2015-01-12, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vianett
Vad ligger ditt gav på och hur mycket aktier äger du?

Om du säljer dina aktier nu för att teckna TR så är enda sättet att du tjänar pengar på det, är om aktien skulle falla i värde så att TR tappar värde.

Sedan så kommer ju TR värde vara (TR*0,93)(dagens kurs - 0,68)-0,01 , förutsatt att TR värde och dagens kurs inte ändras alls så skulle man teoretiskt sätt kunna tjäna 0,01kr per TR men denna vinst är något som courtage skulle äta upp och man skulle även gå minus lite grann.

Enda lösningen jag ser är att om man inte vill teckna TR att försöka sälja de till högsta pris som människor är villiga att betala, och detta pris beror på aktuella kursen.

Om allt går som planerat så att man börjar producera olja så borde aktien gå upp i värde. Sedan så borde väl aktien börja återhämta sig efter NE, vilket jag slumpmässigt tror kan ske efter en månad efter genomförandet av NE men då jag aldrig varit med om NE så måste det tas med nypa salt.

Jag ligger kring 40k minus så att sälja av är inte möjligt för min del.

Ska du teckna trots att du ligger 40 k minus? Jag har ett gav på 1,08... och ca 60 000 st aktier... Allt jag äger. Hade 80 000 ett tag, men gjorde dumma sälj och köp så att sälja igen är egentligen inte aktuellt... Men eftersom att jag ändå inte kommer att ha råd att teckna TR så är det EN TILL förlust att vänta. Jävla skräp.
Citera
2015-01-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StatsrattSU
Ska du teckna trots att du ligger 40 k minus? Jag har ett gav på 1,08... och ca 60 000 st aktier... Allt jag äger. Hade 80 000 ett tag, men gjorde dumma sälj och köp så att sälja igen är egentligen inte aktuellt... Men eftersom att jag ändå inte kommer att ha råd att teckna TR så är det EN TILL förlust att vänta. Jävla skräp.

Om du inte har råd att teckna NE återstår väl bara att sälja teckningsrätterna.

Du verkar vara bra på det där med swingtrading så bara att avgöra när de är som högst värderade och trycka på sälj.

Sen kan du alltid köpa lite aktier för det du får in. Om du har 60 000 aktier borde du i dagsläget få in kanske 8000-10000 kr
Citera
2015-01-12, 21:49
Medlem
vianetts avatar
Citat:

Menade att sälja av aktier som jag äger. Vad gäller TR så är jag fortfarande osäker på vad jag ska göra.

I början så var jag säker på att teckna nästan alla TR men nu när jag sett kursrörelsen i andra aktier så tycker jag att det finns betydligt mer vinst att göra genom att trada andra aktier istället för att låsa in mina pengar i samma företag.

Om jag tecknar TR så utsätter jag mig för risk ifall den skulle rasa mer vilket är något som jag helst vill undvika. Om jag får bra pris så vill jag helst sälja av istället för att teckna. Även om det innebär en del förlust

Då kan jag använda likvidmedel som jag har för att trada annanstans och försöka få tillbaka mina förluster.

Hur tror du kursrörelsen för SNM kommer se ut under kommande veckorna?
Senast redigerad av vianett 2015-01-12 kl. 21:52.
Citera
2015-01-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familydude
Om du inte har råd att teckna NE återstår väl bara att sälja teckningsrätterna.

Du verkar vara bra på det där med swingtrading så bara att avgöra när de är som högst värderade och trycka på sälj.

Sen kan du alltid köpa lite aktier för det du får in. Om du har 60 000 aktier borde du i dagsläget få in kanske 8000-10000 kr

Det har gått bra för mig tidigare, utom i de fall jag har rört vid ShaMaran. Det blir som en ond cirkel, där man tror att bolaget står i skuld till mig och att jag banne mig någon gång ska få tillbaka alla förluster. Men tyvärr verkar den bara dra med mig ner i sin grav, för det här har kommit till ett all-in stadium där jag av ren stolthet vägrar sälja - om inte alternativet är att gå all-in i bull oljecert x 5.
Citera
2015-01-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vianett
Menade att sälja av aktier som jag äger. Vad gäller TR så är jag fortfarande osäker på vad jag ska göra.

