Citat:
Ursprungligen postat av
Pork-Willis
Ogillar folk som säger att det finns fler filmer innan 2000-talet som är grymt mycket bättre än de efter millenniskiftet... Men kom igen, ni jämför 14 år av film med 80 års filmproduktion.
Jag älskar att se äldre film, absolut och kan tycka att mycket av dagens filmer inte håller samma kvalitet i manusväg som de tidigare. Men om jag jämför låt oss säga 2013 med 1964 så anar jag att 2013 segrar...
1964 hade ju A Fistful of Dollars, Goldfinger, En rövarhistoria och Dr. Strangelove...2013 har haft Wolf of Wall Street, Prisoners, 12 years a Slave och Baksmällan III.
Nu har ju givetvis både 2013 och 1964 sämre och kanske bättre rullar, men ville bara ta exempel om att man inte skall avfärda gamla år. 2013 hade ju t.ex. den sydkoreanska The Attorney som kanske bästa film och är galet bra, men ingen idè att ha den här då knappt någon i Sverige har sett den än.
Men, nej jag kan inte se att 2013 skulle vara nåt bättre än 64, 2013 är också ett ganska dåligt år att välja då det har vart klart sämst utav 2010-tals åren hittills, fast 2014 har vart värst hittills men det är ju inte klart än så det räknas inte. Finns givetvis nyare år som är bättre än 64, men tycker att du nu gav ett ganska dåligt exempel.