Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-04, 16:56
  #1
Medlem
Efter att ganska nyligen ha flyttat till området Norrtuna i Järna har vi upptäckt att polis, ambulans och brandkår åtskilliga gånger besökt två olika fastigheter på området. Båda verkar bebos av finska zigenare, och jag har fått känslan att det är varandra de utsätter för misshandel och bränder då polisen alltid vandrar mellan fastigheterna vid alla incidenter. Första kvällen i våran lägenhet hörde vi en massa vrålande på finska och vi såg en man jaga en annan. Sen kommer fler zigenare ut från båda fastigheterna och svenska förbiasserande ringer ambulans då en av männen blöder massor. För några dagar sen kom polis och ambulans till den ena fastigheten, och nu idag är det polis, ambulans och brandkår hos den andra.

Någon som vet något om dem?
Citera
2011-05-04, 17:07
  #2
Medlem
pyttefnaxs avatar
Jag vet inget om vare sig Norrtuna eller Järna varför jag av nyfikenhet slog en snabb googling, såg ett par videos på youtube och min direkta fråga är; varför i hela friden valde du att flytta till Norrtuna?

För den som vill se vad jag såg, sök på youtube på 'Loppis Norrtuna', det verkar ju vara värsta batik- och hippikollektivet.

exempel: http://www.youtube.com/watch?v=jm59SiBI9zY
Citera
2011-05-04, 17:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Jag vet inget om vare sig Norrtuna eller Järna varför jag av nyfikenhet slog en snabb googling, såg ett par videos på youtube och min direkta fråga är; varför i hela friden valde du att flytta till Norrtuna?

För den som vill se vad jag såg, sök på youtube på 'Loppis Norrtuna', det verkar ju vara värsta batik- och hippikollektivet.

haha... Jag tycker att det är ganska skön stämning här faktiskt. Folk hälsar och pratar med varandra hela tiden. Stooor skillnad mot hur jag haft det i när jag bott på andra ställen i Stockholmsområdet.
Citera
2011-05-04, 17:14
  #4
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urdetzel
haha... Jag tycker att det är ganska skön stämning här faktiskt. Folk hälsar och pratar med varandra hela tiden. Stooor skillnad mot hur jag haft det i när jag bott på andra ställen i Stockholmsområdet.
Jo, jag ser din poäng nu efter att ha fortsatt min googling, det verkar helt klart vara en alternativ liten plats i det annars så anala sverige.

Nog OT nu, synd att er närmiljö störs av oborstade ziggisar.
Citera
2017-01-11, 00:38
  #5
Medlem
jag har tillfälligt sett den här tråden och blev litte förvånad med diskussion.
Zigenarna fans inte som jag vet på Norrtuna Järna när frågan skrevs. Nu finns en familj som bor där , men dem är skandinaviska (Finland) Zigenarna och deras kvinnor är klädda och går som drottningar.men är stora och välklädda. Ja, ibland polisens bil och ambulans kom pga en stor handikappad (psykisk) pojke i deras familj som hade utbrott ibland , men inte nu mera.
Det kunde har varit vemsomhelst stakars människa i en svensk familj som behövde sjukvård och hjälp. Annars, Norrtuna i Järna är ett speciell ställe med alternativa och snälla människor , som älskar naturen och vågar vara sig själva, fria och själv medvetna och leva som dem vill, sjunga och dansa, vänliga och att hjälpa varandra..Välkommen! Här uppe på kullen kan man meditera eller bara sitta i vackert omgivning på Oskars lund som är skapat med omtanke och kärlek för naturen och människor.
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31....7e&oe=5921F479
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback