2018-09-30, 13:13
Moderator
^Eazs avatar
Sammanfogade en tråd in i den stora tråden om köpråd
/Mod
Citera
2018-10-11, 19:41
Medlem
Hej Jag ska köpa en dator till min son. Han spelar mest fortnite. Är detta en bra dator för rätt pris? Det ingår skärm,tangentbord och hörlurar.

Datorkomponenter:
Grafikkort - GTX 960
Processor - AMD FX-6300
RAM-Minne: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600MHz (DDR3)
Hårddisk - 1 TB
Moderkort Asus AM3+
Processorkylare,. Cooler Master Hyper 212 Evo
Chassi: Corsair Carbide 100R

Finns även ett mekaniskt tangentbord - Corsair K70 och spelskärm, Asus VN247H - båda är i bra skick!
Citera
2018-10-11, 19:41
Medlem
Priset är 4500kr
Citera
2018-11-21, 10:47
Medlem
Funkar förljande specs till Minecraft och Fortnite?
Tänker mest på grafikkortet, eller är det okej?

PROCESSOR:AMD QUAD-CORE A8-6500 3.5 GHZ
INTERNMINNE:4 GB DDR3
HÅRDDISK:250 GB 3,5"
HÅRDDISKTYP:SATA
GRAFIKKORT:AMD RADEON HD 8570D

tacksam för svar
Citera
2018-11-21, 13:31
Medlem
Jag tar gärna emot Black Friday- eller liknande klipp på budgetgamingdatorer här... mvh
Citera
2018-12-02, 15:54
Medlem
Hwals avatar
Är ett stort tvspels fan och alltid varit, därför måste jag skamset fråga här men Nintendo har fan i mig komplicerat till det med switchen.

Jag skall köpa en switch i julklapp och skall ha med mario party. Men dey kan man ju inte spela ensam, men det finns flera olika tillbehör.

Måste jag köpa en Joy-Con extra (900 spänn!!) Eller kan jag använda mina wii kontroller som på Wii U? Jag ser att man kan köpa en halv joy con till 600. Vad skall man med en halv kontroll till? Jävligt märkliga saker det här. Ser också att man ha en slags gamecube liknande kontroll, fungerar väl antagligen inte till Mario Party utan mer för spel som Super Smash..
Citera
2018-12-03, 00:45
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Är ett stort tvspels fan och alltid varit, därför måste jag skamset fråga här men Nintendo har fan i mig komplicerat till det med switchen.

Jag skall köpa en switch i julklapp och skall ha med mario party. Men dey kan man ju inte spela ensam, men det finns flera olika tillbehör.

Måste jag köpa en Joy-Con extra (900 spänn!!) Eller kan jag använda mina wii kontroller som på Wii U? Jag ser att man kan köpa en halv joy con till 600. Vad skall man med en halv kontroll till? Jävligt märkliga saker det här. Ser också att man ha en slags gamecube liknande kontroll, fungerar väl antagligen inte till Mario Party utan mer för spel som Super Smash..

Dina Wii-handkontroller går inte att använda till Super Mario Party, en halv joy-con ses ju som en handkontroll till Super Mario Party. Jag tror det bara är joy-cons som går att använda till Super Mario Party. Spelet säljs i en bundle (då ingår det två joy-cons) men den kostar strax över 1000 kronor.
Citera
2018-12-03, 19:44
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Dina Wii-handkontroller går inte att använda till Super Mario Party, en halv joy-con ses ju som en handkontroll till Super Mario Party. Jag tror det bara är joy-cons som går att använda till Super Mario Party. Spelet säljs i en bundle (då ingår det två joy-cons) men den kostar strax över 1000 kronor.

Okej, tusen tack. Helt ärligt så är detta skitdyrt och väldigt förvirrande. Börjar tveka lite.
Citera
2018-12-04, 01:54
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Okej, tusen tack. Helt ärligt så är detta skitdyrt och väldigt förvirrande. Börjar tveka lite.

Super Mario Party Bundle med joy cons är ju lite billigare på Amazon. https://www.amazon.co.uk/Super-Mario...o+party+switch Men jag är osäker på om den hinner komma i lager innan Jul. En Switch går ju att hitta för 2900 kr om man hittar den rea, så då kanske det inte blir så farligt dyrt.
Citera
2018-12-12, 15:08
Medlem
SmutsigSockas avatar
Hejsan!

Nu är det snart jul, efter jul kommer mellandagsrean, i vår släpps förhoppningsvis "Last of Us: Part II".
Det är ett spel som både jag och min sambo sett framemot sedan första spelet.

Så nu blir vi tvungna att köpa ett ps4, hade egentligen tänkt vänta tills ps5 släpps.
Men det kan inte hjälpas, vi måste spela "LoUII" så fort det kommer.

Så frågan är om vi ska köpa ps4 slim eller ps4 pro i mellandagarna?
Vi har varken en tv/projektor som har 4k upplösning, så det känns onödigt med pro?
Troligtvis kommer vi inte köpa så många andra spel till konsolen.
Så det lutar åt slim?

Är det verkligen värt att köpa pro för att få lite mer fps och flyt?

TL;DR Ps4 Slim vs Ps4 Pro?
Citera
2018-12-12, 15:17
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsigSocka
Är det verkligen värt att köpa pro för att få lite mer fps och flyt?
Skulle säga ja. När du kollar på totalkostnaden över konsolens livslängd med spel, PS Live, extra handkontroll etc så är skillnaden Pro vs vanliga inte så stor. Och Pro är vad, tre gånger snabbare?
Citera
2018-12-12, 15:56
Medlem
SmutsigSockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Skulle säga ja. När du kollar på totalkostnaden över konsolens livslängd med spel, PS Live, extra handkontroll etc så är skillnaden Pro vs vanliga inte så stor. Och Pro är vad, tre gånger snabbare?

Jag kommer ju spela ett, max tre spel på den här konsolen innan ps5 släpps.
Vart får du siffran tre gånger snabbare ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in