2004-10-05, 01:00
Medlem
Jack Daws avatar
Bor ett par våningar ovanför en nattklubbslokal och måste därför använda öronproppar för att kunna somna lite av och till.
Använder apotekets rosa just nu men jag undrar om det finns någon som vet några bättre eller vet något annat hjälpmedel som kan funka?

Som tur var är det bara en gång i veckan som jag störs av det, men från och till arrangeras det lite andra ljudliga aktiviteter där nere också.
Citera
2004-10-05, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack Daw
Bor ett par våningar ovanför en nattklubbslokal och måste därför använda öronproppar för att kunna somna lite av och till.
Använder apotekets rosa just nu men jag undrar om det finns någon som vet några bättre eller vet något annat hjälpmedel som kan funka?

Som tur var är det bara en gång i veckan som jag störs av det, men från och till arrangeras det lite andra ljudliga aktiviteter där nere också.

Det gäller att hitta de proppar som passar bra i örat, eller sådana som formar sig efter. Själv föredrar jag de gula som formar sig efter örat.
Citera
2004-10-05, 19:25
Medlem
Agent Coopers avatar
286666 Mack´s öronproppar av silikon
(Medical Market) 2 par 22.50 kr/par 45,00 kr

Riktigt mjuka o goa!
In och kika på apoteket.se
Citera
2004-10-06, 20:57
Medlem
Jack Daws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
286666 Mack´s öronproppar av silikon
(Medical Market) 2 par 22.50 kr/par 45,00 kr

Riktigt mjuka o goa!
In och kika på apoteket.se

Tackar!
De ser ju ut som små spöken minsann, skall tjacka ett par nästa gång jag apoteksshoppar.

Problemet med de rosa av skumgummi (?) jag använder nu förutom den dåliga ljuddämpningen, är den 'våldtäcktsfeeling' som infinner sig för att de klämmer så i hörselgången.
Citera
2004-10-11, 10:49
Awaiting Email Confirmation
Obscenes avatar
Rekommenderar dom gula man hittar på byggarbetsplatser å sådana ställen.
Citera
2004-10-11, 12:01
Medlem
Shallows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene

Håller med.

Testade ett par andra som såg ut och kändes som någon mjuk jävla gele godis. Fy för den lede, de framkallade någon mystisk form av öronsvett också
Citera
2004-10-16, 12:39
Medlem
andreas ns avatar
de gula e klart bäst
Citera
2004-10-16, 15:43
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreas n
de gula e klart bäst

Kanske inte så sköna att sova i! Kan lika gärna stoppa suddgummin i örona!
Citera
2004-10-16, 16:37
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene

Eller i järn,- och bygghandeln.
Citera
2004-10-16, 18:10
Medlem
andreas ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
Kanske inte så sköna att sova i! Kan lika gärna stoppa suddgummin i örona!
Det förstår jag inte vad du menar med, de är ju mjuka och formar sig efter hörselgången. I lumpen körde man ju jämt med de, kanon.
Citera
2004-10-16, 21:09
Awaiting Email Confirmation
Kan rekommendera Apotekets orangea, mycket komfortabla. Maxlite tror jag de heter.. De har stor ytterände men det är bara att snida till med saxen så sitter de skönare.
Citera
2004-10-16, 22:00
Medlem
Megons avatar
Fungerar verkligen öronproppar speciellt bra mot det karakteristiska ljud som härstammar från nattklubbar? Jag snackar såklart om basljudet (låga frekvenser) som fortplantar sig genom byggnaden rakt upp till herr Jack Daw som försöker sova. Låga frekvenser är svåra att dämpa eftersom våglängderna är längre, längre våglängder kräver tjockare absorbenter för att dämpas.

Det bästa sättet är därför att lägga på en tjockare madrass i sängen och därmed "avvibrera" dig mer från golvet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in