I början så var jag säker på att teckna nästan alla TR men nu när jag sett kursrörelsen i andra aktier så tycker jag att det finns betydligt mer vinst att göra genom att trada andra aktier istället för att låsa in mina pengar i samma företag.

Om jag tecknar TR så utsätter jag mig för risk ifall den skulle rasa mer vilket är något som jag helst vill undvika. Om jag får bra pris så vill jag helst sälja av istället för att teckna. Även om det innebär en del förlust

Då kan jag använda likvidmedel som jag har för att trada annanstans och försöka få tillbaka mina förluster.

Hur tror du kursrörelsen för SNM kommer se ut under kommande veckorna?

Vet inte. Spelar ingen roll vilka nyheter som presenteras, kursen går ner ändå.
Citera
2015-01-12, 23:01
Medlem
Vet inte om jag fått svar på detta, men om kursen är ungefär densamma som den är i dagsläget, tjänar jag mest på vad, att bara sälja av allt nu eller ligga kvar och sälja TR?
Citera
2015-01-12, 23:03
Medlem
Så svårt att tro att jag en gång tidigare också hade 60 000 st aktier, men då när kursen låg på 2 + lol. och idag har jag detsamma antalet, fast som jag tyckte köpte på rea, men vilket jag uppenbarligen inte gjorde...
Citera
2015-01-13, 00:07
Medlem
Citat:
Vet inte om jag fått svar på detta, men om kursen är ungefär densamma som den är i dagsläget, tjänar jag mest på vad, att bara sälja av allt nu eller ligga kvar och sälja TR?

Jadu, det beror alldeles på om kursen kommer gå upp eller ner.

Du har tidigare redogjort för att Shamaran kommer att gå i konkurs inom ett år så då borde du tjäna mest på att sälja av såväl aktier som teckningsrätter.

Tror du på något sätt att det finns en magisk formel vid NE som gör att man kan tjäna pengar genom att köpa/sälja rätt antal teckningsrätter eller vad är det du försöker komma fram till?
Citera
2015-01-13, 09:19
Medlem
Vart är våra teckningsrätter? Pajasbolag.
Citera
2015-01-13, 10:06
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Vart är våra teckningsrätter? Pajasbolag.

Varför säljer du inte bara och köper en indexfond, sen slutar skriva i den här tråden?
Citera
2015-01-13, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Varför säljer du inte bara och köper en indexfond, sen slutar skriva i den här tråden?

Varför ger inte du mig dina pengar om du ändå gillar att förlora pengar?
Citera
2015-01-13, 12:20
Medlem
Citat:
Varför ger inte du mig dina pengar om du ändå gillar att förlora pengar?
Fan du måste lida av schizofreni alltså. Sälj ditt skit och stick.

Jag har f.ö fått mina, är du säker på att du har loggat in och kollat eller förväntar du dig TR på posten? Pajas.

Vianett: Tror inte du ska fråga om råd av statsrattSU, bara självmord. Detsamma gäller t.ex. Flashcrash och silverroven på placeras forum. Ett gäng pajasar som skjuter vilt utan att ta hänsyn till riktig fakta. Bara att kolla på Flashcrash posts på placera om hur hans älskade Enquest kommer gå + som bara den och att SNM kommer konka. Började sjunka(och sjunker fortfarande) som en sten och nu sitter han knäpptyst.

Det viktigaste tipset är väl att läsa på och sen får du känna själv. Av det vi fått presenterat så låter det riktigt lovande, och det är ju vad vi har att gå på. Sen kan det ju vara ett luftslott och allt gå åt helvete men det vet man ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in