2011-05-27, 18:20
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitten_
Är det någon som vet om de nya "slim"-Xboxarna kommer med en HDMI-kabel? Känns osannolikt, men man vet aldrig. Kan även fråga samma sak om PS3:an. Står lite i valet och kvalet just nu, har en 360 ståendes hemma i Sverige, och alla mina polare hemma har 360, men mina vänner här i USA har PS3r... Men det lutar mest åt en Xbox. Störande är dock prisskillnaden på $100 mellan 4- och 250 gb-versionen, skulle ju vara trevligt med något mittemellan där. Men om en HDMI-kabel skulle komma med 250 gigs-versionen så skulle det nog vara en fair deal...

En HDMI-kabel kostar några tior, köpte själv en nyligen som gick på 17:- eller något i den stilen inkl. frakt. Fungerar alldeles utmärkt. Du köper inte 250GB-versionen, du köper 4GB & köper sedan en 250GB hårddisk från Hong Kong för ~$50. Det är normala WD-diskar i dem, så ingen skillnad mot original förutom Microsoft-skatten.
Citera
2011-05-27, 20:51
Medlem
Bj_o_rns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Folk ger rekommendationer som att man ska köpa sin konsol beroende på vem som har mest exklusiva titlar.

Varför gör folk kopplingen att exklusiva titlar på något sätt skulle stå för kvalitet?

Finns inget som säger att exklusivitet är bättre eller roligare.

Ska man köpa en konsol då köper man den som ens polare har, det är så enkelt. Har man inga polare då tittar man på hur man spelar och vilka spel man gillar, sen tar man ett beslut.

Då jag likagärna spelar på PCn så köper jag konsol endast för att kunna spela de spel som ser intressanta ut som inte finns till PC. Jag hade lika gärna kunnat säga att det finns fler spel som intresserar mig till PS3 än till Xbox360. Alltså tittade jag på vilka spel jag gillade och tog ett beslut!
Citera
2011-05-29, 01:31
Medlem
ODHGABFEs avatar
Tänkte kolla om någon kunnande inom ämnet kunde hjälpa mig med rekommendationer för vilket headset jag ska köpa (helst trådlöst).
Spelar nästan enbart FPS och därför jag tänkte investera i ett riktigt headset, så man kan få bästa ljudkvalité och kunna vara en riktig soundwhore

Kollat på dessa:
Turtle Beach Ear Force X31 (ca pris 999kr)
Logitech Wireless Headset F540(ca pris 1490kr)
Razer Chimaera T2 Wireless Headset (ca pris 1490kr)
Tritton AX Pro 5.1 Dolby D Headset (ca pris 1900kr)

Hur brukar kvaliteten vara på dessa? Både ljudmässigt och livslängd på lurarna.

Den som ger mig mest "ha-begär" är Tritton lurarna. Riktigt porriga och 5.1 ljud, men 2000 spänn är nog fan inte värt för ett par lurar, eller?
Citera
2011-05-29, 11:07
Medlem
Stance7331s avatar
Om det är till PS3 så verkar dessa riktigt härliga: http://blog.us.playstation.com/2011/...oming-for-ps3/ Kommer ut snart.
Citera
2011-05-30, 00:00
Medlem
kitten_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
En HDMI-kabel kostar några tior, köpte själv en nyligen som gick på 17:- eller något i den stilen inkl. frakt. Fungerar alldeles utmärkt. Du köper inte 250GB-versionen, du köper 4GB & köper sedan en 250GB hårddisk från Hong Kong för ~$50. Det är normala WD-diskar i dem, så ingen skillnad mot original förutom Microsoft-skatten.

Tack för tipset!

Vilken djävulsk skillnad det var i pris på en HDMI-kabel på Amazon och Best Buy. Kan få en på Amazon för 4 dollar i jämförelse med Best Buys billigaste som kostar $30. Fyfan!
Citera
2011-05-30, 00:06
Medlem
mich0594s avatar
Beror på vad du ska göra med konsollen. Du ska antagligen spela? Om så är fallet råder jag dig till att inskaffa ett Xbox 360 därför att ALLA multiplattsform spel är bättre på Xbox 360 än vad de är på PS3. Xboxet hanterar spelen bättre än PS3. PS3 har blue-ray dock. Detta gör att spel som kräver större utrymme får plats på 1 skiva medans xboxet måste ha 2-3 skivor.

