Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-23, 18:27
  #2929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysaisolen
Har du någon förklaring till varför är rätt ny när det gäller aktier och tar gärna emot tips.
Värdering redan nu är omotiverat hög om man jämför med andra bolag.
Ex Tethys, Detnor eller DNO.

Vill man köpa högrisk i kurdistan är DNO ett bättre val (men det kan jag inte heller rekommendera)
Citera
2016-05-24, 09:34
  #2930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Värdering redan nu är omotiverat hög om man jämför med andra bolag.
Ex Tethys, Detnor eller DNO.

Vill man köpa högrisk i kurdistan är DNO ett bättre val (men det kan jag inte heller rekommendera)



Så om man har ca 15K så ska man kanske inte chansa att köpa ShaMaran ? Skulle inte spela så stor roll om jag skulle förlora dom, men känner att man kanske ska "våga" chansa
Eller är det verkligen jättekört att du skulle gå upp nått överhuvdtaget ? Många frågor men är tacksam för alla svar
Citera
2016-05-24, 17:14
  #2931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysaisolen
Så om man har ca 15K så ska man kanske inte chansa att köpa ShaMaran ? Skulle inte spela så stor roll om jag skulle förlora dom, men känner att man kanske ska "våga" chansa
Eller är det verkligen jättekört att du skulle gå upp nått överhuvdtaget ? Många frågor men är tacksam för alla svar

Köper du nu kommer du gå plus, om du väntar ett tag kommer du dock kunna köpa billigare. Har gått upp 20% idag på rekyl. Kommer komma bättre köplägen än såhär under tiden vi väntar på att pipeline blir klara. Jag hoppas och tror på kurser ned mot 0.4-0.45 under sommaren.
Citera
2016-05-25, 08:38
  #2932
Medlem
Waterfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysaisolen
Så om man har ca 15K så ska man kanske inte chansa att köpa ShaMaran ? Skulle inte spela så stor roll om jag skulle förlora dom, men känner att man kanske ska "våga" chansa
Eller är det verkligen jättekört att du skulle gå upp nått överhuvdtaget ? Många frågor men är tacksam för alla svar
Eftersom oljan bevisligen finns i marken tycker jag det kan vara värt en chansning, så länge det inte är pengar du behöver i närtid. Men vänta i så fall till nästa dipp. För kursen kommer garanterat fortsätta svänga fram och tillbaka, då det verkar vara norm i förhoppningsbolag där många nervösa/otåliga småsparare sitter med aktier.
Citera
2016-05-29, 23:50
  #2933
Medlem
sparkakamels avatar
Hej

jag ställde en fråga för knappt en vecka sen om att jag inte kan genomföra ett köp. Har skickat mejl till Avanza men inte fått svar på varför mina köp inte går igenom. Har någon här svaret på min fråga?
Citera
2016-05-30, 00:03
  #2934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparkakamel
Hej

jag ställde en fråga för knappt en vecka sen om att jag inte kan genomföra ett köp. Har skickat mejl till Avanza men inte fått svar på varför mina köp inte går igenom. Har någon här svaret på min fråga?

Köp/sälj kursen kan vara fel gentemot vad du har lagt i callen.


Vill du ha ett 100% bra svar utan att chatta i 200år så ringer du avanza.

Annars tror jag det kan vara så att du har huvudet så långt upp i röven att du inte ser skillnad på prostatan och din PC!

I övrigt har Shamaran varit grym för nybörjar trading.

Köpte i 0.22 släppte av på 0.73 och snart dags att fylla på igen! Shamaran kommer göra många människor glada och är ett solklart case.

Det som talar emot.

1. Dålig kommunikation
2. Sälj av TAQA (det värsta som kan hända. SNM äger bara 26%)
3. Pipeline som blir bombad (kan hända)
4. bomber och granater.

Det som talar för.

1. Oljepriset
2. Breake even
3. Finansieringen
4. Kurdiska betalningar har varit försenade förut nu har dock betalningen kommit igång se föregående (3)
Citera
2016-08-10, 22:39
  #2935
Medlem
Waterfronts avatar
Ännu en försening: Oljebolaget Shamaran Petroleum bekräftar att produktionsstarten vid det kurdiska fältet Atrush försenas.

Sägs att det är bråk om sista biten av pipelinebygget som ställer till det (obs obekräftade uppgifter).
Citera
2016-08-11, 10:04
  #2936
Medlem
Erik Östs avatar
Hur ska alla dessa småbolag klara sig i framtiden när ingen vill ha olja längre?

http://www.di.se/artiklar/2016/8/11/...rsatter-falla/
Citera
2016-09-29, 20:37
  #2937
Medlem
sparkakamels avatar
Väldigt tyst i den här tråden. Hur ser utvecklingen ut tycker ni? Ska man sälja allt innehav eller vänta på bättre tider? Kanske ta en rejäl smäll?
Citera
2016-09-29, 20:45
  #2938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparkakamel
Väldigt tyst i den här tråden. Hur ser utvecklingen ut tycker ni? Ska man sälja allt innehav eller vänta på bättre tider? Kanske ta en rejäl smäll?

Sälj hälften och avvakta lite med resten.
Personligen tror jag på stigande oljepriser under 2017.
Citera
2016-09-29, 20:51
  #2939
Medlem
sparkakamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeGubben
Sälj hälften och avvakta lite med resten.
Personligen tror jag på stigande oljepriser under 2017.


Jo men Lundins problem verkar vara mer än det låga oljepriset. Det är utvecklingeni området som gör ställer till det. Jag ser inte en ljus framtid varken för området där Lundin prospekterar eller något annat som skulle höja hoppet för Lundin.
Citera
2016-09-29, 22:49
  #2940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparkakamel
Jo men Lundins problem verkar vara mer än det låga oljepriset. Det är utvecklingeni området som gör ställer till det. Jag ser inte en ljus framtid varken för området där Lundin prospekterar eller något annat som skulle höja hoppet för Lundin.

Bröderna Lundin uttalade sig i förra veckan om vilka 2 oljebolag de hade störst förtroende för och det var African oil och Black Pearl.
Hade jag varit som dig hade jag satsat på Black Pearl.
Där har lundin bröderna pumpat in bra med pengar på sistone och jag personligen tror att det olje bolaget är det som kommer fortsätta gå bra.
Bra med pengar i företaget, inte massa emissioner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback