Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-09, 20:48
  #565
Medlem
Laxons avatar
Jag hade blivit fantastiskt glad om något flashback-geni kunde ge mig en lösning på följande förslag:

Finns det ett kortkommando för att göra text i Word till ett specifikt font (e.g. Times New Roman, 12p, 1,5 radavstånd, svart textfärg etc)? Det gäller alltså när jag vill klistra in text från andra Word-dokument, PDF-filer eller nätet; jag klistrar in, för att sedan markera allt och manuellt ändra dess font till det som resten av dokumentet är i. Det känns väldigt... Analogt. Och det är tidskrävande.
Om jag inte misstar mig så sitter med Word 2015 om det har någon betydelse.
Citera
2017-01-11, 01:58
  #566
Medlem
Hej, jag har problem med en dator där några doc-filer inte visare texten korrekt. Originaltexten är ersatt med olika symboler och tecken. Jag har prövat olika program som kan återställa och reparera skadade dokument. Och programmen rapporterar att det hela var "successful! men när jag öppnar dokumenten är texten fortfarande förvanskad. Det är samma konstiga tecken och symboler.

Inte heller om jag öppnar dokumenten i Anteckningar och väljer olika encoding blir det någon ändring. Inte heller att spara dokumenten som txt, rtf ger någon ändring. Användaren påstår dokumenten förändrades när han skulle skicka dem i Windows Live Mail.

Något förslag på vad felet kan vara? Är det virus som ändrat texten?
Citera
2017-01-16, 21:39
  #567
Medlem
En designfråga. I Word 2016 får jag grå färg i "Word sparar". Hur byter jag färg?
Citera
2017-01-19, 16:38
  #568
Medlem
Har även ett annat problem. Uppdaterade till Word 2016. Ganska få språk finns installerade, men bland dem finns av någon anledning djiboutiskt afarspråk. Varför?
Citera
2017-02-03, 20:08
  #569
Medlem
Stort behov utav microsoft word, allt jag skall skriva är ett CV. Känns ovärt att köpa hela paketet för att skriva ett CV, finns det något annat alternativ som är billigare som jag hade kunnat göra?
Finns det annars andra exempel på program jag hade kunnat använda mig av?

Tack på förhand
Citera
2017-02-23, 14:56
  #570
Medlem
Hur tömmer jag hela autokorrigeringslistan på en gång, och börjar om från början? Trött på att tömma den manuellt, ord för ord.
Citera
2017-03-05, 19:18
  #571
Medlem
Jag har gjort en massa färgdiagram som jag nu vill klistra in ett annat dokument som en bild. Jag kör "copy" och sedan "paste special" och väljer "Picture Enhanced Meta File" och får en helt förskjuten bild. På ovansidan är det en stort, blankt stycke, oh nedre delen av dokumentet är helt avskuret. Hur ordnar jag detta??
Citera
2017-03-06, 15:19
  #572
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoglyftarkaninen
Stort behov utav microsoft word, allt jag skall skriva är ett CV. Känns ovärt att köpa hela paketet för att skriva ett CV, finns det något annat alternativ som är billigare som jag hade kunnat göra?
Finns det annars andra exempel på program jag hade kunnat använda mig av?

Tack på förhand

Sitter i samma sits - finns det några vettiga gratisalternativ till MS Word ni kan rekommendera? Kör medvetet Windows 7.0 eftersom jag inte orkar med de nyare versionerna.
Citera
2017-03-09, 22:41
  #573
Medlem
Marionettes avatar
Akut hjälp önskas! Om jag har flera olika Word dokument som alla fyra innehåller fotnoter och om jag nu vill sätta dom alla i ETT och samma dokument. Hur gör jag. Tänkte att markera för att kopiera och klistra in skulle funka men det gör det inte för fotnoterna följer inte med! Hur gör man!?

Nevermind. Jag lyckades hitta det!
__________________
Senast redigerad av Marionette 2017-03-09 kl. 23:04.
Citera
2017-03-13, 20:30
  #574
Medlem
Hur omformaterar jag datum?

2017-03-13 skall bli 13 mars 2017

och så liknande
Citera
2017-03-20, 14:07
  #575
Medlem
CharonsObols avatar
Ta bort vit kant i Word

Har försökt ta bort en vit kant i ett Word-dokument i snart ett dygn utan framgång. Känner mig efterbliven. Dokumentet i fråga har inte någon kant, men när jag vill skriva ut eller spara dokumentet som en PDF-fil så dyker den äckliga vita kanten upp igen (se här). Någon som vet hur man blir av med den? Tack på förhud.
Citera
2017-03-20, 14:13
  #576
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharonsObol
Har försökt ta bort en vit kant i ett Word-dokument i snart ett dygn utan framgång. Känner mig efterbliven. Dokumentet i fråga har inte någon kant, men när jag vill skriva ut eller spara dokumentet som en PDF-fil så dyker den äckliga vita kanten upp igen (se här). Någon som vet hur man blir av med den? Tack på förhud.
Sätt marginalerna till 0
Troligtvis klarar din skrivare inte att skriva ut det då skrivare normalt sett har en minmarginal på 4-5 mm runt om så du får en vit kant hur du än gör...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback