Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-29, 10:44
Medlem
KruxaNs avatar
Varför kan inte en del människor se gamla filmer? Jag känner vissa personer irl som inte ens kan se en film från 2005, det är för gammalt för dom och dom säger att dom suger. Anledning: För att det inte finns bra effekter. Vafan?! Vem fan går efter effekterna? Det handlar ju om filmen har ett bra manus och skådespelare. Dom äldre filmerna är ju mycket bättre än dom nya.
Om man jämför filmer från det senaste årtalet så är det ju inte någon som helst skillnad på kvalitén, jämför tex. en komedi film från 2001 och 2011. Skillnad?

Själv är jag en stor film nörd som ser nästan ALLT. Älskar Hitchcocks filmer från 50- och 60-talet. Men ibland så frågar ju polarna om filmer jag rekommenderar och då nämner jag självklart filmer som Rear Window, Psycho, Rosemarys Baby, Gudfadern Del 1 & 2, mfl. Men det är förstås för gammalt för dom. Men det är sånt som jag rekommenderar, jag får ju förstås försöka rekommendera filmer från de senaste åren. Jag har en polare som var väldigt kräsen förut men jag har lyckats att visa 80-tals filmer för honom! Men sen så har man andra polare som inte ens klarar av att se en film från 2005 eftersom det är för gammalt.

Hur tänker dessa människor?
Citera
2011-04-29, 10:47
Medlem
Voodooprastens avatar
Jag förstår inte ens varför man lägger ner tid och diskuterar film med sådana typer.
De flesta vet ändå inte vad man snackar om.
Citera
2011-04-29, 10:47
Medlem
Tomillidoms avatar
Jag tittar mycket på film, jag kan tycka att filmer som e gjorda 2000 o frammåt e okej.
Och det beror väll på att jag värderar kvaliten väldigt mycket i en film.
Citera
2011-04-29, 10:49
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomillidom
Jag tittar mycket på film, jag kan tycka att filmer som e gjorda 2000 o frammåt e okej.

Men handling spelar ingen roll?
Citera
2011-04-29, 10:51
Medlem
KruxaNs avatar
Citat:

Jag säger inte att dom från 2000-talet är dåliga, det finns många bra filmer från 00-talet. Speciellt Nolans filmer. Men de äldre är bättre.
Citera
2011-04-29, 10:52
Medlem
Tomillidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Men handling spelar ingen roll?
Joo de e klart...
Men, ta tillexempel Avatar...
SJUUUUKT bra kvalite.. och så tittar man på handlingen, Exakt som pocahontas (ursäkta stavningen om de e fel). Och visst, sån typ av handling/storyline e fett bra, men man ska inte ha EXAKT samma imo.
Citera
2011-04-29, 10:53
Medlem
Tomillidoms avatar
Dem ända bra gamla filmerna e starWars och Leon.
Citera
2011-04-29, 10:53
Medlem
KruxaNs avatar
Citat:
Joo de e klart...
SJUUUUKT bra kvalite.. och så tittar man på handlingen, Exakt som pocahontas (ursäkta stavningen om de e fel). Och visst, sån typ av handling/storyline e fett bra, men man ska inte ha EXAKT samma imo.

Avatar är en ren jävla ripoff av Dances with Wolves.
Citera
2011-04-29, 10:54
Medlem
Tomillidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KruxaN
Avatar är en ren jävla ripoff av Dances with Wolves.
jajaja whatever, du fattar min poäng
Citera
2011-04-29, 10:58
Bannlyst
det finns bara folk som inte har någon aning om vad som är bra, bara. Gamla filmer är lika bra som nya.
Citera
2011-04-29, 11:01
Medlem
Tomillidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snackskit
det finns bara folk som inte har någon aning om vad som är bra, bara. Gamla filmer är lika bra som nya.
Typ sämsta kommentaren jag läst på länge.
Alla tycker olika.
Citera
2011-04-29, 11:02
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Joo de e klart...

Men det är ju det som är ett så stort fel i dagens filmindustri. Kvalitén prioriteras högre än handlingen.
Till skillnad mot förr så satsade dom tvärtom och fick bättre resultat.

Numera görs det väldigt mycket remakes också, vilket bevisar alla brister på egna idéer inom filmbranschen. Kan tänka mig att många av dom görs för just kvaliténs skull... John Wayne's klassiker True Grit kom ut förra året, tex och jag förstår fortfarande inte syftet med att göra en remake på den filmen. Förvånade mig även att bröderna Cohen stod för regi då dom brukar vara grabbar med egna idéer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in