2011-05-03, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArkivN
Du har aldrig tagit ut mer kontanter än veckopengen från mamma va?
jo, jag har tagit ut ganska mycket pengar. antagligen mer än vad du har/någonsin kommer att göra.
visste du inte att man kan ta ut 1.2 miljoner på en gång från sitt eget konto?
IQ-0 beskrivning:
Du ringer till banken och säger att du vill göra ett uttag på 1.2 miljoner från ditt bankkonto.
När banken har pengarna går du dit och tar ut alla pengarna PÅ EN GÅNG.
Citera
2011-05-03, 16:37
Medlem
Fatalinations avatar
Om du verkligen hade fått in dessa 1.2 miljoner så hade du inte gjort en Flashbacktråd om det. För det finns tillräckligt många 'Om du vaknar upp en dag och det finns (SUMMA) på kontot' att läsa igenom och få tillräckligt med kunskap om påföljder om du satte sprätt på pengarna...
Citera
2011-05-03, 16:40
Medlem
killen30s avatar
Pengarna är inte ts:s, kommer aldrig va det heller. Banken kommer snart eller redan ta tillbaka pengarna. Och alla pengar som är bort kommer ts få betala tillbaka och säker får skit för det med. Sen finns det inget som heter i godtro längre. Sen,kul att ta av millen och det är maffians knark-pengar...
Citera
2011-05-03, 16:45
Medlem
Jeroms avatar
en polare fick in 80 k på sitt konto...han rörde dom inte men kontaktade inte eller banken...tror dom låg där i 5 månader innan dom huxflux försvann...dock tod dom bara 80 000..inte kronorna dessa hade genererat i ränta
Citera
2011-05-03, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
1,2 mille är småpengar i det stora hela, Ett par årslöner är det absolut INTE värt att riskera något för.
ts tjänar 5000 i månaden. det är snarare 20 årslöner för honom.
och det beror väl på vad straffet är om man vill riskera nåt. tror inte att han blir dömd för något allvarligt så länge han inte sätter sprätt på pengarna faktiskt. normannen som nån länkade till hade ju spelat bort 400 papp på poker och han blev ju bara dömd att betala tillbaka pengarna.
Citera
2011-05-03, 16:52
Medlem
Men är du kry eller? Klart som fan att du inte får behålla några 1.2 mille. Ring banken och hoppas dom belönar dig med en hundring eller 2 eller vänta nån dag så upptäcker dom det själva. Va tror du?
Citera
2011-05-03, 16:59
Medlem
Davideks avatar
edit 2

Idag, 3 maj ligger pengarna kvar på kontot

Tänker alltså inte spendera de sålänge utan låta de ligga till banken eller någon annan kontaktar mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Min kontakt på Nordea kollar detta idag. H*n kan enkelt söka ut belopp/transaktioner beroende på storlek och tid

Gör så. Och ditt försök till att låta bad ass gick väldigt dåligt.

Citat:
Ursprungligen postat av scrosh
Skulle fortfarande vilja ha bevis, ett print skulle inte vara helt fel.

Finns redan, kolla runt.

Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
Du hatar personer som kör bankomatköer??

Du kommer bli biten i arslet med 99% säkerhet. Det är nog bäst att du flyr landet

som gör ska det stå såklart

Citat:
Ursprungligen postat av JWnomercy
Jag minns när min polares morsa för fem år sedan fick en smärre chock när hon kollade på sitt konto. Minns dock inte den korrekta summan men det rörde sig om nio siffror. Hon ringde direkt polisen och berättade och tydligen hade någon gjort nåt fel när barnbidrags pengarna skulle överföras, så allt kom till min polares morsas konto.
Hon fick förresten en hundring för besväret

En hundring och 1,2 miljoner är en liten skillnad dock
Citera
2011-05-03, 17:06
Medlem
Pengar som är felinsatta på ditt konto är inte dina.

Jag vet inte hur det fungerar, men jag skulle köpa någonting som med säkerhet går upp bara några procent, sedan sälja av ganska direkt. Säkert olagligt det med, men ändå
Citera
2011-05-03, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Pengar som är felinsatta på ditt konto är inte dina.

Jag vet inte hur det fungerar, men jag skulle köpa någonting som med säkerhet går upp bara några procent, sedan sälja av ganska direkt. Säkert olagligt det med, men ändå
Högriskaktie eller guld ?!
Citera
2011-05-03, 17:12
Medlem
toby79s avatar
Ta ut lite av dina egna pengar och se till att du får kontoutdrag. Sedan kan du "råka" tappa det framför någon pudding vid bardisken. Sen ska du få se att det blir åka av.
Du behöver inte ens yppa ett ord om saken,, brudar och siffror dras till varandra.
Citera
2011-05-03, 17:19
Medlem
Poita_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davidek
edit 2

Idag, 3 maj ligger pengarna kvar på kontot

Tänker alltså inte spendera de sålänge utan låta de ligga till banken eller någon annan kontaktar mig.

Gör så. Och ditt försök till att låta bad ass gick väldigt dåligt.

Finns redan, kolla runt.

som gör ska det stå såklart

En hundring och 1,2 miljoner är en liten skillnad dock
Varför inte få ut så mycket pengar som går?

Antingen ta ut så mycket som går eller köp guld för så mycket som går, högsta gränsen är antagligen högre om du köper något istället för att ta ut cash så kör på det. Köp guld eller någon tavla eller något för så mycket som gränsen tillåter. Göm denna sedan i skogen.

Mitt i natten kan du gå ut till din bil och slå sönder rutan och bryta upp låset.

Anmäl guldet/tavlan/-- stulet.

I rätten säger du att du glömde kvar guldet/tavlan/-- i bilen när du gick och la dig.

Win!

Det kan ju knappast vara olagligt att vara lite virrig med hur mycket pengar man har, du borde ju kunna hävda att du trodde att det var dina, av någon anledning.
Citera
2011-05-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poita_
Det kan ju knappast vara olagligt att vara lite virrig med hur mycket pengar man har, du borde ju kunna hävda att du trodde att det var dina, av någon anledning.

Fast det är olagligt, man är återbetalningsskyldig för felinsättningar på ens konto.

Jag jobbar på ett finansinstitut och hänt att vi fått skicka ut kravbrev för sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in