2015-01-12, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vianett
Vad ligger ditt gav p och hur mycket aktier ger du?

Om du sljer dina aktier nu fr att teckna TR s r enda sttet att du tjnar pengar p det, r om aktien skulle falla i vrde s att TR tappar vrde.

Sedan s kommer ju TR vrde vara (TR*0,93)(dagens kurs - 0,68)-0,01 , frutsatt att TR vrde och dagens kurs inte ndras alls s skulle man teoretiskt stt kunna tjna 0,01kr per TR men denna vinst r ngot som courtage skulle ta upp och man skulle ven g minus lite grann.

Enda lsningen jag ser r att om man inte vill teckna TR att frska slja de till hgsta pris som mnniskor r villiga att betala, och detta pris beror p aktuella kursen.

Om allt gr som planerat s att man brjar producera olja s borde aktien g upp i vrde. Sedan s borde vl aktien brja terhmta sig efter NE, vilket jag slumpmssigt tror kan ske efter en mnad efter genomfrandet av NE men d jag aldrig varit med om NE s mste det tas med nypa salt.

Jag ligger kring 40k minus s att slja av r inte mjligt fr min del.

Ska du teckna trots att du ligger 40 k minus? Jag har ett gav p 1,08... och ca 60 000 st aktier... Allt jag ger. Hade 80 000 ett tag, men gjorde dumma slj och kp s att slja igen r egentligen inte aktuellt... Men eftersom att jag nd inte kommer att ha rd att teckna TR s r det EN TILL frlust att vnta. Jvla skrp.
Citera
2015-01-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StatsrattSU
Ska du teckna trots att du ligger 40 k minus? Jag har ett gav p 1,08... och ca 60 000 st aktier... Allt jag ger. Hade 80 000 ett tag, men gjorde dumma slj och kp s att slja igen r egentligen inte aktuellt... Men eftersom att jag nd inte kommer att ha rd att teckna TR s r det EN TILL frlust att vnta. Jvla skrp.

Om du inte har rd att teckna NE terstr vl bara att slja teckningsrtterna.

Du verkar vara bra p det dr med swingtrading s bara att avgra nr de r som hgst vrderade och trycka p slj.

Sen kan du alltid kpa lite aktier fr det du fr in. Om du har 60 000 aktier borde du i dagslget f in kanske 8000-10000 kr
Citera
2015-01-12, 21:49
Medlem
vianetts avatar
Citat:

Menade att slja av aktier som jag ger. Vad gller TR s r jag fortfarande osker p vad jag ska gra.

I brjan s var jag sker p att teckna nstan alla TR men nu nr jag sett kursrrelsen i andra aktier s tycker jag att det finns betydligt mer vinst att gra genom att trada andra aktier istllet fr att lsa in mina pengar i samma fretag.

Om jag tecknar TR s utstter jag mig fr risk ifall den skulle rasa mer vilket r ngot som jag helst vill undvika. Om jag fr bra pris s vill jag helst slja av istllet fr att teckna. ven om det innebr en del frlust

D kan jag anvnda likvidmedel som jag har fr att trada annanstans och frska f tillbaka mina frluster.

Hur tror du kursrrelsen fr SNM kommer se ut under kommande veckorna?
Senast redigerad av vianett 2015-01-12 kl. 21:52.
Citera
2015-01-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familydude
Om du inte har rd att teckna NE terstr vl bara att slja teckningsrtterna.

Du verkar vara bra p det dr med swingtrading s bara att avgra nr de r som hgst vrderade och trycka p slj.

Sen kan du alltid kpa lite aktier fr det du fr in. Om du har 60 000 aktier borde du i dagslget f in kanske 8000-10000 kr

Det har gtt bra fr mig tidigare, utom i de fall jag har rrt vid ShaMaran. Det blir som en ond cirkel, dr man tror att bolaget str i skuld till mig och att jag banne mig ngon gng ska f tillbaka alla frluster. Men tyvrr verkar den bara dra med mig ner i sin grav, fr det hr har kommit till ett all-in stadium dr jag av ren stolthet vgrar slja - om inte alternativet r att g all-in i bull oljecert x 5.
Citera
2015-01-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vianett
Menade att slja av aktier som jag ger. Vad gller TR s r jag fortfarande osker p vad jag ska gra.