Har du höga krav på online-spelandet ska du köpa ett Xbox 360. Det kommer kosta dig 500 kr/året men så jäkla värt det. Särskilt FPS då det laggar sönder på PS3. Internet till xboxet är 10 gånger bättre.
Citera
2011-05-30, 07:31
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mich0594
Beror på vad du ska göra med konsollen. Du ska antagligen spela? Om så är fallet råder jag dig till att inskaffa ett Xbox 360 därför att ALLA multiplattsform spel är bättre på Xbox 360 än vad de är på PS3. Xboxet hanterar spelen bättre än PS3. PS3 har blue-ray dock. Detta gör att spel som kräver större utrymme får plats på 1 skiva medans xboxet måste ha 2-3 skivor.

Har du höga krav på online-spelandet ska du köpa ett Xbox 360. Det kommer kosta dig 500 kr/året men så jäkla värt det. Särskilt FPS då det laggar sönder på PS3. Internet till xboxet är 10 gånger bättre.
jag får en känsla här av att du inte spelat ps3. jag själv känner inte igen 1 enda problem du nämner här. jag ser inte varför nu spelen skulle vara bättre på 360 :/ själv tycker jag pasten är likdan på båda enheterna. allt i slutändan hamnar i hur kontrollen är. vissa tycker bättre om ps3 kontrollen medans andra tycker bättre om 360 kontrollen. sen har vi dom som tycker live är bättre än PSN för dom extra funktionerna live har. men dom skiter jag i. för det går fortfarande bra att spela på ps3. Framerate drops har jag fått både på PS3 och 360, så att detta skulle vara något fenomen för ps3 är ju bara BS från din sida

edit: sen så är vissa såna fanboys så dom inte kan se 1 enda bra sak med den andra konsollen. tror du klassar in där
Senast redigerad av StoffeAPBT 2011-05-30 kl. 07:34.
Citera
2011-06-08, 23:49
Medlem
Doktor.Hong.Kongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asrealasitgets
Men , om man skulle lyfta på xbox 360 slim när ett spel är igång så går hela skivan sönder som är i har jag hört

Nej, skivan går inte sönder. Om mina skivor inte är gjorda av titan eller dylikt då

(obs, kan vart tur med)
Citera
2011-06-09, 22:03
Medlem
asrealasitgetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.Hong.Kong
Nej, skivan går inte sönder. Om mina skivor inte är gjorda av titan eller dylikt då

(obs, kan vart tur med)
Har redan pajjat en skiva jag skulle flytta mitt xbox så börja antagligen cd:n innuti vingla och blev helt repad som tur var så var det någon dålig B-film innuti
Citera
2011-06-10, 10:03
Medlem
rammzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
http://www.discshop.se/spel/playstat...&utm_campaign=

Denna borde väl fungera till ett PS3?

Även de moderna PS3 har väl uttag för handkontroller eller kan man bara köpa trådlöst? Tänker överraska brorsan nämligen och då blir det en budgettkontroll tyvärr då min ekonomi för närvarande inte tillåter mer...

Jag köpte två precis sådana men knapplayouten var galen från start. RT låg där "trekant" skulle ligga och liknande saker.
Citera
2011-06-12, 03:09
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus

Med tanke på att det skiljer mindre än $50 mellan 4GB och 250GB-varianterna så är det inget bussigt råd....
Citera
2011-06-12, 03:13
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asrealasitgets
Har redan pajjat en skiva jag skulle flytta mitt xbox så börja antagligen cd:n innuti vingla och blev helt repad som tur var så var det någon dålig B-film innuti
om man nu ska vara tvungenatt flytta på den när den är på ska man inte skaka på den. vilket nästan lär ha hänt här. då när jag ägde xbox kunde flytta på den när den var igång utan några repor. fast jag lyfte ju försiktigt oxå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in