• 3
  • 4
2011-05-17, 19:58
Medlem
MarxWebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Linux/Ubuntu för fattiga människor eller de som vill sticka ut ?

Jag undrar om det är som jag misstänker. de jag vet som använder Linux är fattiga eller nördar inget ont om dessa men det känns som om manliga oskulder i 25 års åldern är den vanligaste användaren av linux.

Jag är:
* fattig
* vill sticka ut vill jag väl inte. men visst, jag har inget emot att inte passa in i mallen.
* nörd(ig). beror lite på vad du menar med nörd. om du menar en sådan fördom att en nörd är en som sitter vi datorn hela dagarna, är finnig, bor i sina föräldrars källare och det närmaste en fitta människan kommit var när den föddes så: NEJ! däremot läser jag serier, sjukt nördig vad gäller musik (framförallt metal & punk), bdsm-nörd etc.
* 27 år och har inte varit oskuld på 10+ år

Jag började använda linux för ~5 år sedan när min XP-dator hade kraschat för 10e gången och en kompis berättade om linux för mig. Den kompisen installerade Ubuntu på min dator och sen dess har jag inte haft Windows på någon av mina datorer, för jag är helt enkelt så jävla nöjd med linux! Så jag använder linux av praktiska skäl!
2011-05-17, 20:09
Medlem
Merkwurdigliebes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Varför behöver man inget antivirusprogram samt brandvägg till Ubuntu?

/neger-oskuld-windows användare
Brandvägg behöver man; men man behöver inte antivirus eftersom filer inte kan köra sig själva hur som helst som på Windows utan att du först ger dem tillåtelse till det. Däremot ska man ju inte (läste jag någonstans) ladda ned en massa mystiska .deb-filer som man inte vet vad de gör och installera dem i hopp om att de inte har sönder något, men det säger ju nästan sig självt.
2011-07-14, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Tror du seriöst att jag skulle vara under 18år? Jag har använt olika former av *nix system de senaste 7-8 åren. Som sagt, som man ställer frågor får man svar för inte fan kan någon tro att mullenö är seriös. Någonsin.

Du är en man med stora begränsningar samt fördomsfull som få enligt mig, Linux verkar vara populärt bland begåvade wannabees.
2011-07-15, 00:56
Medlem
Questos avatar
Citat:
Du är en man med stora begränsningar samt fördomsfull som få enligt mig, Linux verkar vara populärt bland begåvade wannabees.

Jag tar isch parti, det var du som började med påhoppen och får därför vara redo och öppen för den slags respons du fick.

Jag använder linux för att jag kan kräma ut mer prestanda ur min laptop jag fick från den tid jag gick i gymnasiet samt med alla diverse verktyg kunna få ut mer av batteriet. Är det nördigt? - Ubuntu och de "stora och välkända" behöver inte vara de, men när man bootar in i sitt nya OS och måste konfa en sju-helvetes massa grejjer bara för att få ett fungerande system man är nöjd med så börjar det kanske tänja på gränsen vad som är nördigt?

Jag tycker det är väldigt intressant att få ta reda på hur systemet fungerar och hoppas att min tid i *nix ska stärka mina kunskaper om datorer!

(ps, no hard feelings mullenö)
2011-07-15, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Questo
Jag tar isch parti, det var du som började med påhoppen och får därför vara redo och öppen för den slags respons du fick.

Jag använder linux för att jag kan kräma ut mer prestanda ur min laptop jag fick från den tid jag gick i gymnasiet samt med alla diverse verktyg kunna få ut mer av batteriet. Är det nördigt? - Ubuntu och de "stora och välkända" behöver inte vara de, men när man bootar in i sitt nya OS och måste konfa en sju-helvetes massa grejjer bara för att få ett fungerande system man är nöjd med så börjar det kanske tänja på gränsen vad som är nördigt?

Jag tycker det är väldigt intressant att få ta reda på hur systemet fungerar och hoppas att min tid i *nix ska stärka mina kunskaper om datorer!

(ps, no hard feelings mullenö)
Klart att du tar isch parti han e ju moderator och du vill ju vara till lags , Linux i all ära men jag undrar om inte Bill Gates Windows är ett bättre val. Bill är en av världens bästa människor, gåvor forskning mm mm.
2011-07-15, 01:03
Medlem
Questos avatar
gick tillbaka till första sidan och bekräftade att visst, han var moderator. dock inte varför jag tog hans parti.

Bill Gates är bra, han är smart och häftig. Men Linus Torvalds är en helt reko gubbe han med, kanske inte lika rik bara
2011-07-15, 07:52
Medlem
hashs avatar
Citat:
Klart att du tar isch parti han e ju moderator och du vill ju vara till lags , Linux i all ära men jag undrar om inte Bill Gates Windows är ett bättre val. Bill är en av världens bästa människor, gåvor forskning mm mm.

Efter att jag har läst genom hela tråden, så har jag reflekterat över att inga svar verkar passa in på din fördomsfulla beskrivning. Eller tror du att de som passar in i din beskrivning inte svarar och sitter kodar för att få ihop pengar till sitt leverne?

Varför är Windows bättre, varför tror du att Windows är bäst för alla?
Tänk igenom ditt svar.

När det gäller mig själv så arbetar jag som utvecklare inom affärssystem och har använt linux sen mitten av 90-talet, jag är varken 25år eller fattig.
Jag använder både Windows, Linux och Unix på jobbet, men privat använder jag endast Linux mest av bekvämlighetsskäl. Jag spelar inga spel......därav inget behov av Windows.
2011-07-15, 08:16
Medlem
blueCommands avatar
Trams-tråd som har blivit ytterligare en "Linux vs Annat"-tråd.

flock(0, LOCK_EX); och kastar bort STDIN.

/Mod
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in