• 7
  • 8
2012-10-04, 09:52
Medlem
http://malwaretips.com/blogs/remove-...e-web-babylon/

Jag följde tipsen i den länken och körde en helsystemscan med mbam. Har Firefox och det funkade för mig.
Citera
2012-10-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Hittade svaret på min fråga på http://support.mozilla.org/sv-SE/questions/746530

Så här:

The missing link instructions to perform after completing all the above suggestions are:

Type about:config in the URL bar and press enter twice (there is no warranty that comes with FF) Disregard the warning message.

In the filter area type Babylon and press enter. This will bring up entries associated with this search engine.

FF entries that contain values to babylon and it's url, simply change to your preferred search engine. (these entries will not have babylon in the name.)

Entries that have babylon in the name (any location), right click on the entry and select reset.

Close FF and reopen. Magic, it's gone.

Jag provade. Och det funkar.

Men var noga med vad du gör om du går in på about:config Känns som att man kan fucka upp saker rätt rejält om man gör fel där.

FYFAN VA GÖTT!! TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!=)

Har slitit av mig håret i flera dagar med att försöka få bort skiten...vipppss nu är det borta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2012-10-21, 22:33
Medlem
Något omdirigerar mina internetsidor till "babylon"

Hej!

Sen ett tag tillbaks har mina sidor omdirigerats till något "babylon". När jag t.ex. går in på www.facebook.com så uppdateras min sida ytterligare och den här sidan kommer upp: Tryck

Hur får jag bort skiten? :/

Tack på förhand
Citera
2012-10-21, 22:39
Medlem
Använder du Chrome?

I så fall hade jag samma problem när jag råkade installera något freeware virusprogram.
Jag tog bort det ur alla register men det försvann ändå inte.

Lösningen finns i inställningarna i Chrome när det gäller "nya flikar" eller "startsida" eller liknande.
Kolla igenom alla underkategorier till allt som har att göra med hemsidan så ska du se att det kommer lösa sig.
Citera
2012-10-21, 23:01
Moderator
Fear2bes avatar
Chrome=>Inställningar=>Hantera sökmotor.

Råkade själv ut för samma skit för ett tag sedan. Blev tvungen att ändra inställningar i inte bara i Chrome, utan också i Firefox och i Windows:
Start/Kontrollpanelen/Nätverks och internets-inställningar/konfigurera eller ändra inställning för internetanslutning/allmänt/hantera sökleverantörer/inställningar=> Ta bort Babylon.

Kolla så att den inte har lagt till sig självt som tillägg i alla sökmotorer eller ändrat på sekretessinställningarna.
Citera
2012-10-21, 23:04
Medlem
Oj. Fan vad dumt att inte nämna vilken webbläsare jag använder; Firefox :P
@Fear2be; Använder du windows 7? Har nämligen inte samma alternativ som du har..:s
Senast redigerad av ramlosan 2012-10-21 kl. 23:09.
Citera
2012-10-21, 23:26
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramlosan
Oj. Fan vad dumt att inte nämna vilken webbläsare jag använder; Firefox :P
@Fear2be; Använder du windows 7? Har nämligen inte samma alternativ som du har..:s
Xp tyvärr.

Det kanske heter något liknande i 7:an? Jag kommer ihåg att det var riktigt träligt och att när man väl fått bort det så kom det tillbaka ändå. Man fick ta bort det på flera olika ställen.
Citera
2012-10-28, 22:15
Medlem
Du kanske har blivit DNS spoofad. http://en.wikipedia.org/wiki/DNS_spoofing
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem