2011-05-03, 00:38
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Ungefär mitt tillvägagångssätt och de är alltid oätbara dagen efter. Sen att du ens nämner senap och ketchup i sammanhanget innebär ju förmodligen bara att du är uppväxt i en depraverad miljö, omgiven av väldigt anspråkslösa individer.

Du tillagar antagligen maten i mikron och då fattar jag din aversion, men oätbart är det inte.
Ta en tugga hundskit, det är oätbart enligt mig.
Men du har tydligen egna premisser?

Testa 20 min i en 120 gradig ugn istället.
Men smaken är inte samma för alla.

Hur känns det att vara en gnällkärring utan egna idéer ?
Skit ner dig!
Senast redigerad av StigAllan 2011-05-03 kl. 00:40.
Citera
2011-05-03, 00:40
Bannlyst
Pasta och köttfärssås, funkar alla dagar i veckan.
Citera
2011-05-03, 09:44
Medlem
Rizados avatar
Stuvade makaroner funkar i matlåda om man tar de lite innan man gör i normala fall så att det finns vätska kvar till uppvärmningen.
Citera
2011-05-03, 09:46
Medlem
bzeros avatar
Grytor är definitivt bäst och chili ligger mig varmt om hjärtat. Pasta funkar väl också men konsistensen är inget vidare dagen efter.
Citera
2014-02-20, 23:09
Medlem
Perticuss avatar
Bumpar denna tråden lite!

Har tänkt börja laga lite mat, så fler recept och tips på rätter som man kan ha i flera dagar framåt skulle uppskattas!
Citera
2014-02-20, 23:20
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perticus
Bumpar denna tråden lite!

Har tänkt börja laga lite mat, så fler recept och tips på rätter som man kan ha i flera dagar framåt skulle uppskattas!

http://www.kokaihop.se/recept/finsk-makaronilada Jag har dock lite mer än så till, krydda lite extra samt ost till.. Både i äggstanningen och så ovanför det hela härligheten så att det gratineras fint
Citera
2014-02-20, 23:31
Medlem
ThePlayboys avatar
Spaghetti Bolognese
Gulasch
Ärtsoppa
Tonfisksallad
Citera
2014-02-20, 23:45
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Lasagne och makaronipudding är två klassiker som gör sig bra i låda.
Citera
2014-02-20, 23:46
Medlem
Ngyuens avatar
Potatismos med ugnsgratinerad falukorv, massa smält ost, lök, kethup och senap. Toppat med oliver
Citera
2014-02-20, 23:49
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ngyuen
Potatismos med ugnsgratinerad falukorv, massa smält ost, lök, kethup och senap. Toppat med oliver

Potatismos brukar inte bli så där fantastiskt bra i låda. Både i klassiska värmeskåp och micro blir resultatet mindre bra.
Citera
2014-02-20, 23:50
Medlem
Diverse grytor tillsammans tillsammans med ris eller bulgur brukar göra sig bäst tycker jag. Pasta går inte hem hos mig, det brukar bli kletigt och överkokt om man värmer.
Citera
2014-02-21, 20:52
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Potatismos brukar inte bli så där fantastiskt bra i låda. Både i klassiska värmeskåp och micro blir resultatet mindre bra.

Vanlig potatismos borde ju funka. Pulvermos har jag dock alltför många gånger varit med om att det har blivit någon vattnig avart som gör att man får slänga hela lådan. Potatis överlag är rätt äckligt i matlåda, det enda som egentligen funkar är ju faktiskt mos enligt mig. Strips och sånt går ju fetbort.

Jag tycker att kletig pastasås med bacon, champinjoner och spaghetti är djävulskt gott att käka i matlåda. Går ju med fördel att köpa en färdig Carbonara-sauce på affären att ha till, om man inte vill göra en egen ostsås eller dylikt.
Enchiladas och tacopaj är också gudomligt gott att äta dagen efter eller några dagar efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in