som en plätt, tar lite tid att avinstallera kolla också så att din webbläsare är nedstängd innan du avinstallerar.
Citera
2012-08-29, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gayninja
Inte kollat igenom hela tråden efter svar. Men jag har själv haft Babylon Toolbar, det är inget virus och skit lätt att få bort. Tryck på Start > Kontrollpanelen > Avinstallera ett program sen letar du efter "Babylon Toolbar" trycker på avinstallera. Lätt som en plätt, tar lite tid att avinstallera kolla också så att din webbläsare är nedstängd innan du avinstallerar.

Falskt! Riktigt så lätt är det tyvär inte.
Citera
2012-08-30, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DomViktigaSkorna
Falskt! Riktigt så lätt är det tyvär inte.

Nehepp, och varför inte då? Precis så jag gjorde och blev av med problemet.
Nödvändig kommentar du hade.
Citera
2012-08-30, 05:52
Bannlyst
Jag tog precis bort Babylon från Mozilla Firefox.

Mozilla Firefox
Verktyg
Inställningar
Tillägg
Hantera tillägg
Tillägg
Ta bort (Babylon)
Starta om Mozilla Firefox

Klart!!
Citera
2012-08-30, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gayninja
Nehepp, och varför inte då? Precis så jag gjorde och blev av med problemet.
Nödvändig kommentar du hade.

Det fungerade inte för mig + många andra att avinstallera via kontrollpanelen> program> program och funktioner, jag kör windows 7.

Filen heter BabylonObjectInstaller och är på 2,1 MB

Verifierad utgivare-babylon LTD

När jag trycker på avinstallera så kommer en ruta upp med texten : USER ACCOUNT CONTROL

Tillåter du att följande program kan användas för att uppdatera programvara på den här datorn?

(Ja) (Nej)

Jag trycker självklart nej då jag misstänker att detta är något fiffel från babylons sida för att sprida vidare skiten.
Iomed att dem ber om bekräftelse tycker jag det verkar så, är dock inte så hajj på datorer som jag gärna tror. så jag vet ju inte helt säkert

User account control rutan, som hoppar upp vid avinstallation säger även att filens ursprung är hårddisk på den här datorn? Är detta något fiffel för att jag inte ska kunna ta bort skiten?

Tipps på hur jag får bort babylonobjectinstaller från kontrollpanelen> programlistan uppskattas hjärtligt
Senast redigerad av WeeDoo 2012-08-30 kl. 15:26.
Citera
2012-08-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeeDoo
Det fungerade inte för mig + många andra att avinstallera via kontrollpanelen> program> program och funktioner, jag kör windows 7.

När jag trycker på avinstallera så kommer en ruta upp med texten : USER ACCOUNT CONTROL

Tillåter du att följande program kan användas för att uppdatera programvara på den här datorn?

(Ja) (Nej)

Jag trycker självklart nej då jag misstänker att detta är något fiffel från babylons sida för att sprida vidare skiten.
Iomed att dem ber om bekräftelse tycker jag det verkar så, är dock inte så hajj på datorer som jag gärna tror. så jag vet ju inte helt säkert

User account control rutan, som hoppar upp vid avinstallation säger även att filens ursprung är hårddisk på den här datorn? Är detta något fiffel för att jag inte ska kunna ta bort skiten?

Tipps på hur jag får bort babylonobjectinstaller från kontrollpanelen> programlistan uppskattas hjärtligt

Jag tryckte på "Ja" när jag skulle avinstallera. Fattar inte vad det är som är så svårt för vissa människor.
Citera
2012-09-06, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeeDoo

(Ja) (Nej)

Någon mer som har en "take" på det här. Kände också att det verkade lite halvriskigt att trycka ja.
Citera
2012-09-07, 17:01
Medlem
sjpatriks avatar
Boota i "safe mode" och kör CCleaner, har fungerat för mig att få bort fanskapet.
Citera
2012-09-09, 20:46
Medlem
Legaliserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Avinstallera "Babylon" via "Lägg till och ta bort program" i Kontrollpanelen. Ladda sedan hem och installera Malwarebytes och SpyBot (medladdningslänkar i min signatur) UPPDATERA programmen innan du scannar (välj "Full scan" i Malwarebytes). Låt programmen scanna datorn, börja helst med MBAM. Ta bort allt som hittas (i SpyBot räcker det med att ta bort de resultat som markerats rött.
Ladda sedan hem CCleaner. När du installerat och öppnat programmet, gå till "Registret". Klicka på "Sök efter problem". Reparera alla, men om den säger att den vill ta en back-up först, gör helst inte det. Ifall ett program skulle sluta fungera efter detta fungerar det igen efter en ominstallation.
Slutligen, öppna MBAM (Malwarebytes), uppdatera programmet och kör en sista uttömmande analys av systemet.
"Babylon" bör nu vara raderat från ditt system.

Jag lyckas inte få mitt Malwarebytes uppdaterat. Alltid ska det vara något jävla problem.
Citera
2012-09-09, 23:23
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legalisering
Jag lyckas inte få mitt Malwarebytes uppdaterat. Alltid ska det vara något jävla problem.

Har du köpt en licens? Jag tror att du behöver det för att upppdatera databasen för nyare versioner av programmet, efter att din trial gått ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in