I brjan s var jag sker p att teckna nstan alla TR men nu nr jag sett kursrrelsen i andra aktier s tycker jag att det finns betydligt mer vinst att gra genom att trada andra aktier istllet fr att lsa in mina pengar i samma fretag.

Om jag tecknar TR s utstter jag mig fr risk ifall den skulle rasa mer vilket r ngot som jag helst vill undvika. Om jag fr bra pris s vill jag helst slja av istllet fr att teckna. ven om det innebr en del frlust

D kan jag anvnda likvidmedel som jag har fr att trada annanstans och frska f tillbaka mina frluster.

Hur tror du kursrrelsen fr SNM kommer se ut under kommande veckorna?

Vet inte. Spelar ingen roll vilka nyheter som presenteras, kursen gr ner nd.
Citera
2015-01-12, 23:01
Medlem
Vet inte om jag ftt svar p detta, men om kursen r ungefr densamma som den r i dagslget, tjnar jag mest p vad, att bara slja av allt nu eller ligga kvar och slja TR?
Citera
2015-01-12, 23:03
Medlem
S svrt att tro att jag en gng tidigare ocks hade 60 000 st aktier, men d nr kursen lg p 2 + lol. och idag har jag detsamma antalet, fast som jag tyckte kpte p rea, men vilket jag uppenbarligen inte gjorde...
Citera
2015-01-13, 00:07
Medlem
Citat:
Vet inte om jag ftt svar p detta, men om kursen r ungefr densamma som den r i dagslget, tjnar jag mest p vad, att bara slja av allt nu eller ligga kvar och slja TR?

Jadu, det beror alldeles p om kursen kommer g upp eller ner.

Du har tidigare redogjort fr att Shamaran kommer att g i konkurs inom ett r s d borde du tjna mest p att slja av svl aktier som teckningsrtter.

Tror du p ngot stt att det finns en magisk formel vid NE som gr att man kan tjna pengar genom att kpa/slja rtt antal teckningsrtter eller vad r det du frsker komma fram till?
Citera
2015-01-13, 09:19
Medlem
Vart r vra teckningsrtter? Pajasbolag.
Citera
2015-01-13, 10:06
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Vart r vra teckningsrtter? Pajasbolag.

Varfr sljer du inte bara och kper en indexfond, sen slutar skriva i den hr trden?
Citera
2015-01-13, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Varfr sljer du inte bara och kper en indexfond, sen slutar skriva i den hr trden?

Varfr ger inte du mig dina pengar om du nd gillar att frlora pengar?
Citera
2015-01-13, 12:20
Medlem
Citat:
Varfr ger inte du mig dina pengar om du nd gillar att frlora pengar?
Fan du mste lida av schizofreni allts. Slj ditt skit och stick.

Jag har f. ftt mina, r du sker p att du har loggat in och kollat eller frvntar du dig TR p posten? Pajas.

Vianett: Tror inte du ska frga om rd av statsrattSU, bara sjlvmord. Detsamma gller t.ex. Flashcrash och silverroven p placeras forum. Ett gng pajasar som skjuter vilt utan att ta hnsyn till riktig fakta. Bara att kolla p Flashcrash posts p placera om hur hans lskade Enquest kommer g + som bara den och att SNM kommer konka. Brjade sjunka(och sjunker fortfarande) som en sten och nu sitter han knpptyst.

Det viktigaste tipset r vl att lsa p och sen fr du knna sjlv. Av det vi ftt presenterat s lter det riktigt lovande, och det r ju vad vi har att g p. Sen kan det ju vara ett luftslott och allt g t helvete men det vet man ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in