Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-17, 09:54
  #553
Medlem
tarsiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Inlägg 7 och 8 -> (FB) Byte av användarnamn w7?
Tack så mycket.
Citera
2016-09-27, 22:55
  #554
Medlem
Har MS word 2016 som och ska göra flera recept. Utformingen är rätt enkel, överst en rubrik. Sen två kolumner med ingredienser samt utförande.

Eftersom man inte kan formatera text på Flashback kommer här ett oformaterat exempel.
Rubrik på receptet
Ingredienser Utförande
Morot 1. sdf sdfsf sdf
Banan 2. dfsdflksdflmsdfs df
Kött 3. dfsdf sdfsdf sdf

Testade först med tabeller men eftersom det är rätt många recept märkte jag det blev ett helvete när jag skulle byta plats på dem. Marginalerna förstördes etc.

Testade även tabbar men problemet var att tabben inte följde med när jag skulle skapa ett nytt recept.

Några tips?
Citera
2016-09-28, 09:16
  #555
Medlem
Kan man skapa en egen mall för tabeller? Har flera tabeller som ska se lika ut. När jag gör en ny vill jag bara kunna trycka på en knapp så får den formatering som övriga tabeller. När mallen ändras ändras även alla tabeller som har den mallen. Jämför med hur rubriker i Word fungerar, men vill ha det så för vissa tabeller.
Citera
2016-09-28, 12:14
  #556
Medlem
I en tabell kan man lägga till header (finns en kryssruta att markera rad som header). Vad är det bra för? Varför inte bara lägga egen style på den raden eller en form av rubrik?
Citera
2016-10-03, 21:10
  #557
Avstängd
Hej! sitter och har problem som fasen med word. Jag ska alltså skriva en uppsats och behöver använda mig utav lite bilder och givetvis måste allt se snyggt ut. Problemet är ju att Word är ju låst så bilder kan ju bara placeras på ett visst sätt? Jag vill t.ex ha en Stor logga med KTH uppe i högra hörnet och sen vill jag ha en bild som täcker en hel sida osv!

TL;DR Hur låser man upp formatet på word så man frigör möjligheten att flytta och placera bilder/text precis som man själv vill?
Citera
2016-10-31, 13:47
  #558
Avstängd
På något vänster har språket där jag skriver blivit inställt till att vara engelska så det är massa röda understreck på alla ord. Hur ändrar jag det till svenska igen? Själva Word är på svenska men där man skriver är det inställt på att det ska vara engelska..
Citera
2016-10-31, 23:32
  #559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WayneClooney
På något vänster har språket där jag skriver blivit inställt till att vara engelska så det är massa röda understreck på alla ord. Hur ändrar jag det till svenska igen? Själva Word är på svenska men där man skriver är det inställt på att det ska vara engelska..
Citat:
Ursprungligen postat av WayneClooney
På något vänster har språket där jag skriver blivit inställt till att vara engelska så det är massa röda understreck på alla ord. Hur ändrar jag det till svenska igen? Själva Word är på svenska men där man skriver är det inställt på att det ska vara engelska..
Jag har svensk Word 2010 installerad i min windowsdator och där finns en knapp för byte av språk längst ner i fönstret.

Med svenska och engelska installerat byter mitt Word dessutom automatiskt till svensk eller engelsk rättstavning i realtid och i samma dokument beroende på vilket språk jag skriver.

Annars kan du alltid fixa med språkinställningarna under Arkiv -> Alternativ -> Språk

HTH
Citera
2016-11-05, 15:19
  #560
Medlem
Gefos avatar
Stavningskontrollen vägrar byta språk
Jag har Office 365 och rättstavningskontrollen envisas med att tro att jag skriver på tyska. Att byta till svenska går inte, heller inte att välja bort stavningskontrollen.
Det spelar ingen roll hur många gånger jag går in och byter språk till svenska, det blir tysk stavningskontroll ändå.
Citera
2016-11-06, 10:02
  #561
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefo
Stavningskontrollen vägrar byta språk
Jag har Office 365 och rättstavningskontrollen envisas med att tro att jag skriver på tyska. Att byta till svenska går inte, heller inte att välja bort stavningskontrollen.
Det spelar ingen roll hur många gånger jag går in och byter språk till svenska, det blir tysk stavningskontroll ändå.

Testa att kolla in den här artikeln för att se om det som beskrivs där fungerar.
Citera
2016-11-13, 09:03
  #562
Medlem
Hur delar man upp sin text i word 2010
Försöker dela upp min text i 2 delar på en a4.

Dela text kan jag göra men inte som jag vill.
Jag vill ha en viss typ text på vänstra halvan och en annan typ av på högra sidan.

Den texten som är längst fortsätter sedan på vänster sida efter har varit på höger sida på första bladet.
Det blir jättedumt utan jag vill ha samma text bara på höger även efter flera blad.
Citera
2016-11-16, 20:05
  #563
Medlem
Hur tömmer jag hela autokorrigeringen utan att behöva rensa manuellt.
Citera
2016-11-25, 11:12
  #564
Medlem
Jag har installerat ett nytt teckensnitt på min mac och ska använda det i word. När jag skriver med normalt radavstånd så är det delar av texten som inte syns (se de två övre raderna i bilden) när jag ändrar radavståndet så syns det däremot (de två nedre raderna i bilden). Men nu vill ha normalt radavstånd så att textens "snirklar" går in i varandra. Hur löser jag det?

https://www.flashback.org/leave.php?...Fusp%3Dsharing
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback