Citat:
Ursprungligen postat av PonDiGaza
Vet faktiskt flera mörkhyade som är bra pappor!
Jag också. I Hollywoodfilmer och teveserier. Där är alla svarta hederligheten själv, familjefädrer som omhuldar WASP-ideal, medan vita är skurkar.
Men... och det här tar emot... jag måste berätta en hemlighet för dig: det du ser på film är INTE sant.
Svarta barn - oavsett land - lever ofta utan sin biologiska far. Bara i min hemstad vet jag flera vita (fläskiga) kvinnor som har rasblandat med negrer - och INGEN av dem har mannen i huset längre. Det är så förutsägbart att det nästan är komiskt.
Och som vi alla vet så får ensamstående barn den absolut sämsta starten i livet, sämst förutsättningar. De utgör minst 70% av internerna i fängelserna, dessa barn till ensamstående mammor. Och det är inte konstigt, för även utan den svaga utgångspunkten som ett enmanshushåll är så har vi två faktorer till som brukar främja en brottslig karriär:
Mamman är korkad. Hon är vitt slödder i 99% av rasblandarfallen. Barnet ärver således denna ringa intelligens, och låg intelligens är intimt förknippad med brottslighet.
Pappan är... neger. Med allt vad det innebär: tendens till lägre IQ och sämre impulskontroll.
Så... ett rasblandarbarn blir snabbt i livet ett skilsmässobarn, och pappan försvinner. Barnet har låg IQ i arv från sin mor och far, plus illvilliga negergener som kommer att ställa till det för mulatten i ett vitt samhälle.