Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-02, 19:21
  #1
Medlem
Kan man skjuta upp mensen några dagar innan man ska få mensen?
Isåfall hur?
Citera
2011-05-02, 19:26
  #2
Medlem
AlexOnTops avatar
Om man går på p-piller med sockertabletter för de veckor man "ska ha" mens så går det ju genom att fortsätta äta de verksamma. Men annars känner jag inte till något mirakelpiller för att skjuta upp mensen.
Citera
2011-05-02, 19:31
  #3
Medlem
TheDivineMissMs avatar
Ring till barnmorskan och be att de skriver ut tabletter.. Minns inte namnet, men de kostar typ 50 spänn. Man börjar några (2-4) dagar innan man ska ha mensen och fortsätter så länge man vill skjuta upp den, men max 10-14 dagar (osäker på dagarna, men ungefär). Man tar 2 om dagen med ca 12 timmars mellanrum
Citera
2011-05-02, 20:56
  #4
Medlem
kvistlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDivineMissM
Ring till barnmorskan och be att de skriver ut tabletter.. Minns inte namnet,

Primolut-Nor.
Citera
2011-05-03, 18:28
  #5
Medlem
Tack! Får hoppas att man får dom i tid då..
Citera
2011-07-27, 18:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDivineMissM
Ring till barnmorskan och be att de skriver ut tabletter.. Minns inte namnet, men de kostar typ 50 spänn. Man börjar några (2-4) dagar innan man ska ha mensen och fortsätter så länge man vill skjuta upp den, men max 10-14 dagar (osäker på dagarna, men ungefär). Man tar 2 om dagen med ca 12 timmars mellanrum

Minns inte heller vad tabletterna heter, men har också ätit dem Började äta 3 dagar innan jag skulle ha min beräknade mens, sen åt jag dom i ca 10 dagar tror jag det var... Fungerade utmärkt!
Citera
2012-04-27, 03:33
  #7
Medlem
Jag har en fråga angående detta. Min tjej har inte börjat med P-piller än men ska börja, hon skulle behöva skjuta upp den. Hur länge måste man ha gått på det för att kunna göra det? Vi ska träffas just när hon har mens och skulle vilja köra utan kondom så primolut är inte ett alternativ.
Citera
2012-04-27, 03:45
  #8
Medlem
Dixits avatar
Cyklo f, är receptfritt och funkar bra!
Citera
2014-03-25, 11:19
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kvistlack
Primolut-Nor.
Kan nån säga ställen som skriver ut utan undersökning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback