Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2004-10-20, 00:09
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Baka bullar? Nästan i klass med att sy gardiner. Noway...

Har du varit arbetslös i dryga 2 månader och sitter på FB och rullar tummarna hela dagarna så blir bullbaket ganska inbjudande, tro mig.
Citera
2004-10-20, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Klappa takten alla bagarbarn
bullfest, bullfest hela dan
Vetemjöl från livets gottekvarn
bullfest, bullfest hela dan
Knåda degen det blir wienerbröd
bullfest bullfest hela dan

En liten bullsång såhär mitt i veckan.

Hur gick Radhusnazisten's version nar han var allsangsledare under en ostprovarkvall pa Grand Hotel...?...
Citera
2004-10-20, 00:13
Bannlyst
Citat:
Har du varit arbetslös i dryga 2 månader och sitter på FB och rullar tummarna hela dagarna så blir bullbaket ganska inbjudande, tro mig.
Det börjar med bullbak, ja... Ta Dig i akt, hagge3. Annars står Du snart i ett kalkat vaselindoftande duschrum med nerhasade läderbyxor med en frustande Caine_Gothenburg bakom Dig...

// Roger P.
Citera
2004-10-20, 00:15
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Det börjar med bullbak, ja... Ta Dig i akt, hagge3. Annars står Du snart i ett kalkat vaselindoftande duschrum med nerhasade läderbyxor med en frustande Caine_Gothenburg bakom Dig...

// Roger P.

Du behöver inte oroa dig för mig Roger, dessutom kom jag nyss hem från flickvännen.
Citera
2004-10-20, 00:16
Bannlyst
Citat:
Du behöver inte oroa dig för mig Roger, dessutom kom jag nyss hem från flickvännen.
Caine_Gothenburg har också hästsvans...

// Roger P.
Citera
2004-10-29, 22:41
Medlem
beos avatar
Inte för att avvika från ämnet som tråden halkat in på, men för att ändå prata lite om kanelbullar ...

- Jag marknadsför dem som "cinnamon rolls" på engelska och "zimtschnecken" på tyska.

- I Boston lär bageriet som säljer "swedish cinnamon rolls" locka vallfärdande.

- En schweizisk-grekisk-sydamerikansk familj jag känner frågade mig om inte jag som svensk kunde baka kanelbullar. När jag sade att jag kunde tvingade de mig medelst extremt tjatande att baka massor. De känner folk av massor av nationalieter och jag verkar vara den enda som behärskar kanelbullebakandets konst. OT: det är svårt att få tag på kardemumma i Schweiz.

Slutsats: Kanelbullar är lika svenskt som nyponsoppa, smörgåstårta och kräftskiva.
Citera
2004-10-30, 09:51
Medlem
Motvilligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beo
Inte för att avvika från ämnet som tråden halkat in på, men för att ändå prata lite om kanelbullar ...

- Jag marknadsför dem som "cinnamon rolls" på engelska och "zimtschnecken" på tyska.

- I Boston lär bageriet som säljer "swedish cinnamon rolls" locka vallfärdande.

Jag kallar dem cinnamon _scrolls_ men det är bara för att liknande (till utseendet mer än ngt annat) bakverk* går under namnet scrolls här nere under. Jag har försökt lära infödingarna säga bullar men det går väldigt trögt.

Det går däremot inte trögt att äta dem när jag är snäll nog att ta med en kasse till kontoret. Någon dag skall jag introducera negerbollar också. Choclate spheres tänker jag mig att de skall få heta.

*. Apple scrolls t ex är vetebrödssnurror med äpplebitar i och ett tjockt lager seg glasyr uppepå. Äckligt sött.
Citera
2004-10-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Hur gick Radhusnazisten's version nar han var allsangsledare under en ostprovarkvall pa Grand Hotel...?...

Klappa takten alla judebarn, gaskran gaskran hela dan.....
Citera
2004-10-30, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phieniac
Klappa takten alla judebarn, gaskran gaskran hela dan.....

// Roger P.
Citera
2004-10-31, 11:20
Medlem
sceptics avatar
Bullfitta har man ju hört talas om, men bullbak? Det får mig närmast att tänka på överviktiga svarta damer i amerikanska södern och inte som någon typisk svensk företeelse.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in